Het idee dat de Bende eerst thuis een tapijt zou zijn gaan halen om een gewonde makker op te rollen - terwijl die op dat moment nog leeft? Die vraag houdt me bezig. Maar eigenlijk nog meer de vraag : waarom een tapijt? Was het improvisatie? Symboliek? Of was het gewoon een praktische oplossing die toevallig voorhanden was?
Wat me nog meer intrigeert: de vondst van Ingram-hulzen in de buurt. Als de killer daar effectief werd afgemaakt, dan is Bois de la Houssière niet enkel een dumpplaats, maar een moord op locatie. En dan verandert alles: de timing, de voertuigen. En dan zijn ze toch niet meer in vluchtmode? Ik heb de indruk dat meesten ervan uitgaan dat Killer gewond was. En daardoor afgemaakt/gedumpt moest worden. Maar is de stelling al opgeworpen dat de Killer misschien moest uitgeschakeld worden omdat hij te veel moordde?
Was er echt maar één Golf? Of was er een tweede wagen, een back-up, een observatiepost? Ze werkten met precisie, maar lieten tegelijk sporen achter. Was dat slordigheid? Of een boodschap?