81

Re: Bois de la Houssière

Raf wrote:

Neen, ze verbranden het op een veelbezochte plaats, en wachten niet eens tot alles volledig door het vuur verteerd is, zodat er nog "gendarmerie a cote" en dergelijke kan gelezen worden, van amateurisme gesproken, neen, hier is wat anders aan de hand.

De "gendarmerie à côté"-snippers werden gevonden in het Zoniënwoud » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

82

Re: Bois de la Houssière

Raf, wat het Bois de la Houssière betreft, ik kan mij vergissen maar ik ben er bijna zeker van dat het een dwaalspoor is. WNP is daar een paar keer gaan schieten met een paar mensen. Maar dat van dat hoopje vuur waarvan juist toevallig de namen niet verbrand waren, daar heb ik toch vragen bij. De vuilzakken in het water zijn ook een lachertje, dat de auto's juist in het Bois de la Houssière in brand gestoken worden, is evenmin een lachertje. Een hond of kat doet zijn behoefte nooit in zijn eigen nest. En nooit heeft er een wandelaar of boswachter of spelende kinderen melding gemaakt dat ze aan auto's aan het werken zijn in het Bois de la Houssière. Ze hebben het bos afgespeurd met 100 man en metaaldetectoren, ... nooit is er iets gevonden. En precies dat zijn Bosjesmannen dat daar in de kou en donker en regen wat gaan open en bloot buiten staan. Dat Bois de la Houssiere is een dwaalspoor!

83

Re: Bois de la Houssière

Dat de sporen die in het bos gevonden zijn, misschien dwaalsporen zijn, daar ben ik mee akkoord. Maar dat wil nog niet zeggen dat heel het bos een dwaalspoor is. Er zijn activiteiten geweest in dat bos die gelinkt kunnen worden aan de Bende van Nijvel. Dat wil dus zeggen dat het bos een belangrijke plaats is geweest voor de Bende en dus ook van groot belang is voor het onderzoek naar de Bende van Nijvel. 

Het bos was voor de Bende een 'zone de repli', een plaats die ze kenden en veilig genoeg vonden om na bepaalde feiten samen te komen en te hergroeperen. Daarnaast was er een 'zone de confort', een plaats waar men leefde.

Meer informatie over het geografisch profiel vind je hier » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Bois de la Houssière

Of men wist dat het bos een uitvalsbasis was van andere 'criminelen'/'louche types' en wilde hun daden op die gasten afschuiven. Waarom lagen er daar papieren van Bultot? Hij zal er zeker niet zelf gaan leggen zijn.

Het is toch vreemd dat ze daar langs de weg stonden, als ze iets verder ingereden waren en licht gedoofd hadden, had niemand hen waarschijnlijk gezien.

En wat me de personen die in Ronquières op woonboten leefden?

85

Re: Bois de la Houssière

De personen die op de woonboten leven zijn allemaal gezinnen op een na. Er woont een zonderling die twee boten achter elkaar liggen heeft maar hij is verzamelaar van allerlei prullaria en dat is de enige die daar al zolang woont.

86

Re: Bois de la Houssière

De bende bestaat mi uit diverse leden waarvan er een aantal duidelijk op hun gemak zijn in dat bos, ik denk dat daar genoeg indicaties voor zijn, al mag je het voor mijn part "aanverwante criminelen" noemen.

Re: Bois de la Houssière

Wat zeker vaststaat is dat handlangers 2 keer in het bos geweest zijn en 1 keer aan het kanaal. Maar er is niets van materiële bewijzen dat dit in de uren vlak voor en na Aalst was. De gevonden spullen in de brandhaard op 9 november '85 rond de middag kunnen daar al een paar dagen gelegen hebben, alles zag eruit alsof het daar een tijd had gelegen. Na Aalst is het enkel de 12 cal hulzen die bij de uitgebrande Golf gevonden zijn die een link naar de Bende van Nijvel zijn.

