Ben wrote:En wanneer werden die spullen van Paris-XL gedumpt aan de Tumilidreef? Heeft René Chang Wai Ling de inhoud van de bestelwagen in oktober 1981 (na de diefstal van de Toyota) of in november 1987 (vlak voor de vondst van garagebox "Louise") daar gedumpt?
Ik ga moeten graven naar de datum van het PV maar de dump was net na de diefstal van de Hiace. Er waren nog verpakkingen met huidcrèmes en verzorgingsproducten + reclame aanwezig en die werden eruit gekieperd. Een buurtbewoner belde de politie en gelet op de merken (Ici Paris XL liet spullen maken onder eigen merk) werd de link gelegd naar de diefstal kort tevoren.
Ik weet niet of het Chang was die die zaken daar gedumpt heeft, dat heb ik nooit ergens gelezen. De Hiace werd gestolen aan de kruising van de Anspachlaan en de Mausstraat, vlak naast de Beurs. Nu zie je er niets meer van maar daar was decennialang een gigantische Ici Paris XL-vestiging.
En inderdaad, toen het voertuig werd gevonden in die box was het exact geprept zoals de bende van de ex-rijkswachters hun voertuigen plachten te preppen: met een gaatje in het dak voor een antenne en nog een paar nadere wijzigingen. Er lagen nog een paar accessoires in, o.a. een zwaailicht, een paar spades etc.