Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Van Beijer:

Le trajet de la décharge vers Woluwé n’était pas dangereux puisque les forces de l’ordre n'étaient sans doute pas encore en mouvement et que nos hommes se déplaçaient en uniforme dans une voiture à l’apparence GD. Le temps écoulé entre la sortie de l’aéroport vers la décharge et ensuite vers Woluwé était vraiment très court. Ensuite, il a fallu attendre plusieurs jours que les recherches et barrages éventuels sur les routes soient annulées. D’autre part, qui se permettrait d’arrêter une voiture avec des gendarmes à bord s’il n’existe pas une demande spécifique au préalable? Faire tout cela le jour même de l’opération comme vous le suggérez était au contraire plus risqué car plus de temps entre les faits et le retour des auteurs vers l’appartement.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Moeten we dan hopen dat Beijer niet sterft voor 2025?

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Voor deze zaak kan Beijer niet meer veroordeeld worden. Bedoel je als getuige voor Aalst. Ik ben me te pletter aan het zoeken naar de link van Murcielago waarop precies aangegeven werd waar zijn wagen terug gevonden werd (met lijk). Links de vaart in Vilvoorde, daar boven het viaduct en rechts een klein wegje dat het bos in liep richting 3 Fonteinen. Iemand?

Hier ongeveer » Google Maps

ziet er daar totaal anders uit natuurlijk dan in '82.

84

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Schrijnend dat Francis' ouders nooit de kans hebben gekregen om hun zoon een waardige begrafenis te geven. Vader Henri stierf in 2012 en Elvire Zwarts (née Cochet), vrouw van Henri en moeder van Francis overleed in juni vorig jaar.

The dinkum oil merits utterance.

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

coconut wrote:

Ik ben me te pletter aan het zoeken naar de link van Murcielago waarop precies aangegeven werd waar zijn wagen terug gevonden werd (met lijk). Links de vaart in Vilvoorde, daar boven het viaduct en rechts een klein wegje dat het bos in liep richting 3 Fonteinen. Iemand?

» Google Maps

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

De plaats waar ze graven en mogelijks iets gevonden hebben ligt daar meer dan een kilometer vandaan.

https://images4.persgroep.net/rcs/wNooIiTw5ZTMgxvyjnaz86xSW7g/diocontent/154839540/_fitwidth/763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Ik heb er "ongeveer" bij geschreven hé. Weet jij "exact" waar de wagen van Murcielago teruggevonden werd? Ik weet eigenlijk zelfs niet of dat in de media geweest is. Ik weet alleen dat ik redelijk gedesoriënteerd ben daar in de buurt omdat het daar zo anders is dan toen. Dat heeft eigenlijk meer te maken met de overkant die er zo anders uit ziet.

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Hierbij het bericht van Murcielago:

Hier werd mijn voertuig, een R19 16V nummerplaat KET367, gestolen door Murat Kapllan, met het lijk van J Idriss  in datzelfde voertuig, gedumpt. Vijf dagen na de diefstal werd het voertuig door het gerecht teruggevonden doch 3 weken later werd ik pas verwittigd! Le cimetiere des éléphants, wapens van het SIE werden hier ook teruggevonden! Zie link in mijn bericht hierboven.

Nu, the end laat weten dat de graafwerken een kilometer van de vondst van die sie wapens plaatsvinden. Of de link van Google Maps van Murcielago klopt niet, of de onderzoekers bedoelen in dezelfde streek, maar duidelijk niet op dezelfde plaats.

89

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

We zullen Bob maar geloven, zeker. De laatste leugen is nog lang niet verteld ...

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

coconut wrote:

Ik ben me te pletter aan het zoeken naar de link van Murcielago waarop precies aangegeven werd waar zijn wagen terug gevonden werd (met lijk). Links de vaart in Vilvoorde, daar boven het viaduct en rechts een klein wegje dat het bos in liep richting 3 Fonteinen. Iemand?

Murcielago zijn wagen werd inderdaad in de zelfde zone waar men nu zoekt gevonden met het lijk erin van ene Chokri El Idrissi. Heeft iemand meer info over deze man? Zijn laatste verblijfplaats was de nieuwe wandeling te Gent. En ja even terzijde, het was Kapllan Murat die zijn wagen stal. Plus die Gladio-depot in de buurt? Helaas vermoed ik dat het lichaam reeds verwijderd werd doorheen de jaren. Of omwille van de werken die daar grootschalige hebben plaats gevonden. Waarom Buslik niet nog eens aan de tand voelen en zijn verhaal checken met dat van Beijer? Ah omwille dat deze laatste werd vrijgesproken voor deze moord wss? Plus trouwens die zit goed in Amerika in zijn mooie villa met zwembad met zicht op een prachtig meer.