Topic: Zullen we ooit de echte daders en waarheid kennen?

Hallo, ik ben Yves en woon in regio Aalst. Al een paar jaar ben ik gefascineerd door alles wat met de bende van nijvel te maken heeft. Komt dit omdat ik zelf in Delhaize gewerkt heb, of omdat het in mijn buurt gebeurd is, ik weet het niet.

Maar probeer alles op de voet te volgen en krijg de indruk dat gewone buitenstaanders en misschien getuigen meer willen bereiken dan de onderzoekers/gerecht zelf. En daar erger ik me aan. De gewone burger moet het zelf doen! Ik weet ook dat dit dossier nooit zal opgelost geraken, maar een kleine beetje hoop ik wel dat dit wel gebeurd!

Dus mijn vraag is: kan dit dossier ooit opgelost geraken? Zullen we ooit de echte daders en waarheid kennen?

2

Re: Zullen we ooit de echte daders en waarheid kennen?

Deze vraag stellen wij ons al 25 jaar. Persoonlijk denk ik wel dat we meer gaan te weten komen naar het hoe en waarom.

Re: Zullen we ooit de echte daders en waarheid kennen?

Ok dat is al een hele geruststelling! En ik wil gerust hiervoor mijn bijdrage doen!

Re: Zullen we ooit de echte daders en waarheid kennen?

Denk ik ook Raf, die reconstructie is gewoon een afleiding voor de oplossing. Nu komen er geheid zogenaamde bruikbare tips binnen, om zo getuigen en hun eigen onkunde te verdoezelen.

5

Re: Zullen we ooit de echte daders en waarheid kennen?

X-Fader wrote:

kan dit dossier ooit opgelost geraken?

Dit dossier kan nog opgelost worden, maar of er nog een juridische waarheid komt is nog iets anders. Er zijn nog tal van bewijsstukken die niet zijn teruggevonden. Als die ooit worden teruggevonden, is er een grote kans dat die mensen er ook iets mee te maken hebben.

Maar de kans is klein dat ze veroordeeld zullen worden.

X-Fader wrote:

Zullen we ooit de echte daders en waarheid kennen?

Zelfde antwoord als hierboven. De kans bestaat, maar eerlijk gezegd, de kans is klein.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

6 (edited by Tupolev98 19-07-2012 14:37)

Re: Zullen we ooit de echte daders en waarheid kennen?

De feiten van de Bende verjaren in 2015, dus waarschijnlijk zal de waarheid wat later ook volgen! Als Bende van Nijvel verder iets te maken heeft met operatie GLADIO zal de CIA of de NAVO hier misschien ook iets over vrijgeven.

Ik denk persoonlijk niet dat er ooit mensen zullen terechtstaan voor deze feiten: De kans is zeer groot dat ze hulp kregen van hogerehand, al dan niet NAVO/CIA (Operatie GLADIO), of Belgische ministers uit die tijd, dus die mensen zullen wel met alles rekening gehouden hebben. Als Bende van Nijvel dan toch "alleen" handelde, hebben ze dan toch het geluk gehad dat de onderzoeken naar hun in het begin niet zo vlot verliepen, en zo hebben ze misschien meer tijd gehad om bewijzen te vernietigen.

Ook zijn de meeste bendeleden waarschijnlijk al overleden.

7

Re: Zullen we ooit de echte daders en waarheid kennen?

Aangezien Guy Bouten er een bladzijde aan opgedragen heeft in zijn nieuwste boek (blz. 37): zijn er namen uit het dossier die kunnen gelinkt worden aan deze plaats?