Re: Noord-Franse gangsters

Dank hiervoor, CP, dit moet er zeker bij!

De ongetwijfeld door een of meer van zijn slachtoffers waargenomen tatouage(s) of merktekeningen op zijn linker onderarm/-hand, houdt Thierry Sliman welbewust onder de tafel (» YouTube; zie onder andere vanaf 29:45).

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

162

Re: Noord-Franse gangsters

Prachtig opgemerkt! Om stil van de worden ... Echter te moeilijk voor de 2 tantes van de CEL.

Re: Noord-Franse gangsters

Thierry Sliman, een halve Marokkaan, stond in penitentiaire kringen bekend als "Sophie", aldus de maker van het op 30 september 1982 uitgezonden real life programma tegen wil en dank: ‘Herken de Marokkaanse homo’, met in de hoofdrol, Daniel Dekaise.

Ik weet waar dit, hieronder, vandaan komt, maar “ik moet mijn paarden in bedwang houden”, vandaar dat ik er een kleine draai aangeef, zonder de inhoud van de boodschap geweld aan te doen.

Cel Waals-Brabant, lees alstublieft even mee:

”V. verkeerde de afgelopen twee jaar in een ‘zekere staat van zijn’. Dit in verband met stress in verband met het onderzoek. V. is de laatst bekende hoofdverdachte, samen met de door oud-commissaris Jean-Pierre Adam aangeduide heren M. en M.

Het is abnormaal dat toen voormelde V., S. en zijn gedragingen aan de kaak stelde, de Cel Waals-Brabant geen rogatoire commissie naar Charleville-Mézières heeft gestuurd om V. te ondervragen. Toch is Charleville-Mézières in vele opzichten minder ver(gezocht) dan Pattaya.

Zoals ik aan X. schreef, maakte ik een snelle berekening van de loonsom die was geïnvesteerd in veertig jaar onderzoek op kosten van de Belgische staat, rekening houdend met het feit dat er op een gegeven moment bijna honderd rechercheurs bezig waren met de onderzoek: enkele tientallen miljoenen euro's! Als dat geen wanbeheer is.

Nog twee laatste details: in alle opnames waar we hem zien, houdt S. (binnen penitentiaire kringen bekend als  "Sophie") zorgvuldig zijn linkerhand onder de tafel. Deze hand is getatoeëerd (» YouTube).

Als een journalist S. omstreeks 2000 vraagt naar zijn criminele verleden (reeds bekend en loodzwaar), beweert S. dat hij vooral is veroordeeld voor "trivialiteiten”.

Het goud ligt in Charleville-Mézières…

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

164

Re: Noord-Franse gangsters

Youssou N'Dour wrote:
Bossi wrote:

Ambtshalve kan de Cel Waals Brabant niet optreden in deze zaak. Hoe spijtig het ook is. Dat is een vaste afspraak tussen het Federaal Parket en de Federale Gerechtelijke politie in Charleroi (Marcinelle).

Momentje, misschien goed als u de Cel Waals-Brabant definieert. Wie precies maakt deel uit van die cel? Zowel de Federale Gerechtelijke Politie als federaal procureur Marianne Capelle hebben toch een opsporingstaak en kunnen toch een DNA-onderzoek laten verrichten? Onderzoeksrechter Martine Michel kan toch ook (ambtshalve) een DNA-onderzoek gelasten? Ik snap het niet meer.

Het is niet moeilijk om te snappen hoor. Een onderzoeksrechter doet het gerechtelijk onderzoek, een Procureur het opsporingsonderzoek. Beide staan aan het hoofd van de Cel Waals Brabant. De Cel Waals Brabant op zich bestaat uit onderzoekers. Onderzoekers zijn Inspecteurs, Hoofdinspecteurs, Commissarissen, Eerste Commissarissen en één Hoofdcommissaris. Indien de Cel op zich geen toelating bekomt van de Onderzoeksrechter dan is het einde verhaal ivm met het DNA. Cru samengevat. Als onderzoeksrechter en Parket, of in dit geval het Federaal Parket, niet mee wil, sta je als onderzoeker met de rug tegen de muur. De waarheid mag ook geschreven dat sommige onderzoekers het niet meer zagen zitten om nog samen te werken en de CWB hebben verlaten. Als uw bevindingen en voorstellen van tafel worden geveegd sta je als onderzoeker machteloos. Vaak hoor je ook zeggen dat de politie niets doet. Dat is een verkeerd beeld. Als politieambtenaar kan je 1.000 P.V.'s opmaken in een zaak bij wijze van spreken. Als het Parket niet mee wil sta je als politieambtenaar gewoon machteloos. Als het Parket geen vervolging geeft aan een zaak krijgen we natuurlijk toestanden zoals heden ten dage. Vroeger zette men het op een lopen voor de politie, champetter, veldwachter of rijkswachter, nu moeten deze diensten het vaak op een lopen zetten en worden ze met allerlei voorwerpen bekogeld. Door het laks vervolgingsbeleid hebben de parketten dit ook wel zelf in de hand gewerkt.

