71

Re: Reconstructie Aalst

Goed zo, blaaat. Een analyse waard.

72

Re: Reconstructie Aalst

LEO wrote:

Als je enkele zakken met wapens naast elkaar legt kan er de indruk ontstaan dat er een lichaam ligt.

Dat opperde ik reeds ook al, die zakken kunnen op een lichaam lijken.

LEO wrote:

De werkelijke daders, de ingehuurde huurlingen, werden afgevoerd na de feiten, vermoedelijk naar een luchthaven (waar je met wapens niet binnen komt).

Maar dan wel een luchthaven in Nederland/Frankrijk/Duitsland. Zo heeft nooit iemand iets door.

73

Re: Reconstructie Aalst

LEO & Mincky: over wie de daders waren, mijn analyse sluit jullie theorie dat het huurlingen waren uiteraard niet uit. Wat het hoopje naast de auto was in Houssière: als het geen lichaam was, wat deden ze daar dan? Als het dus wapens waren zoals jullie denken, waarom zouden deze wapens dan van het safehouse nabij Aalst naar Houssière gebracht zijn achteraf, midden in de nacht naar een afgelegen plaats, waar ze nota bene niet gedumpt werden. Tenzij dat er van een safehouse geen sprake is, en de echte overvallers wel direct gevlucht zijn naar Houssière en er dus ook geen sprake is van meerdere golfjes.

Maar dan kloppen er andere zaken weer niet: zoals wat was er dan gaande op het stort, de verbrande golf in Houssière was van een ander type dan in Aalst tijdens de overval gebruikt werd, waarom werden ze niet gezien aan Den Doorn, maar vooral: wat deden ze daar dan zo afgelegen, 's nachts, en een voorbijpasserende auto hevig aanmanen om weg te gaan, wetende dat de wapens opzettelijk zichtbaar in het kanaal en niet het bos gedumpt werden.

Het klopt niet dat je meer dan 4 uur na de overval doodleuk op een afgelegen plaats gaat staan met alleen maar wapens in zakken, om ze daarna een dag later op 11 november in het kanaal te dumpen terwijl je wil dat die dumping gezien wordt.

74 (edited by Hestur 06-06-2010 21:26)

Re: Reconstructie Aalst

Ik vind dit een interessante hypothese. Ze sluit ook naadloos aan bij een vraag die ik elders op dit forum daarnet stelde:

Er gingen ZES mannen in twee auto's naar Aalst (drie in de golf, drie in de mercedes). De Golf werd gebruikt bij de overval, de Mercedes stond langs de achterkant van het osbroekpark en was een soort reddingsplan als de bende niets meer langs de voorkant zou kunnen ontsnappen met de golf. Aangezien de drie overvallers dan met de mercedes zouden meerijden, kan er slechts één chauffeur ingezeten hebben.

Niet meer (er was niet plaats voor meer dan vier mensen met al die wapens en buit), niet minder (als de golf kon ontsnappen langs de voorkant van de delhaize, moest iemand met de mercedes wegrijden). Dat betekent dat er zes mensen naar Aalst gereden zijn en maar vier weggereden (één met de mercedes en de drie overvallers met de golf). Waar blijven de overige twee?

Conclusie: deze redenering sluit naadloos aan bij de hypothese dat er een derde Golf was met twee inzittenden, die vanuit Aalst wegreed.

75

Re: Reconstructie Aalst

En de Ford Taunus?

Re: Reconstructie Aalst

Ik zet al mijn geld in op het feit dat er 2 golfjes waren. Ik heb de getuige die de golf van de overval zag op een plaats die niet die was van de golf waar de 2 mannen inzaten en voor een bmw reden. Het bewijs is er nu nog het onderzoek van de politie.

77

Re: Reconstructie Aalst

Alles samen:

  • Golf donkergrijs: 3 aanvallers

  • Golf groen: observatie

  • Golf zwart: lid Bande Haemers (Axel Zeyen?) in café The Fox?

  • Ford Taunus bleek/beige: uitgang Osbroekpark?

  • Mercedes grijs met nederlandse plaat (2 personen)?

  • Audi 100 (4 personen)?

Re: Reconstructie Aalst

Ik weet alleen dat er een golf was die door de 2 mannen werd bestuurd na de overval. Die reed als afleiding voor de politie en burgers. Intussen ging de golf van de overval ervandoor via binnenbaantjes en daar stootte hij op mijn getuige. Dat is al zeker, dat is 100 procent te bewijzen.

79

Re: Reconstructie Aalst

Alleszins een belangrijke getuigenis, beste onderzoekbende! En zeker niet onwaarschijnlijk.

80

Re: Reconstructie Aalst

Bedoel je deze beige Ford Taunus:

"Een lerares ziet op de Grote Markt van Aalst een verdacht konvooi dat onder andere bestaat uit een beige Ford Taunus. Iets later merkt ze de wagens opnieuw op."

Dit konvooi werd gespot vóór de Mercedes en golf op de autostrade gezien zijn. Mijn eerste gedacht is dat deze auto tot medeplichtigen van rond Aalst behoorde, van mensen die de voorbereiding deden (echte voorbereiding en verkenning of ernaar toe gestuurd om dwaalsporen te maken).

Sommige getuigen hebben het over 4 daders in Aalst. Als dit zo zal die vierde buiten gebleven zijn, en niet door iedere getuige gezien zijn (waardoor dus sommigen over 4 en sommigen over 3 spreken waarschijnlijk). Ik dacht dat de consensus erover bestond dat, als er een 4e was, dat deze via het park aan de achterkant weggegaan is naar de Mercedes en zo weggegaan is. Dat kan eigenlijk niet anders want er zijn er maar 3 langs de voorkant weggereden.

Dit sluit echter Hestur's denkwijze over ontsnappingsplan 'B' niet uit. Als ze allemaal via de achterkant zouden moeten vluchten, kan er nog één in de koffer kruipen ook (zoals ze in vroegere overvallen nog gedaan hadden). Als ze moesten op dit ontsnappingsplan 'B' terugvallen, is het wel een stuk riskanter, maar dan hadden ze wel iemand in de koffer die achtervolgers kon bekogelen (zoals in één van de vorige overvallen een auto achtervolgd werd door een burger en opeens de koffer open ging en een geweer gericht werd). Ontsnappingsplan 'B' was dus als het ware 'escape the old fashion way', zoals ze die al eerder gedaan hadden, maar dan deze keer met 5 personen in een auto.

5 personen in een auto dat is krap en vrij opvallend en als die auto tegengehouden wordt zitten er meteen 5 vast die ondervraagd worden. Ontsnappingsplan 'A', de manier zoals ik denk dat het ging met 2 golfjes, zal uiteraard de voorkeur gehad hebben. Ik moet toegeven dat ik niet echt veel weet over waar wanneer alle auto's gezien zijn. Dim, kan je wat meer informatie geven naar die wagens? Waar ze wanneer stonden? Of links waar alles in staat? Over de mercedes met 2 personen: als die na de overval gezien is, dan is de kans groot dat die twee personen een wachtende chauffeur + de 4e overvaller waren.