Re: Braine-l'Alleud: 28 Mei
Na al die jaren? Wat voor zin heeft dat nog? Denk je ook dat Thierry Sliman helemaal naar Eigenbrakel gaat komen om een snijbrander te stelen? Daarnaast zijn er veel grotere verdachten waarvan je de foto zou moeten laten zien. Ik denk bv. aan een man die als mecanicien-lasser bij Michel Jadot in Braine l'Alleud heeft gewerkt. Tot hij in oktober 1983 plots ontslagen wordt.
Je zou ook eens iets moeten testen. Je gaat naar de winkel en rekent af aan de kassa. Probeer onderweg naar huis het gezicht van de kassabediende en de klanten terug te herinneren. Je zal niet ver geraken.
Ik heb Thierry Sliman twee keer een paar minuten aan het woord gehoord en gezien, binnen 40 jaar herken ik die nog. Weet jij dan waar hij in '83 werkte? In elk geval in België. Vanuit Nalinnes is het een uur, gewoon de N5 volgen. Vanuit Charleroi zelfde route, een half uur. Een uurtje rijden om lekker anoniem te zijn, ik zou het doen.
Uiteraard kan men ook foto's van andere verdachten tonen. Wie is die mecanicien-lasser bij Jadot? Een sudist? In de 421 kan er wel contact zijn geweest tussen Thierry Sliman en sudisten. Soort zoekt soort.