51

Re: Reconstructie Aalst

mardec wrote:

Wat nog zo ongelooflijk lijkt is de getuigenis van die oudere man die naast de bende op de autostrade reed. Hoe kan die in godsnaam dat gezicht zo gedetailleerd beschrijven? Test het uit, bij nacht op de autostrade, herken je met moeite het merk van de wagen, laat staan de chauffeur.

Inderdaad, zeker als het donker is en tegen een snelheid, tenzij er een lichtje brandde maar die kans lijkt mij klein. Ze hadden beter kuros onder hypnose genomen, die heeft ze gezien face to face. Ik begrijp het soms toch niet waarom ze sommige pistes laten liggen, anderzijds denk ik toch dat dit alles in richting van kuros gaat draaien, het minste wat ze kunnen doen is het onderzoeken.

Hestur wrote:

De Waalse versie van de reconstructie toont nog duidelijker hoe sterk de gangsters op elkaar ingespeeld waren.

Inderdaad, de Waalse versie heeft een beter beeld van het buiten komen richting uitgang parking en de stand van rijkswacht en Eddy Nevens. Wat Nevens betreft: Het voertuig trok op en verlaat de parking in een bocht, heel moeilijk te zeggen of hij al dan niet iemand raakte. Natuurlijk wordt die mogelijkheid kracht bij gezet door de voorbij rijdende auto in het bos, daar lag iets of iemand op de grond en de anonieme getuige die iets zag aan het stort.

52

Re: Reconstructie Aalst

Waren de familie VDS nu de eerste slachtoffers? Volgens mij waren zij zeker een bewust doelwit, ze werden duidelijk opgewacht.

53

Re: Reconstructie Aalst

Renne wrote:

Ze hadden beter kuros onder hypnose genomen, die heeft ze gezien face to face.

Dat zou kuros toch alsnog kunnen overwegen te doen?

54

Re: Reconstructie Aalst

Zeker en vast, maar de bal ligt in het kamp van de onderzoekers.

Re: Reconstructie Aalst

Ben, sorry wist dat niet dat je deze verplaatst had. Raar dat op "mijn recent posts" deze niet meer te zien is. Doet er niet toe, heb ondertussen ook gezien dat je ze op jou YouTube kanaal geplaatst hebt. smile

56

Re: Reconstructie Aalst

Stel me toch een paar vragen na het zien van deze reconstructie. De wagen die gebruikt werd is een Golf type 1, de Golf die 2 dagen nadien teruggevonden werd in het bos van Houssiere is duidelijk een type 2. Is die wagen van Aalst dan ooit teruggevonden?

Had vroeger ook al eens gelezen dat het plaatje dat werd aangevraagd nooit gedraaid werd omdat de dj het niet liggen had. Hij draaide blijkbaar 'Johnny be good' in de plaats.

57 (edited by Mincky 05-06-2010 23:54)

Re: Reconstructie Aalst

Renne wrote:

Zeker en vast, maar de bal ligt in het kamp van de onderzoekers.

Nee, volgens mij ligt de bal bij kuros, gezien het feit dat men om getuigen roept, ik denk dat men het anders aan wil pakken nu.

58

Re: Reconstructie Aalst

Renne wrote:

Verder is of was het rusthuis te bereiken via het achter gelegen Osbroekbos, een pad achter de Delhaize loopt tot aan het rusthuis.

Dit is nogmaals een bewijs dat de joggers die de week voor de overval de duistere figuren uit het Osbroekpark zagen komen wel degelijk de bende gezien hebben. Indien de uitgang aan de Delhaize versperd zou worden zouden de daders door het Osbroekpark vluchten richting bejaardentehuis, alwaar de Mercedes hen zou meenemen.

59

Re: Reconstructie Aalst

Zven wrote:

Had vroeger ook al eens gelezen dat het plaatje dat werd aangevraagd nooit gedraaid werd omdat de dj het niet liggen had. Hij draaide blijkbaar 'Johnny be good' in de plaats.

Interessant als die dj het liedje niet speelde. Het roept een nieuwe en belangrijkere vraag op: heeft de dj effectief op de radio gezegd dat er een liedje aangevraagd werd van de Bende van Hofstade voor de Bende van Nijvel en in ongeveer welke bewoordingen. Weet iemand daar meer over? Heeft iemand contactgegevens van die dj?

Indien de dj niets dergelijks gezegd heeft, heeft de Bende geen signaal doorgekregen. Echter de overval ging toch door. Was de aanvraag van het liedje dan niet gewoon een brutale actie zonder functionele bedoeling (geen gecodeerde boodschap doorgeven)? Indien de dj wél iets gezegd heeft, maar een ander liedje gespeeld werd, betekent dat dat er minstens een Nederlandstalig bendelid in de auto zat te luisteren dat de boodschap van de dj verstaan moet hebben. Dat zou betekenen: geen (of niet enkel) buitenlandse huurlingen, die een paar snel aangeleerde woordjes nederlands brabbelden tijdens de overval!

60 (edited by Hestur 06-06-2010 16:40)

Re: Reconstructie Aalst

Raf wrote:

Dit is nogmaals een bewijs dat de joggers die de week voor de overval de duistere figuren uit het Osbroekpark zagen komen wel degelijk de bende gezien hebben. Indien de uitgang aan de Delhaize versperd zou worden zouden de daders door het Osbroekpark vluchten richting bejaardentehuis, alwaar de Mercedes hen zou meenenemen

Klopt, maar dat roept meteen ook weer een andere vraag op:

Er vertrokken ZES mannen in twee auto's naar Aalst (gezien op de snelweg). Je krijgt er maar vier in een Mercedes, zeker met al die wapens en voorziene buit er nog bij. Stel dat er een mercedes wacht achteraan het Osbroekpark voor de eventuele drie overvallers, dan kan daar hoogstens één chauffeur ingezeten hebben, zodat ze met vier man met de mercedes konden wegrijden. Waar zaten de resterende twee mannen? Hoe moesten zij vluchten? En als ze geen auto ter beschikking hadden, wat deden ze dan eigenlijk in Aalst?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de hypothese (en getuigenis) van een vluchtauto achteraan het park best logisch en zeker steekhoudend. Maar we zien nog altijd iets over het hoofd. Die twee laatste mannen kwamen zeker niet zonder reden mee, zij moeten ergens een functie gehad hebben. Was er een derde auto? Moesten zij op een afgesproken plek buit of wapens overnemen, zodat die in een niet verdachte auto teruggereden kon worden? Iemand hypotheses of getuigenissen die dit kunnen ophelderen?

Ik vind het gek dat niemand het bizar vindt dat ze daar in dat park wapens verstopten. Ik kan me geen enkele overval voor de geest halen waar iets gelijkaardigs gebeurt. Ze hadden toch wapens bij? En als ze zouden ontsnappen via Osbroek, dan hadden ze toch geen wapens meer nodig, maar moesten ze toch alleen rap kunnen lopen? Of wilden ze echt in alle ernst in het Osbroekpark een vuurgevecht met de politie uitlokken en voorzagen ze daar daarom extra munitie? Is absurd. Zie ik iets over het hoofd?