165

Re: Noord-Franse gangsters

Youssou N'Dour, ik kan jou adviseren om eens contact op te nemen met Peter Callebaut, advocaat in Erpe Mere. Niet telefonisch maar in een persoonlijk onderhoud zal hij jou wel meer vetellen ivm Noord Fransen verdachten. Ook over Noord fransen met een Belgische Nationaliteit. Vergelijk dit dan eens met de dossierstukken hieromtrent. Zeker doen. wink

Re: Noord-Franse gangsters

Dank je, Bossi.

Toevallig heb ik vorige week zijn telefoonnummer opgezocht, met mijn telefoon in de hand. Toen kreeg ik geen direct contact; volgens mij een antwoordapparaat; waarschijnlijk gebeld na sluitingstijd.

Mr. Callebaut weet e.e.a. heel goed te verwoorden, met een vleugje verongelijktheid, in de positieve zin van dat woord.

Dat het van mr. Callebaut moet komen, sluit perfect aan wat ik daarvan vind. Dat zit zo. Waar ik nu vooral mee worstel en moeite mee heb is dat het aan de Belgische politie (Cel Waals-Brabant) aangeboden DNA is geweigerd. Ik heb daar, op een bepaalde manier, veel in geïnvesteerd, omdat ik - als ik mezelf mag beoordelen en veroordelen  - niet gek ben, althans ik heb de afgelopen meer dan 25 jaar vele strafdossiers behandeld en - mede op die basis - bepaalde voelsprieten ontwikkeld, die mij vaak vooruit hebben geholpen, zonder te willen beweren dat ik ze allemaal op een rij heb.

Wat mij betreft hebben Belgische justitie en politie er alles, zo niet veel aangedaan om de broodnodige dynamiek uit het onderzoek naar de Bende van Nijvel te halen. Dat was en is hun core business. Aan die dynamiek, mede in de vorm van het regelmatig uitbrengen van onderzoeksinformatie aan burgers, die op hun beurt hun denkkracht kunnen aanwenden en vorm kunnen geven, om een bijdrage te leveren aan het oplossen van (een deel van) de belangrijkste strafzaak van België, heeft het tot nu toe ontbroken.

Waar de Belgische politie en justitie mij - ik zal maar voor mezelf spreken - vooral mee confronteert en schoffeert - is gefossiliseerde informatie, ook nog eens zonder folllow-up (*), onderwijl hun kont afvegend aan adequate en weldoordachte vormen van burgerinitiatief.

(*) Voorbeeld » YouTube (inmiddels tot volkspropaganda verworden informatie uit 2018), waaraan mede namens het Federaal Parket nimmer een adequaat vervolg is gegeven. Begrijpen ze daar in Charleroi, Marcinelles of God weet waar, werkelijk niet hoe je een strafrechtelijk onderzoek behoort in te kleden?

In januari hadden ze beter met z’n allen naar de hoeren in Pattaya kunnen gaan, in plaats van als een doorweekt kuiken een niet(!)-verdacht persoon aldaar lastig te vallen, althans Charleville-Mézières is dichterbij en herbergt zowel dode als levende verdachten en staat dichterbij de kern van de zaak. Dat kan ik moeiteloos onderbouwen, althans waar staat Martine Michel met haar, in haar brief van 14 april 2022 beschreven dactyloscopische en DNA-onderzoek naar de bende-Sliman. Dat was niet mijn fout, maar wel haar actie!

Oh ja, een ‘gevalletje Faroek’, mede namens federaal procureur Marianne Capelle - zou zij nog wel in leven zijn? -, teasen, teasen en nog eens teasen en vervolgens hoor je van die kant helemaal niks meer. Zo ga je op een geïnstitutionaliseerde wijze met een gestrekt been in tegen je (eigen) onderzoek. Eigenlijk schieten woorden mij tekort om te beschrijven hoe inadequaat het onderzoek de afgelopen jaren is gevoerd.

