31 (edited by geronimo 17-03-2011 14:51)

Re: Bois de la Houssière

Heb even gekeken op Google Earth en was mij nog niet zo zeer opgevallen. Ga één dezer dagen in het bos een wandelingetje doen en zal een paar foto's nemen.Volgens een topo die ik hier thuis liggen heb is het geen militaire zone.

Re: Bois de la Houssière

Kijk eens op Google Maps op deze gegevens » 50.626203, 4.193902. Lijkt wel op een oude schietbaan of zo.

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

33

Re: Bois de la Houssière

Tijdens dit filmpje zie je op een bepaald moment op de achtergrond een kaart van het bos van Houssière. Waarschijnlijk hebben ze die daar gehangen om ons wat bezig te houden, maar het blijft interessant.

http://i22.servimg.com/u/f22/11/22/12/24/bos_ho11.jpg

Op de kaart staan een paar rode bollen. De nummers heb ik er zelf op gezet. Bij sommige nummers kan ik wel een uitleg verzinnen, maar bij andere niet.

Hieronder mijn nummers die ik kan invullen:

  1. Plaats waar 's nachts door mensen in een andere wagen de Golf werd gezien met een lichaam ervoor.

  2. Ik denk dat dit de plaats is waar de Golf uitgebrand werd teruggevonden.

  3. Kanaal van Ronquières: vindplaats van wapens en andere voorwerpen.

  4. Geen idee.

  5. Ik denk de plaats aan het 'stort' waar de Golf nogmaals werd gezien in de nacht na de overval.

  6. Geen idee.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Bois de la Houssière

4: mogelijk de plaats waar de 2e Golf (type I) werd teruggevonden?

35

Re: Bois de la Houssière

We zoeken ook nog de plaats waar een wandelaar verbrand bewijsmateriaal heeft gevonden: cheques van Delhaize Overijse, notities, een foto, ... En de plaats waar een getuige voor de overval in Aalst een Golf en een Mercedes heeft zien staan. Waarschijnlijk zijn dit nummer 4 en 6.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

36

Re: Bois de la Houssière

Is 6. niet de plek waar de Bende op 9 november 1985 om 18.45 gezien werd, dus enkele uren vóór de overval? En 4. de plek waar op die 9de november om 13u45 de halfverbrande papiersnippers gevonden werden?

Wanneer werd die tweede Golf juist teruggevonden?

Re: Bois de la Houssière

Hoe ik het begrijp is die 2e wagen overdag op 11-11-85 gevonden door een "jogger".

38

Re: Bois de la Houssière

Boem, er zijn vele versies. Onlangs nog vond ik een nieuwe:

Het waren 2 motards die daar ergens rondreden en een paar onverbrande checks hebben gevonden en proberen in te wisselen in een bank, enz. Tot dan geloofde  ik de versie dat het een patrouille van de rijkswacht was die een smeulend vuur heeft uitgetrapt.

Maar er circuleert ook een versie met een wandelaar of zoiets. Best is zonder dossier hier niet te veel hoofdbrekens over te hebben daar je dan begint te geloven dat de motards eigenlijk deel uitmaakten van de bende. Volgens bepaalde bron zouden motards immers een grote rol hebben gespeeld bij de bende wat totaal niet beken is of was ... enz.

39 (edited by Boemerang 06-05-2011 18:20)

Re: Bois de la Houssière

K&, die motorcrossers (uit Eigenbrakel) zijn schijnbaar de daadwerkelijke vinders van de afstandsbedieningen, notities van Bultot en foto van zijn zoontje, het wapentijdschrift en de cheques van Overijse. Zij deden die vondst op 9-11-'85 's middags laat (volgens deze website/Houssieres maar Hestur schrijft 13:45 en Ben heeft in de tijdslijn 13:30 staan?).

De spullen zouden ergens tussen de 2e en 9e november gedumpt zijn (spullen zouden eruit hebben gezien alsof ze er al enige tijd lagen). Er zijn meerdere gebeurtenissen waargenomen en enkele vondsten gedaan in Houssieres dus zijn er ook meerdere joggers, automobilisten, motorcrossers of boskabouters en hun verklaringen. Je weet hoe het gaat, eerst haalt de pers ze door elkaar en vervolgens halen wij de pers weer door elkaar en voila, de verwarring is daar tongue.

Ben en Hestur.

  • Nummer 5 is (inderdaad) de plaats waarvan een anonieme getuige na 22 jaar in een brief schreef dat hij een oud model Golf zag en "verdachte bewegingen" die Eddy Vos deden vermoeden dat er een lijk was gedumpt op die stortplaats.

  • Nummer 6 is (inderdaad) de plaats waar een getuige/automobilist om 18:45 een oud model (type I) Golf zag met openstaande kofferklep en verdachte sujetten erbij. Het is mij niet duidelijk of deze getuige ook daadwerkelijk wapens zag maar zo wordt het wel gebracht. (Bron is de Waalse 30-uren uitzending).

De handvol GTI's die avond (alleen al in de 30-uren laat men er 3 verschillende zien), dat is een ander verwarrend verhaal. Misschien eens een apart topic over de Golfjes in 1985 maken. Die groene 1800cc 3-deurs type II met schuifdak uit Erps-Kwerps lijkt mij ondertussen niets meer dan een dwaalspoorwagen... Een dwaalspoor dat in stand wordt gehouden door de CWB!

Re: Bois de la Houssière

Plek 1 en 2 liggen wel heel dicht bij de al eerder door mij aangegeven plek bij de mogelijke schietbaan Google Maps coördinaten: 50.626203, 4.193902. Misschien komt één van de forumleden uit de buurt van het bos, en kan als hij/of zij wil eens een kijkje gaan nemen. Ik woon zelf helaas een beeeeetje te ver weg.

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"