121 (edited by club_le-happy-few 27-07-2010 22:38)

Re: Reconstructie Aalst

Die baan van Den Doorn is een lange rechte baan tot in Edingen waar je serieus kunt op vlammen. Langs daar kan je naar Edingen, Halle, Sint-Pieters-Leeuw, Brussel, Frankrijk, Braine-Le-Comte, ... Baan Aalst tot Edingen is gewoon één rechte lijn (als m'n opzoeking goed is noemt deze baan "Edingsesteenweg" vanaf Denderwindeke noemt het zo denk ik!).

In Denderwindeke kunnen ze via baantje (café Moesj - bekend Ronde Van Vlaanderen) de Ninoofsesteenweg op (om eventueel politie te omzeilen). Als ze aan Zelfbouwmarkt opdraaiden zou blokkade mogelijk zijn, maar niemand die er aan denkt dat ze paar 100 m verder onopvallend de weg op kunnen. Desnoods overstappen in andere wagens (vb. aan kerk van Meerbeke). Signalement wagen 3-4 personen. Maar als ze allemaal in afzonderlijke wagen vertrekken is dat signalement niet meer van toepassing. Is ook mogelijk dat ze wapens ergens onderweg tijdelijk verstopt hebben tot dag nadien.

Was De Staerke in Pepingen geen koffer gaan begraven? Dit is ook vlak in de buurt van deze baan (max 5 min.) als je aan kruispunt te Vollezele afslaat richting Halle / Sint-Pieters-Leeuw. Deze banen waren zowel door Bende Haemers (overval te Leerbeek) als De Staerke (uit de regio) erg goed gekend.

En een paar straatjes verder kunnen ze afslaan in Neigem en zo naar Brussel zonder autosnelweg of Ninoofsesteenweg op te moeten. Veel veldwegen e.d. niet de plaats waar men blokkades gaat opzetten. Aangezien ze de binnenbaantjes in Denderhoutem kenden is het best mogelijk dat ze daar de weg ook wisten.

Conclusie: lange rechte baan = snel weg. In geval van blokkades: enkele kleine veldwegen die snel weer aansluiting geven tot andere interessante wegen (o.a. Ninoofsesteenweg).

122

Re: Reconstructie Aalst

Ben wrote:

Tuurlijk niet, ze waren met vier.

En de vierde vluchtte via de Docusberg weg.

123

Re: Reconstructie Aalst

LuckyOne wrote:

En de vierde vluchtte via de Docusberg weg.

Waarschijnlijk wel.

Eddy Vos in 2004: "Alle getuigen, ook in Aalst, spraken van een GTI met vijf deuren. De GTI in 's Gravenbrakel had er drie. Ook de kleur stemde niet overeen. Dan denk je: stel dat die uitgebrande GTI door de twee anderen is achtergelaten om een dwaalspoor te creëren?"

Als alle getuigen in Aalst over een Golf met vijf deuren spreken, waarom gebruiken ze voor de reconstructie dan een Golf met drie deuren?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

124

Re: Reconstructie Aalst

Ben wrote:

Als alle getuigen in Aalst over een Golf met vijf deuren spreken, waarom gebruiken ze voor de reconstructie dan een Golf met drie deuren?

Misschien was het moeilijk om een drie deurs te vinden. Ik herinner me een artikel waarin stond dat Golfs collectoritems worden en het niet zo makkelijk was om er één te vinden (rijklaar etc) die bij de reconstructie kon worden gebruikt.

125

Re: Reconstructie Aalst

LuckyOne wrote:

En de vierde vluchtte via de Docusberg weg.

Bedenking: volgens DVDS bevonden er zich VIER gangsters in het warenhuis. Dus moeten er twee via het paadje achter de Delhaize naar het rusthuis van Erembodegem zijn gevlucht.

126

Re: Reconstructie Aalst

LuckyOne wrote:

Misschien was het moeilijk om een drie deurs te vinden. Ik herinner me een artikel waarin stond dat Golfs collectoritems worden en het niet zo makkelijk was om er één te vinden (rijklaar etc) die bij de reconstructie kon worden gebruikt.

"Als de laatste overval van de Bende van Nijvel zo waarheidsgetrouw mogelijk moet worden nagespeeld, dan betekent dit dat tijdens de filmopnames ook hetzelfde type auto's moet worden gebruikt als die waarmee de Bende op 9 november 1985 opereerden. Dat was geen gemakkelijke klus. "

Blijkbaar heel moeilijk te vinden, ik doe het via Google op minder dan een minuut : forum.cleaned.be. 650€ en hij rijdt nog. (Zal waarschijnlijk wel al verkocht zijn omdat het van 2005 is.)

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Reconstructie Aalst

Ben wrote:

Blijkbaar heel moeilijk te vinden, ik doe het via Google op minder dan een minuut : forum.cleaned.be. 650€ en hij rijdt nog. (Zal waarschijnlijk wel al verkocht zijn omdat het van 2005 is.)

Met andere woorden, je geeft dus toe dat het moeilijk te vinden is? hmm

128

Re: Reconstructie Aalst

Hier schijnen ze iets minder zeldzaam te zijn, en is het niet de juiste kleur, dan had men ze voor de reconstructie altijd kunnen spuiten:

» kopen.marktplaats.nl | www.gticlub-holland.nl

129

Re: Reconstructie Aalst

Ik vind de geografische situatie van de parking achteraan en de juiste positie van de daders en slachtoffers het belangrijkste want zonder reconstructie van de eerste doden op de juiste plaats kan men niet verstaan waarom deze als eerste slachtoffer zijn gevallen.

Alle andere info en kleuren zijn voor mij bijzaak. Ik heb Ben gevraagd hier een aparte lijn voor te maken en hem een eerste foto gestuurd. Indien iemand oude foto's heeft gelieve die ook naar hem te sturen.

130

Re: Reconstructie Aalst

noorderling wrote:

Met andere woorden, je geeft dus toe dat het moeilijk te vinden is?

Ik had ook niet de intentie om er één te kopen en ik heb exact twee minuten gezocht.

K& wrote:

Ik heb Ben gevraagd hier een aparte lijn voor te maken en hem een eerste foto gestuurd.

Zeker? Ik heb precies nog niets ontvangen. Soit, hier nog een vergeten getuigenis tijdens de reconstructie:

Twintig minuten na het merkwaardige telefoontje wil een klant het parkeerterrein van de Delhaize in Aalst oprijden. Voor de winkel ziet deze getuige vier mannen, telkens op ongeveer twee meter afstand van elkaar. Drie dragen een vuurwapen en schieten in de richting van de ingang. Ze zijn gemaskerd. De vierde lijkt aanwijzingen te geven. Hij is niet gemaskerd, vrij klein, rond de 25 jaar en heeft een kleine snor.

Allé, nog eentje die je niet op tv hebt gezien:

Een andere Aalstenaar zit op de parking aan het stuur van zijn wagen te wachten terwijl zijn familie boodschappen doet. Hij ziet de ingang goed liggen. Er komen drie mannen aan. Ze dragen bivakmutsen, en zijn gewapend met een kort machinegeweer. Wat er toen gebeurde heeft de getuige al tot in den treure herhaald : "De eerste man liep naar het pad van het Osbroekpark opzij van het warenhuis, de tweede naar het leeggoed, waar hij uitzicht had op het parkeerterrein, de uitrit en het Osbroekwegeltje. De derde greep een klant vast die net buitenkwam. Ik hoorde een schot en ik zag die klant in elkaar stuiken. Ik hoorde ijselijk vrouwengegil."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube