Re: Eigenbrakel: 27 September

Reneke wrote:

Een intrigerend verhaal van forumlid Deach bij onze Waalse vrienden. Zijn moeder kwam vlak na de feiten tegelijk met politie en ambulances toe in de Delhaize. Alsook de moeder van één van de kassiersters. Deze 2 dames waren kennissen. Toen de kassierster haar verhaal deed aan haar moeder, heeft deze laatste geëist dat ze er nooit mee zou buitenkomen. Ze werd trouwens nooit ondervraagd. Wat was haar verhaal? Ze had één van de daders herkend als zijnde een man die dikwijls om brood kwam in de Delhaize...

Doet me meteen denken aan de getuigenis van de affiche plakker ... loop ik voorop de feiten om de sudisten en de pot mayonnaise opnieuw in de kijker te brengen? Wederom, elke raid had één vooropgesteld slachtoffer.

162

Re: Eigenbrakel: 27 September

Wat Overijse betreft: akkoord. Wie was volgens jou het target in Eigenbrakel?

Re: Eigenbrakel: 27 September

Indien we er van uitgaan dat voor elke raid locale 'bendes' werden ingezet om de eigenlijke raid uit te voeren, denk ik aan Platane Guy .
De persoon die om een pot mayonaise werd gestuurd, en waarvan zijn vrouw met een sudist in zee ging. Was de overval enkel voor Platane Guy bedoel, met zékerheid niet ... Was het het idéale moment, dat wel.

Re: Eigenbrakel: 27 September

Is het niet Ghislain Platane ipv Guy? Onder de dodelijke slachtoffers bij de overval in Braine-l'Alleud was er ook de genaamde "Roger Engelbienne" (die een familielid was van Jean Deprêtre).

165

Re: Eigenbrakel: 27 September

Er is ergens iets dat niet klopt ivm posts forumlid Deach; ik vond volgende hetgeen totaal niet klopt met hetgeen Reneke vond.

"Non Etienne, selon un témoignage, une jeune fille à l'époque était tétanisée par la peur et proche des caisses, elle ne voulait pas se coucher et le gars a été très poli avec elle en lui demandant qu'elle se couche et cette même jeune fille a remarqué que Platane dévisageait le gars et pour elle Platane a été descendu parce qu'il avait reconnu. Je précise que je connais cette jeune fille et qu'elle ne veux plus du tout parler de cet épisode."

In deze post is het dus niet de kassierster maar een meisje dat zich dicht tegen de kassa bevond én zou zij gezien hebben dat Platane één van de daders herkende. M.a.w. Platane zou kunnen neergeschoten zijn omdat hij een dader herkende.

» tueriesdubrabant.1fr1.net

166

Re: Eigenbrakel: 27 September

Kenniz05 wrote:

the end, waarop baseer jij deze theorie? En waarom zou Djurovski Jr. dit dan nergens vermelden?

Ik heb net nog eens het hele topic doorgelezen en ik vind het vooral frappant dat er nergens een consensus te vinden is over wanneer de Djurovski's nu precies beschoten werden. Als zelfs dat niet vastligt, wat moeten we dan nog van de rest van het 'onderzoek' verwachten ...

P-51 wrote:

Jazeker, het inzicht van the end in deze is belangrijk. Hij heeft het al meermaals over "een specifieke manier van handelen" gehad, zeg maar een "trade mark". Benieuwd wat hij daarover te zeggen heeft ... als het over huurlingen gaat, schakel ik over naar Leo. wink

Wel interessant om dit nog eens boven te halen. Belangrijk is om de schoten te tellen de robotofoto nr 4 laat geen twijfel over welke dader bij het busje stond. De eerste aantal schoten zijn buiten gevuurd (zie getuigen binnenin) in een RG kunnen maar een beperkt aantal schoten gelost worden voor er geladen moet worden. Plus binnenin de supermarkt komt een handvuurwapen te voorschijn. Ik zou het moeten opzoeken maar in mijn geheugen zit 5 schoten met de RG1 buiten, en dan een handvuurwapen binnen door dezelfde dader. Lees aandachtig alle getuige verklaringen.

Hoe men het draait of keert de eerste schoten waren buiten op de parking en op het busje uit de RG1 voor ze binnen gingen in de supermarkt. Er zijn meerdere getuigen van het beging van de aanslag.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

167

Re: Eigenbrakel: 27 September

Reneke wrote:

De logische vraag dan: Ken jij het motief, The End?

Ja Reneke, kijk naar Overijse niet naar Eigenbrakel! Ik heb het ooit al eerder geschreven, ik vermoed dat die post verdwenen zijn. Maar de daders wisten dat bepaalde dossiers in Nijvel het daglicht niet mochten zien, ze komen er ook in voor, die pv's verdwijnen dan ook uit de dossiers. Waar zou je misdaden plegen mocht je dit weten?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

168

Re: Eigenbrakel: 27 September

Vraag is niet waar?, maar waarom?

169

Re: Eigenbrakel: 27 September

Welke waarom? Er zijn er vele. Waarom het begin van de 85 reeks in Eigenbrakel, wel op amper een tientallen meters er vandaan, is de Saab gevonden na Nijvel in 1983, op die Saab ging de nummerplaat van de buur van de generaal van de rijkswacht vriend van VDB. De uitvoerders van Nijvel 83 wisten dat het parket in Nijvel niks deed om hun nog maar iets in de weg te leggen. Dus waar beginnen ze hun reeks van 85 in Eigenbrakel waar het parket van Nijvel de scepter zwaait. De x-nota van jan 86 bewijst dat de daders gekend waren!.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

170

Re: Eigenbrakel: 27 September

Reneke wrote:

Vraag is niet waar?, maar waarom?

Er zijn er vele in dit dossier. Maar er is er één die boven alles uitsteekt; en die tevens de oorzaak is van het verloop van het dossier tot op vandaag. Namelijk heel eenvoudig "Het parket doet zijn wek niet" Dit is de waarom! En wilt er iemand aub het tegendeel "bewijzen"! Waar is de rechtstaat?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.