Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

5 gestolen wapens van het SIE zijn op aangeven van Bouhouche opgegraven onder de brug van Vilvoorde. Op aangeven van Beijer gaat op dezelfde plaats de zoektocht van start naar het verdwenen lichaam van Zwarts. Indien het resultaat positief is, is de kans reeël dat er in dezelfde omgeving nog zaken te vinden zijn. Dit om de reden dat Bouhouche vertrouwen had in deze omgeving om zich van vuurwapens / lijk te ontdoen.

Meerdere forumleden hebben reeds aangegeven dat er hoogstwaarschijnlijk een match bestaat tussen het kaliber van het vuurwapen dat Zwarts aan zijn einde bracht, en dat van bende slachtoffers. Wat Bouhouche & Beijer rechtstreeks aan de bende linken, of toch een doorverwijzing extra opleverd.

Hoe blij ik ook ben met dit nieuws, stel ik mij een bijkomende vraag over deze opgraving. Was het voor Bouhouche niet zeer riskant om de begraafplaats van de SIE wapens vrij te geven, met de kans dat ze op het lichaam van Zwarts hadden gestoten?

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Te zien op het forum is zijn geheugen verbazend goed, maar helaas zeer selectief.
Hij zou dus aan kanker lijden.

Erg eigenlijk dat een kanker nodig is om sommige mensen een geweten te schoppen.

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Inderdaad! Langs de ene zijde hoop ik dat hij een brief achterlaat waar alles openbaar komt te staan, aan de andere zijde kan het echt zijn 'laatste leugen' zijn.

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Ik vraag mij hier 2 zaken af:

  1. In ‘De Laatste Leugen’ beschrijft Beijer tot in detail zijn medeplichtigheid aan de roofoverval die tot de dood van Zwarts heeft geleid. Is Beijer dan niet even schuldig aan de dood van Zwarts als Bouhouche? Er zijn tal van voorbeelden waar álle mededaders aan een roofmoord even zwaar gestraft werden.

  2. De Ford Taunus die tijdens de overval op Zaventem vermomd werd als politieauto, zou dat niet dezelfde Ford Taunus kunnen zijn die op naam stond van Elnikoff en die gebruikt werd om in Aalst verkenning te doen?

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

ik kan het gerecht helpen door te zeggen welke feiten ze moeten loskoppelen van de Bende van Nijvel 'Beijer'.

Coconut, kan je eens heel lief vragen dat hij deze ook beantwoord? smile

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Ja hij heeft een selectief geheugen, met dat kan hij weer scoren en in de aandacht staan. hij moet zich niet koning eenoog in het land der blinden wanen. Een vliegtuig uit Moscou en de vier waar de vrouw van Bouhouche het over heeft, wat zouden ze nog gedaan hebben of hoe kunnen ze rijkswachters overhalen om mee te werken?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

In het verleden heeft Beijer beweerd dat het om het diplomatieke koffertje te doen was, in opdracht van Rusland.

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Ter info, op het proces Bouhouche & Beijer in de zaak Zwarts is het de openbare aanklager een PG die zowel voor Bouhouche als Beijer de vrijspraak gevraag heeft voor de moord op Zwarts. De jury heeft tegen de vrijspraak gestemd en Bouhouche toch schuldig gevonden. De openbare aanklager was niet overtuigd, Bouhouche heeft trouwens een naam genoemd van de doder van Zwarts, die naam moet dus die 4 anderen ook kennen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Indien ik dat kon vragen en het in even veel tijd beantwoordt zou worden wil ik het niet alleen lief vragen maar ik wil er zelfs nog op mijn knieën voor gaan zitten. ( een primeur voor mij )D
Ik geloof in de kracht van de geest maar het probleem is dat die geest van mij zich helaas niet laat commanderen.

Ik hoop samen met jullie dat Beijer eindelijk gaat spreken. Toch ben ik niet erg positief ivm de opgravingen. Er zijn daar in de buurt zoveel grote werken geweest. Ik hoop nu vooral dat de info ivm de juiste plaats niet helemaal correct gecommuniceerd is.

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Hervé van het franstalige forum heeft gelijk , we kunnen het ook aan Buslik vragen.

Die is blijkbaar ook online.

http://tueriesdubrabant.1fr1.net/spa/HERVE