101

Re: Reconstructie Aalst

Raf wrote:

Het is inderdaad helemaal anders opgebouwd dan elke andere waar ik ooit was.

De Delhaize is totaal veranderd, zo waren er vroeger aan de achterkant ook kassa's, stond de uitgang aan de parking anders, aan de voorkant waren grote ramen, ... De parking was vroeger ook heel anders, nu is het één grote ruimte, maar ik heb gehoord dat er vroeger meer bomen stonden en dat parking meer was onderverdeeld in ruimtes.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Reconstructie Aalst

Waarom staat die achterklep nu eigenlijk open in deze reconstructie?

"De GP van Aalst heeft me maanden later kort ondervraagd. Ze vroegen niet eens naar mijn revolver of naar de hulzen. Gelukkig had ik alles thuis bewaard. Gewoon als souvenir. De cel van Jumet hecht nu veel belang aan mijn wapen en beweert dat ik een van de daders zou geraakt hebben. Ik heb dat nooit beweerd. Wel vermoed ik dat één kogel de Golf raakte, tenminste het zwarte vlak dat ik zag. Ik ben echter formeel. De achterklep was dicht. Er zat dus geen schutter die met open vizier iedereen onder vuur nam zoals weleens wordt beweerd.'"

Nevens is toch formeel. Volgens hem was de achterklep gesloten en werd er niet meer gevuurd vanuit de golf.

103

Re: Reconstructie Aalst

Is inderdaad vreemd. Maar dat is deze hele zaak eigenlijk.

104 (edited by Biggus Dickus 17-06-2010 18:25)

Re: Reconstructie Aalst

Reverberation wrote:

Nevens is toch formeel. Volgens hem was de achterklep gesloten en werd er niet meer gevuurd vanuit de golf.

Jammer genoeg doen er, net zoals van bijna alle feiten, verschillende versies de ronde: de éne keer stond de koffer open en zag Nevens de killer erin zitten, de andere keer stond de koffer open maar was Nevens er niet zeker van dat er zich iemand in bevond, en in deze versie was de achterklep dan weer gesloten. Het maakt het er allemaal niet makkelijker op.

Re: Reconstructie Aalst

Kan ik moeilijk geloven, als die agent zegt dat op die avond de achterklep dicht was, dan is dat volgens mij ook zo. Als je zo geconcentreerd kan reageren op zulk een moment om tot 3x toe te vuren (met zoals hijzelf zegt, zijn benen een beetje gespreid voor beter evenwicht) onder zulke omstandigheden, dan vergis je je niet in die dingen volgens mij.

Re: Reconstructie Aalst

Reverberation wrote:

Kan ik moeilijk geloven, als die agent zegt dat op die avond de achterklep dicht was, dan is dat volgens mij ook zo.

Beste Reverberation, feit is gewoon dat de verschillende versies van Nevens zelf komen. Vorige week was hij in Knack ook formeel toen hij verklaarde dat de Golf in volle vaart van de parking gereden kwam, met de koffer open.

Re: Reconstructie Aalst

Oei, dat wist ik niet. Maakt het idd niet gemakkelijk. Toch vreemd dat ie zich dat niet meer herinnert. Zulk een moment moet je bijblijven.

108

Re: Reconstructie Aalst

Niet echt, dingen die we onder grote spanning meemaken, onthouden we minder goed.

Re: Reconstructie Aalst

Is Nevens zelf ooit onder hypnose geweest? Want uiteindelijk lijkt het mij dat die koffer een belangrijk gegeven is.

110

Re: Reconstructie Aalst

Het gebeurde ook allemaal heel snel, ze reden in volle vaart van de parking en hij richtte op een zwart gat: de openstaande koffer. Hij er toch rekening mee dat het een voertuig in beweging was, die uit een haakslopende straat kwam, de parking dus.