11

Re: Overval Delhaize Negenmanneken

Maarten1985, precies, maar alleen welke de Bende van Nijvel, in welke samenstelling zeg maar. De killers/professionals zijn er al niet meer mee bezig denk ik, maar misschien de hulpjes wel!

Re: Overval Delhaize Negenmanneken

Mincky, dat denk ik ook! Criminelen die bijvoorbeeld na een veroordeling vrijkomen gaan vaak verder waar ze gebleven waren. De werkwijze blijft echter wel steeds gelijk of bijna gelijk. Als ik dat zo inschat wordt de delhaize in België ook wel erg vaak overvallen! Ik zie er vaak berichten over in de krant of tv! Hoe zit het eigenlijk met de beveiliging bij de Delhaize? hele vreemde theorie: overvallers betaald door beveiligingsbedrijven. Deze wilde duidelijk maken dat beveiliging van supermarkten en andere winkels broodnodig is. Hierdoor konden ze na de bende overvallen veel orders binnenhalen.

13

Re: Overval Delhaize Negenmanneken

Maarten1985 wrote:

Dat zeker! Hoe weet de Cel Waals Brabant eigenlijk zo zeker dat de bende na 1985 niet meer actief is geweest?


Ik denk dat de Bende van Nijvel een heel ander profiel heeft dan andere bendes, anderzijds is het wel mogelijk dat bepaalde personen hun eigen weg gingen. Als je dan bijvoorbeeld de weg van Haemers/Tyack + haar latere vriend (ben even zijn naam kwijt) volgt zie je hoe een bende evolueerde.

14

Re: Overval Delhaize Negenmanneken

Ik vindt het onnodig om iedere overval op een superette te vergelijken met de overvallen van de Bende van Nijvel. Dit is gewoon bladvulling. Bladvulling die een werkelijk geïnteresseerde moet doornemen. Tijdverspilling.

15

Re: Overval Delhaize Negenmanneken

Dat is al het allereerste maffe gegeven aan heel dit Bende-onderzoek. Het hele onderzoek en alle overvallen zijn aan elkaar gelinkt door alle wapens die in twee zakken bij elkaar gevonden werden. En door een aantal auto's die gebruikt werden. Alle feiten die met andere wapens gebeurden of waar geen kogels/bewijsmateriaal van werd teruggevonden, zijn niet met zekerheid aan de Bende te linken.

Het is zeer waarschijnlijk dat er nog andere feiten gepleegd zijn door de Bende, die we momenteel (nog?) niet aan hen toeschrijven. Minder bloedig dan Aalst, maar misschien niet minder veelzeggend.

Vandaar dat Vos het kanaal wil gaan stofzuigen. Hij hoopt in de modder sporen te vinden van andere overvallen. In de hoop (x2) dat hij die sporen nu nog kan identificeren en linken aan feiten die (naar we hopen x3)  minder raadselachtig zijn.
Een poging waard.