De Golf van Erps Kwerps is daar meer dan 30 uur na Aalst achtergelaten nacht van 11 november om 1u40 en in brand gestoken. Alle andere stukken die gevonden zijn blijven min of meer een raadsel. En de keer dat ze zeker aan het kanaal waren was ergens oktober 86 toen de zakken gedumpt werden, de gebeurtenissen van 11 november '85 aan het kanaal zijn geen directe link zeker nu dat we weten dat de zakken er veel later gedumpt zijn.

Doch de kans is uitermate groot dat het om dezelfde groep ging. Het feit dat een groep 30 uur na Aalst echt opvallend overal sporen nalaat, er zijn verschillende getuigen van de handelingen die nacht, alsof het moest gezien worden, dat men kan spreken van een gecreëerd spoor.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

88

Re: Bois de la Houssière

Waar de vuilzakken gevonden zijn grenst het kanaal aan het Bois de la Houssière, juist aan de overkant van de zwaaikom woont er een officiële boswachter van bij de 60 jaar. Die boswachter is er ook nooit iets opgevallen van rare activiteiten in het bos. Wat het Bois de la Houssiere betreft ben ik totaal niet overtuigd. Wat er gevonden is in het bos moest gewoon gevonden worden met maar een doel: dwaalspoor. En volgens Eddy Vos was het bos hun comfortzone? Dan moet hij dringend eens zeggen waarom!

89

Re: Bois de la Houssière

kenza wrote:

Ik persoonlijk denk meer en meer dat het Bois de la Houssière een dwaalspoor is! Nooit of nooit is er iets gevonden buiten een paar zaken die de Bende van Nijvel daar bewust heeft gelegd. Welke georganiseerde geheime bende spreekt af in een bos, ze organiseren hun daar, ze werken daar aan auto's en vertrekken en komen terug toe in een modderig bos.

Als ze daar aan auto's werkten, dan moet er toch ooit een wandelaar, jager, stroper of boswachter hun gezien hebben. Bij mij weten is er geen enkel vijsje of moertje of eender wat van een van de auto's gevonden dat de Bende van Nijvel gebruikte. Ze hadden geen dak boven hun hoofd in het bos, geen elektriciteit of niets, en als ze iets dronken of aten laten ze afval achter.

Als ze met hun wagen constant in het bos reden dan moet er toch iemand die wagens opgemerkt hebben of eender welke boswachter moet toch de constante bandensporen eens gevolgd hebben in het bos. Van dit alles is er na met honderden mensen zoeken met metaaldetectoren nooit of nooit iets gevonden, hetzij wat de Bende van Nijvel daar bewust gelegd heeft.

Kenza... mijn gedachte weer. smile Iedereen is in een bos om te kopen. Denk dat gij ook eerder een biljet dan een kogel zult aanpakken. Dus een boswachter en die mannen kregen er wat voor om de mond toe te houden. Dan nog over de rotzooi ... Soldaten laten na een oefening ook niks achter in het bos. Of verbranden of graven het in. Dus afval kan ook in wrakken gestoken zijn. Correct me again if i think wrong. smile

Re: Bois de la Houssière

En wat als die boswachter ooit wroeging krijgt en gaat praten? Nee, bij dit soort operaties gaat men dat risico niet lopen. Iemand heeft een nepspoor gemaakt. Het is nog altijd mogelijk dat het copycats waren, die een gemeenschappelijke wapen-connectie hadden met de Bende.

Volgens mij is het trouwens geen Bende, maar een groep personen die gezamelijk 1 klus uitgevoerd hebben. Aalst is volgens mij een apart geval. Iemand die de vorige groepering er wilde in luizen.

Doelwit: wat als iedere overal 1 doelwit had (1 persoon doden) en de rest gewoon schijnslachtoffers waren. Leon Finné lijkt me echt wel een target. Hij zou ook niet ter plaatse vermoord zijn. Wie waren de andere targets? Kan het zijn dat er op andere locaties ook iemand op voorhand is vermoord, en achteraf bijgelegd?