21 (edited by Hestur 16-06-2010 23:31)

Re: Fouten van de Bende

Fout: in Aalst is de bende verrassend onprofessioneel. Er worden gangsters gespot terwijl ze de snelweg overrennen, terwijl ze "onopvallend" afspreken aan een tankstation en terwijl ze Aalst verkennen en er rondlopen. Je kan bijna vragen: Wat is het nut om tijdens een overval gemaskerd te zijn, als je ervoor en erna zonder masker gespot wordt?

22

Re: Fouten van de Bende

Fout: in Anderlues scheelde het maar een haar of een van de gangsters was door Szymusik neergeschoten.

23

Re: Fouten van de Bende

Fout: Ze nemen het risico om bij de zwaarbewaakte parking van D'Ieteren in Erps-Kwerps een wagen te stelen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Fouten van de Bende

Ben wrote:

Fout: Ze nemen het risico om bij de zwaarbewaakte parking van D'Ieteren in Erps-Kwerps een wagen te stelen.

Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat ze een handje werden geholpen door iemand die kind aan huis was bij D'Ieteren.

25

Re: Fouten van de Bende

Fout: Tijdens hun tocht tussen Eigenbrakel en Overijse zijn de gangsters niet gemaskerd waardoor een robotfoto gemaakt kan worden. (Al is een wagen vol gemaskerde mannen ook wel wat te verdacht.)

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

26

Re: Fouten van de Bende

Fout: Een lerares vertrekt op 9/11/1985 in Aalst met haar wagen en ziet een Taunus met gedoofde lichten rijdt in de buurt van de Grote markt, met 4 man aan boord, gevolgd door een andere wagen. Een voetganger doet teken en de Taunus steekt zijn lichten aan. De lerares neemt een andere weg maar kruist opnieuw de Taunus,terug met gedoofde lichten.

De Bende maakt zich heel opvallend in ieder geval, ook de dagen/weken voor de overval.

27

Re: Fouten van de Bende

Als je verschillende jaren lang overvallen en moorden pleegt zonder gepakt te worden kan dat op den duur tot een soort gevoel van onaantastbaarheid leiden. Dit is gevaarlijk want het leid juist tot onvoorzichtigheid (ze kunnen ons toch niks maken, dus we doen maar). Ik kan me voorstellen dat het toch moeilijk is om een groep mensen gemotiveerd te houden om steeds met dezelfde professionaliteit en grondige voorbereiding aan de slag te gaan. Dit is toch ook een opmerkelijk iets.

28

Re: Fouten van de Bende

Renne wrote:

Fout: Een lerares vertrekt op 9/11/1985 in Aalst met haar wagen en ziet een Taunus met gedoofde lichten rijdt in de buurt van de Grote markt, met 4 man aan boord, gevolgd door een andere wagen. Een voetganger doet teken en de Taunus steekt zijn lichten aan. De lerares neemt een andere weg maar kruist opnieuw de Taunus,terug met gedoofde lichten.

Dit blijft altijd een verbazingwekkend verhaal. Ik vraag me af of het klopt. roll Het laatste dat je wilt als overvalteam is opvallen dus en hoe val je het beste op in het donker in een stad? Juist door met gedoofde lichten te rijden. Getuigen zijn nu eenmaal niet echt betrouwbaar. Ik denk dat de lerares een rijke fantasie heeft, zich vergist.

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Re: Fouten van de Bende

Weet iemand wanneer die lerares met die getuigenis op de proppen kwam? Vlak na de feiten? Of ook na 20 jaar? smile

30

Re: Fouten van de Bende

LuckyOne wrote:

Weet iemand wanneer die lerares met die getuigenis op de proppen kwam? Vlak na de feiten? Of ook na 20 jaar?

En zelfs al is het waar? En dan? Dan weet je dat er in Aalst iemand heeft gereden met de koplampen uit, ze aan deed en daarna weer uit waren. 0,0% bewijs dat het iets met de bende te maken heeft. Waarom zou deze bende zo de aandacht op zich vestigen. roll

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.