11

Re: Armand Ianarelli

Dat lijkt me anders wel gewoon een foto uit de late jaren zestig?

12

Re: Armand Ianarelli

Ik bedoelde deze man. Rechts waarschijnlijk. De linker heeft wel wat van robotfoto 14 als ik me niet vergis:

http://i783.photobucket.com/albums/yy111/mincky/marcgoossens.jpg

Flemish mercenary Marc Goosens discusses the next move with "Taffy" Williams and Armand Ianarelli. Within moments of this photo being taken, Goosens was dead.

13

Re: Armand Ianarelli

Aan huurlingen geen gebrek, zo te zien. Het blijven toch mijn favorieten voor het uitvoeren van de moorden van de Bende van Nijvel. Onbekend, gewetenloos, getraind en betaald op voorhand. Het is een internationaal zootje waardoor ook verschillende talen ter sprake komen. Waardoor er ook, buiten hun leider, verschillende daders worden opgemerkt.

En het is een niet te bewijzen piste. Ergens moet er een link zijn tussen de afgevaardigde van de opdrachtgevers en de te contacteren huurlingenleider. Maar wie?

14

Re: Armand Ianarelli

Calmette zou voor de hand liggen. Zie ook zijn relaties met huurlingenbedrijf "Contact". Verder wordt de naam van Jean-Claude Darville genoemd die Schramme goed lijkt te kennen.

15

Re: Armand Ianarelli

De man helemaal rechts was de Armand Ianarelli die ik bedoelde. Of ik moet het me al verbeelden, maar mijns inziens lijkt ie op de robotfoto van de killer. Maar dan zonder (stoppel) baard.

LEO wrote:

En het is een niet te bewijzen piste. Ergens moet er een link zijn tussen de afgevaardigde van de opdrachtgevers en de te contacteren huurlingenleider. Maar wie ??

Diamanten uit Congo, VDB, wapentrafiek, koninlijkhuis België/Nederland, ...

Re: Armand Ianarelli

Mincky wrote:

Flemish mercenary Marc Goosens discusses the next move with "Taffy" Williams and Armand Ianarelli. Within moments of this photo being taken, Goosens was dead.

Marc Goossens (met dubbele s) liet het leven tijdens een Nigeriaanse aanval in Biafra in november 1968.

http://www.contactpressimages.com/1968/biafra_pix/biaf_pict4.jpg

In het dossier rond de moord op Christine Van Hees (1984) duikt een zekere Marc Goossens op, een nooit geïdentificeerde jonge paracommando. Toeval of niet?

17

Re: Armand Ianarelli

Lijkt me inderdaad geen toeval, misschien was het niet Marc Goossens op bovenstaande foto, je ziet immers geen gezicht. Ik vind Goossens in ieder geval lijken op de robotfoto van de reus, en de man rechts op de foto (vorige pagina) op de robotfoto van de  killer.

18

Re: Armand Ianarelli

Mincky, ik zou die piste toch niet te zwaar uitbouwen: niet dat ik niet in de inbreng van para's of huurlingen zou willen geloven, maar het blijft toch maar magertjes als bewijsmateriaal: een niet eens zo duidelijke gelijkenis (van iemand die al in '68 gedood zou zijn) met een robotfoto en een naam die genoemd werd in de X-dossiers (dossier Van Hees) en bovendien hoogst banaal is.

19

Re: Armand Ianarelli

Lijkt me idd dat er nog extra gegevens en indicaties nodig zijn als je deze piste wilt volgen. Half België lijkt wel op een van die robotfoto's.

20

Re: Armand Ianarelli

Dat is misschien wel zo, maar ik zie (corrupte) rijkswachters zoiets niet zo snel doen. Ze kunnen tegenwoordig amper een winkeldief vatten/pakken. En ordinaire criminelen ook niet echt.