171

Re: Bois de la Houssière

De killer zou, als de hypothese van Eddy Vos klopt, afgemaakt zijn in Bois De La Houssiere zelf, aangezien men daar in de buurt kogelhulzen van een Ingram heeft gevonden. Het idee dat de bende eerst even langs 'thuis' passeert om een groot tapijt op te halen, terwijl de killer op dat moment nog leeft (!), lijkt me niet geloofwaardig. Daarenboven, als men in het donker een lijk in een put wil gooien, dan kan men dat even goed zonder tapijt doen, zoiets heeft geen enkele meerwaarde.

172

De redenering vertrekt van de aanname dat het lichaam al vóór de overval in Aalst in een tapijt gewikkeld was en zich tijdens de feiten in de Golf GTI bevond. Maar is dat scenario wel plausibel? Het vervoeren van een lijk in een opgerold tapijt, in een kleine wagen, tijdens een gewapende overval met meerdere daders, lijkt logistiek en strategisch bijzonder riskant. Waarom zou men een dergelijk belastend en zichtbaar object meenemen naar een plaats waar snelheid, wendbaarheid en discretie cruciaal zijn? Het roept de vraag op of het lichaam niet pas ná de overval werd verplaatst, of zelfs of de getuigenis over het tapijt op de stortplaats wel in verband staat met de feiten in Aalst.

173

Xenophon wrote:

Maar eigenlijk is punt 2 genoeg. De situatie ginds is (op een grote boom na dier er niet meer staat) quasi dezelfde als toen. Kom vanachter je klavier en ga kijken.

Bedankt voor je tip. wink Dat hij iets gezien zou hebben, is al heel twijfelachtig. Dat hij iemand herkend zou hebben, is totaal onmogelijk.

Het toeval wil dat er op dat moment in de Rue de la Chapelle au Foya, achter het verkeersbord, een auto geparkeerd stond. Alsof die ook zijn persoonlijke reconstructie aan het maken was op dat moment. Ik ben er drie keer gepasseerd en die auto stond er heel de tijd.

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/578919140_1415831590391812_811844926216034413_n.jpg?stp=cp6_dst-jpg_tt6&_nc_cat=103&ccb=1-7&_nc_sid=f727a1&_nc_ohc=c2a208QN9-IQ7kNvwFei-Em&_nc_oc=AdkcvQmKFfHNQSQrdW4XCjXdW6z6CggRQ0rd7oL73m0GyE1_9ss3KhWBQX1dA3kdSlQ44ZJsjYGbS3uuEtGtMS_z&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&_nc_gid=A300K_Yg7jDkjOTVeINK3A&oh=00_Afi9SQogWk_jOCh0Q27RriKm8zIkKC6QuMw3Eb2nKXADqQ&oe=6917A0B5

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

174

Het idee dat de Bende eerst thuis een tapijt zou zijn gaan halen om een gewonde makker op te rollen - terwijl die op dat moment nog leeft? Die vraag houdt me bezig. Maar eigenlijk nog meer de vraag : waarom een tapijt? Was het improvisatie? Symboliek? Of was het gewoon een praktische oplossing die toevallig voorhanden was?

Wat me nog meer intrigeert: de vondst van Ingram-hulzen in de buurt. Als de killer daar effectief werd afgemaakt, dan is Bois de la Houssière niet enkel een dumpplaats, maar een moord op locatie. En dan verandert alles: de timing, de voertuigen. En dan zijn ze toch niet meer in vluchtmode? Ik heb de indruk dat meesten ervan uitgaan dat Killer gewond was. En daardoor afgemaakt/gedumpt moest worden. Maar is de stelling al opgeworpen dat de Killer misschien moest uitgeschakeld worden omdat hij te veel moordde?

Was er echt maar één Golf? Of was er een tweede wagen, een back-up, een observatiepost? Ze werkten met precisie, maar lieten tegelijk sporen achter. Was dat slordigheid? Of een boodschap?

175

sammy wrote:

Ik heb de indruk dat meesten ervan uitgaan dat Killer gewond was. En daardoor afgemaakt/gedumpt moest worden. Maar is de stelling al opgeworpen dat de Killer misschien moest uitgeschakeld worden omdat hij te veel moordde?

Wanneer men spreekt over het overlijden van de Killer in de nasleep van Aalst, betekent dat niet automatisch dat dat de dag zelf moet gebeurd zijn. Misschien bedoelt met in de titel van bepaalde artikels eerder impleciet dat het ook in de weken of maanden erna gebeurd kan zijn. Het risico moest misschien uitgeschakeld worden of hij schakelde zichzelf uit omdat hij het op einde van zijn krachten was.

sammy wrote:

Ze werkten met precisie, maar lieten tegelijk sporen achter. Was dat slordigheid? Of een boodschap?

De aandoening AuDHD (autisme + ADHD) kan pas vanaf 2013 officieel als label toegekend worden. Ervoor was het het een of het ander volgens psychologen. Maar nu ziet men in dat beiden veel samen voorkomen en obsessieve precisie met slordigheid en vergetelheden is daar een eigenschap van.

176

Jullie bouwen hier heelder constructies op drijfzand. Er is niets maar dan ook niets dat één van die theorieën ondersteunt.

177

Vos zal zich laten leiden hebben door tunnelvisie neem ik dan aan. Wie het artikel in de Humo van vandaag heeft gelezen zal tot de conclusie komen dat dat hetzelfde geval is voor de CWB wat betreft de piste van de gemanipuleerde wapenvondst.

178

Ben wrote:

1985 - Zaterdag 30 november: Rond 19u worden in de buurt van het "Clos du Verbois" drie mensen ("trois individus cagoulés") in een groene BMW opgemerkt.

Het feit dat de drie mannen een bivakmuts op hadden, lijkt er op te wijzen dat die personen klaar waren om een overval te plegen of net een overval hadden gepleegd. Ik heb echter (nog) geen overvallen gevonden die in die periode met een BMW gepleegd zouden zijn.

De locatie van deze gebeurtenis zou ongeveer hier moeten zijn » Google Maps

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

179

Ben wrote:
Ben wrote:

1985 - Zaterdag 30 november: Rond 19u worden in de buurt van het "Clos du Verbois" drie mensen ("trois individus cagoulés") in een groene BMW opgemerkt.

Het feit dat de drie mannen een bivakmuts op hadden, lijkt er op te wijzen dat die personen klaar waren om een overval te plegen of net een overval hadden gepleegd. Ik heb echter (nog) geen overvallen gevonden die in die periode met een BMW gepleegd zouden zijn.

De locatie van deze gebeurtenis zou ongeveer hier moeten zijn » Google Maps

Dag Ben, in het boek van Popolino schrijft hij dat BMW zijn favoriete wagen is voor de overvallen. Was de bende van Baasrode in 1985 niet actief met een BMW? Popolino en co zijn toch in een BMW gevat geweest dacht ik toen ze sigaretten gepikt hadden? Ik kan het me fout herinneren.

180

Je herinnert het je goed. Het was een BMW. En er lagen hagelpatronen in van hetzelfde type als gebruikt dor de bende (maar ze waren niet zeldzaam en op zich wil dat niets zeggen) en de achterbank was ofwel gemanipuleerd, ofwel verwijderd (dat herinner ik me niet precies).