Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

coconut wrote:

Of startkapitaal voor ARI; 1 april 1983. Ze hebben beiden ontslag genomen bij de rijkswacht dus normaal gezien geen vast inkomen.

Bij ARI nemen ze een aantal dubieuze figuren in dienst als dank voor bewezen diensten?

132

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Ben het voornaamste nog vergeten. Na hun sanctie leden zij een groot inkomstenverlies door een handeltje dat ze niet verder konden zetten. Had te maken met de premie van de Dea die soms bijna even hoog was dan de waarde van de gemeldde drugdeal zelf.
https://www.bendevannijvel.com/forum/vi … 4&p=37
Lees daar de posts coconut indien interesse

133

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

ddd wrote:
Mgr wrote:

Er zijn zoveel mensen vermoord, waarom zouden ze dan Mr Zwarts gaan begraven?

Waarom begraaft men iemand?

  • Om te vermijden dat er sporen gevonden worden.

  • Geen lichaam, geen bewijsbare misdaad, dus zelfs bij vermoeden van en tekort aan ander bewijs gaat dader vrijuit.

  • Omdat er dingen tussen slachtoffer en dader(s) zijn gebeurd die sporen kunnen achterlaten.

  • Om te vermijden dat er ballistisch onderzoek mogelijk wordt.

  • Om te vermijden dat de omstandigheden en methodiek van de overval aan het licht komen.

  • ...

Of insinueert u nu dat de man niet om het leven werd gebracht omdat men deze eigenlijk als enige van zovele feiten zou hebben begraven, een atypisch gegeven bij hun MO's?

Er is maar één reden om het lichaam van geldkoerier Swarts na de feiten te doen verdwijnen,  en dat is om de onderzoekscapaciteit te manipuleren.  Als de buit weg is en Swarts is onvindbaar, dan gaat een groot gedeelte van de onderzoekscapaciteit naar de moraliteit en mogelijke betrokkenheid van deze jongeman. Hij wordt in casu onvermijdelijk,  mede- of zelfs hoofdverdachte zonder dat hij zich kan verdedigen. Want het enige waarvan de speurders op dat moment zeker van zijn,  is maar van één identiteit,  en dat is van pechvogel  Swarts en daar wordt maximaal op ingezet. Er was niets beters dan dit "scenario" om het onderzoek te manipuleren.en tijd te kopen.

134

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Zo zie ik het ook.

135

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Iemand een idee van de correcte datum ingang overplaatsing of sanctie B en B ?

Dat Dea premie verhaal werd ook "bevestigd" door Popolino.

Lekkere paella trouwens in de Villa Rossa, niet duur.

136

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

coconut wrote:

Iemand een idee van de correcte datum ingang overplaatsing of sanctie B en B ?

Dat Dea premie verhaal werd ook "bevestigd" door Popolino.

Lekkere paella trouwens in de Villa Rossa, niet duur.


In het verlengde van deze opmerkingen zette hij uiteen onder welke omstandigheden Bouhouche en Beijer het korps hadden (moeten) verlaten: "Als u zinspeelt op personen zoals Beijer en Bouhouche, dat waren toen speurders. In april '82 werden zij overgeplaatst van de Brusselse BOB, de een als gevolg van een afluisterschandaal (het ging niet om een geheime maar wel degelijk om een publiekelijke afluisterpraktijk) in aanwezigheid van verscheidene collega's. Ik heb zijn tuchtdossier opnieuw gelezen. De afluisterpraktijk waarover sprake ..."

137

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Ok, maar daarna volgde nog een sanctie en werden ze "straatgendarm" ( ik dacht omdat Vernaillen de eerste sanctie niet voldoende vond). Was ook in 82 maar wanneer juist?

138

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Ok, maar daarna volgde nog een sanctie en werden ze "straatgendarm" ( ik dacht omdat Vernaillen de eerste sanctie niet voldoende vond). Was ook in 82 maar wanneer juist?

139

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

coconut wrote:

Ok, maar daarna volgde nog een sanctie en werden ze "straatgendarm" ( ik dacht omdat Vernaillen de eerste sanctie niet voldoende vond). Was ook in 82 maar wanneer juist?


Vermits hij zijn omgang met Buslik voordien niet had gemeld, werd Bouhouche op initiatief van kolonel Vernaillen uit de BOB verwijderd. (...) De een vertrok naar de brigade van Ukkel en de ander naar die van Oudergem, geloof ik. Daarna, in april of mei 1983, hebben zij, op verzoek, de rijkswacht verlaten. Op het ogenblik van de diefstal bij de groep Dyane waren zij dus speurders."

140

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

1 april werkten ze reeds voor hun eigen ARI. Hetgeen hun waarschijnlijk toeliet hun vroegere activiteiten voort te zetten. De zaak Zwarts is dus mogelijk startkapitaal. Zwarts laten verdwijnen om de schuld op hem te kunnen steken en daarna ook de aandacht naar de valies laten gaan. Het ging zogezegd niet om het geld. Als Beijer links zegt dan weten we dat we ons niet mogen laten afleiden en dat we rechts moeten kijken.