Eigenlijk hoop ik dat er vanuit de Belgische politie en justitie flink(er) gelekt gaat worden, opdat aan deze beschamende vertoning hunnerzijds, zo snel mogelijk een eind wordt gemaakt.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

167

Re: Noord-Franse gangsters

Na het lezen van deze posts van Youssou en Bossi begin ik meer en meer geloof te krijgen in de CWB. Al goed dat ze deze personen/aliassen niet te veel aandacht geven. 

Youssou N'Dour wrote:
Bossi wrote:

@ Youssou N'Dour,

Ik kan jou adviseren om eens contact op te nemen met CALLEBAUT Peter, advocaat in Erpe Mere. Niet telefonisch maar in een persoonlijk onderhoud zal hij jou wel meer vetellen ivm Noord fransen verdachten. Ook over Noord fransen met een Belgische Nationaliteit. Vergelijk dit dan eens met de dossierstukken hieromtrent. Zeker doen. wink

Dank je, Bossi.

Toevallig heb ik vorige week zijn telefoonnummer opgezocht, met mijn telefoon in de hand. Toen kreeg ik geen direct contact; volgens mij een antwoordapparaat; waarschijnlijk gebeld na sluitingstijd.

Mr. Callebaut weet e.e.a. heel goed te verwoorden, met een vleugje verongelijktheid, in de positieve zin van dat woord.

Dat het van mr. Callebaut moet komen, sluit perfect aan wat ik daarvan vind. Dat zit zo. Waar ik nu vooral mee worstel en moeite mee heb is dat het aan de Belgische politie (Cel Waals-Brabant) aangeboden DNA is geweigerd. Ik heb daar, op een bepaalde manier, veel in geïnvesteerd, omdat ik - als ik mezelf mag beoordelen en veroordelen  - niet gek ben, althans ik heb de afgelopen meer dan 25 jaar vele strafdossiers behandeld en - mede op die basis - bepaalde voelsprieten ontwikkeld, die mij vaak vooruit hebben geholpen, zonder te willen beweren dat ik ze allemaal op een rij heb.

Wat mij betreft hebben Belgische justitie en politie er alles, zo niet veel aangedaan om de broodnodige dynamiek uit het onderzoek naar de Bende van Nijvel te halen. Dat was en is hun core business. Aan die dynamiek, mede in de vorm van het regelmatig uitbrengen van onderzoeksinformatie aan burgers, die op hun beurt hun denkkracht kunnen aanwenden en vorm kunnen geven, om een bijdrage te leveren aan het oplossen van (een deel van) de belangrijkste strafzaak van België, heeft het tot nu toe ontbroken.

Waar de Belgische politie en justitie mij - ik zal maar voor mezelf spreken - vooral mee confronteert en schoffeert - is gefossiliseerde informatie, ook nog eens zonder folllow-up(*), onderwijl hun kont afvegend aan adequate en weldoordachte vormen van burgerinitiatief.

(*) Voorbeeld: https://youtu.be/bZVnlzSfrNI (inmiddels tot volkspropaganda verworden informatie uit 2018), waaraan mede namens het Federaal Parket nimmer een adequaat vervolg is gegeven. Begrijpen ze daar in Charleroi, Marcinelles of God weet waar, werkelijk niet hoe je een strafrechtelijk onderzoek behoort in te kleden?

In januari hadden ze beter met z’n allen naar de hoeren in Pattaya kunnen gaan, in plaats van als een doorweekt kuiken een niet(!)-verdacht persoon aldaar lastig te vallen, althans Charleville-Mézières is dichterbij en herbergt zowel dode als levende verdachten en staat dichterbij de kern van de zaak. Dat kan ik moeiteloos onderbouwen, althans waar staat Martine Michel met haar, in haar brief van 14-04-2022 beschreven dactyloscopische en DNA-onderzoek naar de bende-Sliman. Dat was niet mijn fout, maar wel haar actie!

Oh ja, een ‘gevalletje Faroek’, mede namens federaal procureur Marianne Capelle - zou zij nog wel in leven zijn? -, teasen, teasen en nog eens teasen en vervolgens hoor je van die kant helemaal niks meer. Zo ga je op een geïnstitutionaliseerde wijze met een gestrekt been in tegen je (eigen) onderzoek. Eigenlijk schieten woorden mij tekort om te beschrijven hoe inadequaat het onderzoek de afgelopen jaren is gevoerd.

Eigenlijk hoop ik dat er vanuit de Belgische politie en justitie flink(er) gelekt gaat worden, opdat aan deze beschamende vertoning hunnerzijds, zo snel mogelijk een eind wordt gemaakt.

Re: Noord-Franse gangsters

Bossi wrote:
Youssou N'Dour wrote:

Momentje, misschien goed als u de Cel Waals-Brabant definieert. Wie precies maakt deel uit van die cel? Zowel de Federale Gerechtelijke Politie als federaal procureur Marianne Capelle hebben toch een opsporingstaak en kunnen toch een DNA-onderzoek laten verrichten? Onderzoeksrechter Martine Michel kan toch ook (ambtshalve) een DNA-onderzoek gelasten? Ik snap het niet meer.

Het is niet moeilijk om te snappen hoor. Een onderzoeksrechter doet het gerechtelijk onderzoek, een Procureur het opsporingsonderzoek. Beide staan aan het hoofd van de Cel Waals Brabant. De Cel Waals Brabant op zich bestaat uit onderzoekers. Onderzoekers zijn Inspecteurs, Hoofdinspecteurs, Commissarissen, Eerste Commissarissen en één Hoofdcommissaris. Indien de Cel op zich geen toelating bekomt van de Onderzoeksrechter dan is het einde verhaal ivm met het DNA. Cru samengevat. Als onderzoeksrechter en Parket, of in dit geval het Federaal Parket, niet mee wil, sta je als onderzoeker met de rug tegen de muur. De waarheid mag ook geschreven dat sommige onderzoekers het niet meer zagen zitten om nog samen te werken en de CWB hebben verlaten. Als uw bevindingen en voorstellen van tafel worden geveegd sta je als onderzoeker machteloos. Vaak hoor je ook zeggen dat de politie niets doet. Dat is een verkeerd beeld. Als politieambtenaar kan je 1.000 P.V.'s opmaken in een zaak bij wijze van spreken. Als het Parket niet mee wil sta je als politieambtenaar gewoon machteloos. Als het Parket geen vervolging geeft aan een zaak krijgen we natuurlijk toestanden zoals heden ten dage. Vroeger zette men het op een lopen voor de politie, champetter, veldwachter of rijkswachter, nu moeten deze diensten het vaak op een lopen zetten en worden ze met allerlei voorwerpen bekogeld. Door het laks vervolgingsbeleid hebben de parketten dit ook wel zelf in de hand gewerkt.

Dank u wel voor deze informatie, Bossi.

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

Re: Noord-Franse gangsters

Youssou N'Dour wrote:
Bossi wrote:

Het is niet moeilijk om te snappen hoor. Een onderzoeksrechter doet het gerechtelijk onderzoek, een Procureur het opsporingsonderzoek. Beide staan aan het hoofd van de Cel Waals Brabant. De Cel Waals Brabant op zich bestaat uit onderzoekers. Onderzoekers zijn Inspecteurs, Hoofdinspecteurs, Commissarissen, Eerste Commissarissen en één Hoofdcommissaris. Indien de Cel op zich geen toelating bekomt van de Onderzoeksrechter dan is het einde verhaal ivm met het DNA. Cru samengevat. Als onderzoeksrechter en Parket, of in dit geval het Federaal Parket, niet mee wil, sta je als onderzoeker met de rug tegen de muur. De waarheid mag ook geschreven dat sommige onderzoekers het niet meer zagen zitten om nog samen te werken en de CWB hebben verlaten. Als uw bevindingen en voorstellen van tafel worden geveegd sta je als onderzoeker machteloos. Vaak hoor je ook zeggen dat de politie niets doet. Dat is een verkeerd beeld. Als politieambtenaar kan je 1.000 P.V.'s opmaken in een zaak bij wijze van spreken. Als het Parket niet mee wil sta je als politieambtenaar gewoon machteloos. Als het Parket geen vervolging geeft aan een zaak krijgen we natuurlijk toestanden zoals heden ten dage. Vroeger zette men het op een lopen voor de politie, champetter, veldwachter of rijkswachter, nu moeten deze diensten het vaak op een lopen zetten en worden ze met allerlei voorwerpen bekogeld. Door het laks vervolgingsbeleid hebben de parketten dit ook wel zelf in de hand gewerkt.

Dank u wel voor deze informatie, Bossi.

http://killersbrabant.be/contact-nl.html (waarbij de federaal procureur (Marianne Capelle) wel zal kunnen worden beschouwd als leider van het door de gerechtelijke politie van Charleroi in de zaak van de Bende van Nijvel uitgevoerde opsporingsonderzoek, zo schat ik thans in).

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

Re: Noord-Franse gangsters

Dit onderzoek zal niet slagen als de procureur en de onderzoeksrechter niet het juiste spoor volgen.
Zullen onschuldige mensen veroordeeld worden door een assisenhof?