61

Re: Robotfoto 2010

Wat was Salesse zijn alibi trouwens? Want ik dacht dat het vermeld stond als "waterdicht".

62 (edited by club_le-happy-few 29-11-2010 18:59)

Re: Robotfoto 2010

Op de website van het Nieuwsblad staat "Brusselaar" maar dat kan een fout zijn. Jaar of 2 terug woonde hij in Braine-Le-Comte. Daarvoor woonde hij in Frasnes (regio Doornik), niet zo ver van een collega. Maar is pas achteraf te weten gekomen wie hij was.

Die ogen. Die kunnen natuurlijk door de adrenaline "groter tonen" of het gebruik van cocaïne en speed, wat toen vaak gebruikt werd door gangsters om zichzelf op te peppen. Gangsters kunnen ook plastische chirurgie toepassen. Salesse is spontaan enkele "kleine" misdaden gaan aangeven die hij toevallig die avond zou gepleegd hebben, om zich zo een alibi te verschaffen.

Waarschijnlijk wist hij dat mensen hem in de auto gezien hadden?

63

Re: Robotfoto 2010

CleverTrevor wrote:

Maar er is één ding dat in al die jaren niet verandert: de ogen.

Eén ding kan ik daar op zeggen, als wij elkaar tegen komen in den donkere op den E40 in aparte wagens dan kan je die ogen zeker niet perfect beschrijven, laat staan herkennen. In slowmotion zou het lukken maar op een autostrade. big_smile Ik begin te denken dat die robotfoto een konijn uit de grote toverdoos is, dat ze zeker zijn dat Salesse er mee te maken had maar dat ze niks tegen hem hebben. Misschien komen de tongen nu los.

Biggus Dickus wrote:

Wat verraadt dan aan die foto dat de jongeman in kwestie gedrogeerd zou zijn geweest?

Inderdaad aan die foto kan je niet gaan uitmaken of die man aan de dope zit, laat staan dat hij geen 30 jarige kan zijn.

Filip wrote:

Want ik dacht dat het vermeld stond als "waterdicht".

Ik denk dat we stilaan alles wat vroeger vermeld was in twijfel mogen trekken, als zelfs de hoofdonderzoekers dingen gaan achter houden.

club_le-happy-few wrote:

Op de website van het Nieuwsblad staat "Brusselaar" maar dat kan een fout zijn.

Ik dacht dat het een Fransman was, maar is het nu een Belg of niet?

Raf wrote:

Naar het schijnt is Salesse een zeer goed chauffeur. Heeft iemand hier meer info over?

Het enige wat ik er kan op zeggen is dat hij ook als chauffeur in de bende van Baasrode functioneerde.

club_le-happy-few wrote:

Salesse is spontaan enkele "kleine" misdaden gaan aangeven die hij toevallig die avond zou gepleegd hebben, om zich zo een alibi te verschaffen.

Dat brengt ons toch weer bij de man die vroeger verklaarde aanwezig te zijn in Aalst, met plateauschoenen. De man die buiten vervolging werd gesteld, het spoor dat nooit tot het bot is onderzocht ondanks de vele aanwijzingen.

Maar het maakt hem nog altijd geen lid van de Bende, misschien moest hij gewoon wapens komen leveren in opdracht van De Staerke, zonder te weten voor wie of wat. Als hij zou praten zouden we dicht bij de waarheid komen maar ik zie dat niet gebeuren. Tenzij er misschien veel zou tegen overstaan.

64 (edited by CleverTrevor 30-11-2010 10:58)

Re: Robotfoto 2010

club_le-happy-few wrote:

Die ogen die kunnen natuurlijk door de adrenaline "groter tonen" of het gebruik van cocaïne en speed, wat toen vaak gebruikt werd door gangsters om zichzelf op te peppen. Gangsters kunnen ook plastische chirurgie toepassen.

Dat de pupillen door drugs groter worden of lijken, klopt wel.  Maar als de speurders dat in aanmerking nemen kunnen ze eigenlijk van haast iedereen met totaal andere ogen (en wat krulhaar) zeggen dat hij op de robotfoto lijkt. In plastische chirurgie geloof ik in dit geval niet, want ook op de procesfoto uit 1987 (waarop we Salesse in profiel zien) zijn de ogen bepaald niet groot.

Salesse beweert in het boek van Guy Bouten dat hij pas in Braine is gaan wonen nadat hij uit de gevangenis kwam. Je mag er van uitgaan dat Bouten dit heeft geverifieerd. Salesse had in de Bende van Baasrode twee functies. Hij prepareerde de wagens en hij reed ze. Er is wel één belangrijk verschil met de Bende van Nijvel: Salesse prepareerde voor de Bende van Baasrode in de regel gestolen BMW's en geen Golfs. Net als de Bende van Nijvel deed verwijderde hij de achterbank (zodat er meer ruimte was om gestolen waar in te leggen volgens Salesse) en zette hij er nummerplaten op van wagens van gelijkaardig type. Salesse had de reputatie een uitstekend chauffeur te zijn.

65

Re: Robotfoto 2010

Blijkt dat Salesse momenteel zaakvoerder is van 2 bedrijven. De man komt dus niks te kort.

66

Re: Robotfoto 2010

Renne wrote:

Ik denk dat we stilaan alles wat vroeger vermeld was in twijfel mogen trekken, als zelfs de hoofdonderzoekers dingen gaan achter houden.

Vandaar de aanhalingstekens, maar ik zou wel willen weten wat dat alibi was.

Re: Robotfoto 2010

Kan er mij iemand wat meer info geven over de bende van Baasrode? Of mij een verwijzing geven naar waar ik er op deze site meer kan over vinden?

Re: Robotfoto 2010

Bende van Baasrode = Bende De Staerke. De naam komt van de overval van het postkantoor van Baasrode op 26 juni 1985 » Bende de Staerke

Re: Robotfoto 2010

Raf wrote:

Blijkt dat Salesse momenteel zaakvoerder is van 2 bedrijven. De man komt dus niks te kort.

Ook ten tijde van de Bende van Baasrode scheen hij zelfstandige te zijn, met een garagebedrijf. Maar dat zegt niks. Ik heb ook al jaren een bedrijf maar daar wordt een mens niet automatisch rijk van, kan ik u vertellen.

70

Re: Robotfoto 2010

CleverTrevor wrote:

Salesse prepareerde voor de Bende van Baasrode in de regel gestolen BMW's en geen Golfs.

Hij reed zelf met een Golf, maar ja het was nu eenmaal een populaire wagen en nu nog. Dus dit zegt wel niets. Ik vraag mij af of het gekende DNA die de speurders hebben kan verbonden worden aan de Bende De Staerke/Salesse.