Re: Noord-Franse gangsters

Daniel Dekaise kende Xavier Sliman persoonlijk (en vice versa).

Geachte Marianne Cappelle, als u zelf - zelf! - in 2021 de instructie geeft om het dactyloscopische en DNA-spoor van onder anderen Thierry en Xavier Sliman in Frankrijk te (laten) bewandelen en u laat het er zonder genoegzame uitkomst het er vervolgens bij zitten, dan verzaakt u uw taak als onderzoeksrechter, met referte aan - nota bene - uw (eigen) stukken - en ja, ik weet ik wat uw ‘crew’ een aantal maanden geleden heeft gedaan in de zaak-Dekaise. Ik mag niet hier (nog) niet schrijven hoe groot vanuit ‘het veld van de namens u aangeboorde bronnen van 30-09-1982’, de verbazing was dat het spoor-Sliman genegeerd is geworden.

Er is DNA gevonden op een aantal benderekwisieten en Marianne Cappelle weigert de ontvangst van namens bezorgde burgers aangeleverde DNA-stalen die zien op de Bende Sliman (en op de Bende van Nijvel), terwijl haar voorgangers zich - BEWEZEN - bezig hielden met een grote bewijs-opruimactie.

Deze zaak stinkt en wel tot op het bot.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

Re: Noord-Franse gangsters

club_le-happy-few wrote:

Ik vind het wel vreemd, al die personen die zogezegd extreem-rechts zijn, maar allemaal bi / homo, half arabisch, verslaafd, of ze hebben (noord-)afrikaanse vrouwen.

In die tijdsgeest toch niet echt ideaal in die wereld.

Vaak wanneer men een onredelijke haat koestert tegenover iets of iemand vloeit dit voort uit een angst of iets wat men weigert te accepteren aan haar/zijn eigen persoon.

Rechts zijn heeft volgens mij ook weinig te maken met nationaliteit of huidskleur; links-rechts tegenstelling zit voor mij vooral in het kijken naar mensbeeld, maatschappij enz. Die tegenstellingen zijn universeel.

123

Re: Noord-Franse gangsters

Lionel Ruth was al even schijnheilig als de huidige onderzoeksrechter.

124

Re: Noord-Franse gangsters

Youssou N'Dour wrote:

Daniel Dekaise kende Xavier Sliman persoonlijk (en vice versa).

Daniel Dekaise kende gigantisch veel mensen, en zelfs heel veel mensen die genoemd worden als mogelijke daders van deze overval. En bij die mensen zitten er veel grotere kanshebbers dan deze Noord-Franse gangsters.

etge wrote:

Lionel Ruth was al even schijnheilig als de huidige onderzoeksrechter

De huidige onderzoeksrechter omschrijven als schijnheilig is getuigt van weinig respect voor het werk van de onderzoeksrechter en de huidige speurders.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

125

Re: Noord-Franse gangsters

Die grote kanshebbers kwamen met grote zekerheid uit Frankrijk, zowel in Overijse als in Eigenbrakel gebruikten ze een zak van het Franse merk PROPSAC. Dat zijn feiten hé, geen hypotheses.

126

Re: Noord-Franse gangsters

Het feit dat ze zakken van een Frans merk gebruikten, bewijst absoluut niet dat de daders uit Frankrijk komen. Het bewijst enkel dat ze zakken hadden van dat merk. Het is één van de vele elementen in dit dossier en je negeert alle andere elementen die naar Belgische daders zouden kunnen wijzen. Als je zo naar het dossier kijkt, dan heb je last van wat we zouden omschrijven als "Tunnelvisie". Merovinger heeft daar ooit een heel goeie post over geschreven » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

127

Re: Noord-Franse gangsters

Sterke aanwijzingen zijn inderdaad geen bewijzen.

128

Re: Noord-Franse gangsters

Youssou N'Dour wrote:

Daniel Dekaise kende Xavier Sliman persoonlijk (en vice versa).

https://i89.servimg.com/u/f89/19/86/44/34/20220833.jpg

Vertaling

Terwijl we hem tijdens zijn hoorzitting vragen naar zijn mogelijke relaties met verzamelaars in het Brussels gewest, vertelt Sliman Xavier ons over een wapensmid uit Waver die regelmatig zou exposeren op de Aarlen-beurs die om de twee maanden plaatsvindt in de zaal "Le Printemps". Hij kent echter niet de identiteit van deze wapensmid, maar plaatst hem door te zeggen dat hij hem de bijnaam "De Fries" geeft,  SLIMAN vertelt ons ook dat hij al langdurige gesprekken had gevoerd met de betrokkene over de omzetting van oorlogswapens, met name FAL, KALASJNIKOV, STURMGEWEHR-aanvalsgeweren in jachtkalibers met behulp van Amerikaanse machinegeweergeweren en dat deze wapensmid wist hoe hij dergelijke wapens gemakkelijk kon verkrijgen om ze aan te passen.

Ter informatie:

De genoemde Sliman Xavier verwierf tussen 1982 en 1984 in eigen naam een ZASTAVA-geweer van kaliber 7,62x39 van het Lamotte-armurerie in Sedan (08). Dit wapen is eigenlijk de Joegoslavische kopie van de beroemde AK47 Kalasjnikov.

Re: Noord-Franse gangsters

Ben, Daniel Dekaise telde ongetwijfeld vele klanten waaronder leden van de rijkswacht, en kende vele mensen uit de sector. Maar wie zijn dan naar Uw mening die vele andere belangrijke verdachten van deze overval? En specifiek, hoeveel Frans sprekende gangsters van Noord-Afrikaanse origine, met een Arabisch-Franse tongval, en waarvan één van de twee met een verwijfd uiterlijke, hou jij nog achter de hand?

130

Re: Noord-Franse gangsters

highonprozac wrote:

Maar wie zijn dan naar Uw mening die vele andere belangrijke verdachten van deze overval?

Ik wil hier niet de hele Waver-discussie opnieuw voeren, dus ik stel voor om het het topic over de overval in Waver te lezen, daarin worden meer dan voldoende pistes en namen genoemd. Ik raad ook aan om de getuigenverklaring van Daniel Dekaise met een korrel zout (of twee) te nemen. Hij is niet de meest betrouwbare getuige in dit dossier. Het is dus belangrijk om niet enkel zijn getuigenis van de overval erbij te nemen maar vooral te kijken naar de personen die zowel herkend zijn in Waver en in Hoeilaart. Zij zijn de meest interessante verdachten in dit dossier.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube