11

Re: Bois de la Houssière

Biggus Dickus wrote:

Hestur, ik  ben wel degelijk op de hoogte van de theorie dat Nevens de killer wel eens zou kunnen geraakt hebben, maar was mij te doen om de manier waarop Vos zich in het interview uitdrukt, zeggende dat 'het klopt omdat twee mannen hun kompaan begraven hebben aan het stort van 's Gravenbrakel'. Als hij dit letterlijk zo gezegd heeft moet hij toch wel zeker van zijn stuk zijn? Dit doet bij mij de hoop opleven dat Vos  het achterste van zijn tong niet laat zien en het onderzoek verder staat dan de buitenwereld weet.

We zweven tussen hoop en vrees hé. Als de killer op dat stort ligt, is het volgens Vos ondoenbaar om hem nu nog te gaan zoeken. Maar zolang hij geen lichaam vindt, is Vos' theorie niet bewezen. Zo blijven we natuurlijk in cirkeltjes draaien. Waarschijnlijk vreest Vos ook wel dat hij niks zal vinden, zoals in Dour. De kosten verantwoorden tegenover zijn chefs is niet niks, want alle diensten besparen; en bovendien moet Vos dan misschien een nieuwe theorie uitdenken.

Als er nog iets is, dan is de kans groot dat het in Houssières of in het kanaal ligt. Vos' reuzenstofzuiger waarmee hij het kanaal gaat dreggen is dan ook absoluut een goed idee. Wie weet vinden ze nog wapens of bewijsstukken en kunnen ze nog meer feiten aan de Bende toeschrijven. Kunnen we nog zeven of acht extra robotfoto's aan het dossier toevoegen. wink

Re: Bois de la Houssière

Hestur wrote:

Als de killer op dat stort ligt, is het volgens Vos ondoenbaar om hem nu nog te gaan zoeken. wink

De reden waarom het ondoenbaar is, is omdat het stort waarover het hier gaat schijnbaar niet meer bestaat. Dan houdt alles op. Dat er twee mannen met een Golf bij het stort zijn gezien moet niet betekenen dat daar het lijk is gedumpt (als er een lijk was). Ze hebben er wellicht iets anders weggegooid.

13

Re: Bois de la Houssière

"Een stort dat niet meer bestaat". Wat moet ik me daar bij voorstellen? Een stort waar zand is over gegooid omdat het vol was? Een stort dat is verplaatst?

Het is idd helemaal niet zeker dat ze daar een lijk zouden hebben gedumpt. Ik geloof het tout court niet. Ze zouden de killer op de avond van 9 november geëxecuteerd hebben en hem pas op de avond van 10 november gedumpt hebben? Onzin! Gaan ze 24 uur met een lijk rondrijden of zo?

Het is bovendien vreemd dat ze hun wapens, hun auto en hun cheques allemaal ergens anders dumpen in de omgeving van het bos dumpen en niet op dat stort.

14 (edited by Biggus Dickus 10-06-2010 23:09)

Re: Bois de la Houssière

Hestur wrote:

Een stort waar zand is over gegooid omdat het vol was?

Stort is inderdaad volgegooid geweest. Volgens Vos zou het 'ondoenbaar' zijn te graven naar de daar mogelijk begraven killer.

15

Re: Bois de la Houssière

Jongens, ik stel mij zonet een prangende vraag. Vanaf wanneer zijn er sporen van de Bende in het bos van Houssière? Klopt het dat Houssières enkel bij de overvallen van 1985 er aan te pas komt?

16

Re: Bois de la Houssière

Voor zover ik weet wel.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

17 (edited by Hestur 08-08-2010 01:03)

Re: Bois de la Houssière

Lijkt me een zeer belangrijk gegeven. Weykamp is in dat bos gesignaleerd met zware wapens in zijn handen in 1984 en hij kende alle plekjes waar de Bende zich ophield (la petite bouffe). Ik durf er voor wedden dat hij in 1985 betrokken is bij feiten.

Zie ik het juist als ik zeg dat er geen echte comfortzone bekend is voor de Bende van de jaren 1982-1983?

Re: Bois de la Houssière

Hestur wrote:

Ik durf er voor wedden dat hij in 1985 betrokken is bij feiten.

Ik ben eens met dat. Ik probieer iets te weten over de familiale achtergrond van Weykamp.

Re: Bois de la Houssière

Hestur wrote:

Zie ik het juist als ik zeg dat er geen echte comfortzone bekend is voor de Bende van de jaren 1982-1983?

Dat wijst er volgens mij weeral eens op dat er verschillende bendes binnen de Benden waren.

20 (edited by club_le-happy-few 08-08-2010 11:51)

Re: Bois de la Houssière

En Weykamp is achteraf toch naar Afrika gevlucht. En z'n kompaan ook (hoe noemt hij nu weer, die andere wapenverzamelaar en vriend van Bouhouche). Allemaal zijn ze op de vlucht geslaan: Weykamp en zijn maat (Afrika), Haemers (Zuid-Amerika), Lekeu (Amerika), Bouhouche (Frankrijk), ...