31

Re: Zoekactie Ronquières: 2010

» www.corbisimages.com/images/ big_smile

32

Re: Zoekactie Ronquières: 2010

En mocht bovenstaand niet werken:

http://www.gentblogt.be/wp-content/uploads/2008/02/20080202_fvdd.jpg

http://www.ameland.org/images/baggerenIMG32380_w.jpg

wink

Re: Zoekactie Ronquières: 2010

We drijven er de spot mee maar het is bittere ernst. Er wordt hier fout op fout gestapeld.

  • Dezelfde duikers als vorige keer;

  • Geen high tech scan apparatuur (was kennelijk te duur);

  • Duikers hadden er niet echt zin in, wilde vooral aantonen dat ze destijds goed hadden gezocht;

  • Actie is lang van tevoren aangekondigd;

  • ...

Ik kan hier maar 1 conclusie uit trekken: Eddy Vos moet van het onderzoek worden gehaald. Het is echt tijd voor een frisse visie. Ik ben hier heel serieus.

34

Re: Zoekactie Ronquières: 2010

Net op het nieuws : De zoektocht heeft momenteel nog geen resultaat opgeleverd. Het gaat ook iets trager dan verwacht en daarom zullen vanaf volgende week vier extra duikers worden ingezet, onder andere op een plaats waar nog nooit werd gezocht.

Nieuwsdossier » Zoekactie Ronquières

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

35

Re: Zoekactie Ronquières: 2010

Vandaag was ik omstreeks 3 uur opnieuw aan het kanaal. Er was niemand meer te zien. Ze zitten inderdaad in het puntje van de draaikom. Er is daar het gras in de berm gemaaid voor een makkelijkere toegang tot het water. Eigenlijk is het te onderzoeken stuk niet zo heel groot.

36

Re: Zoekactie Ronquières: 2010

noorderling wrote:

We drijven er de spot mee maar het is bittere ernst. Er wordt hier fout op fout gestapeld.

We drijven (ik) idd een beetje de spot er mee, maar ik zou meer vertrouwen hebben in bovenstaand dan in de duikers/speurders. Volgens mij, na uw opmerking(en) u zelf ook?

37 (edited by K& 06-08-2010 19:46)

Re: Zoekactie Ronquières: 2010

Kan je beter zelf niet eens op onderzoek gaan i.p.v. hier kritiek te spuien op CBW? Bv. in Nederland liggende grachten vol met kinderlijkjes en dergelijke, daar is het dossier nog flinterdun en 't is in Nederlands. We zullen dan hier dan wel eens lachen met onze boven-belgen van boven de moerdijk.

38

Re: Zoekactie Ronquières: 2010

Sorry, maar hier ontgaat of u of mij iets.

39 (edited by Hestur 07-08-2010 11:31)

Re: Zoekactie Ronquières: 2010

Waarom dezelfde duikers inzetten? Heel simpel, die weten wat waar is gebeurd in 1986. Kan Vos gerichter zoeken; de duikers weten immers exact wat al wel en wat nog niet gedaan is. Een detail, maar wel een cruciaal detail! Er wordt hier ook gesuggereerd dat die duikers er weinig zin in zouden hebben en misschien wel niet hun best zouden doen; maar welke duiker zou nu een stuk laten liggen waarmee misschien, heel misschien, de Bende gepakt kan worden? Ik denk niet dat je als duiker voor het parket in België nog hoger kan geraken.

Wat ik raar vind, is dat Vos in eerdere artikels mij leek te suggereren dat hij de hele plek ging stofzuigen. Geen vijs of kogel die ondanks meters slib nog zou kunnen ontsnappen, 100% garantie dat alles gevonden wordt, leek me. Nu lijkt hij alleen te stofzuigen als er iets anders (groots) vindt. Maar ligt na 25 jaar er niet bijna per definitie een dikke laag slib op alles? Het lijkt me praktisch zeker dat er nog wel iets te vinden valt op die plek, maar een autowrak of een lijk is misschien aan de optimistische kant. Enfin, ik ga er van uit dat men weet wat men doet - we moeten de CBW zeker niet als dommeriken af doen.

Ik lees wel dat ze een granaat uit WO II gevonden hebben en dat ze die opgeblazen hebben. Vreemd - zat er in een van die zakken in datzelfde kanaal geen oude granaat?  Kan dit geen spoor geweest zijn?

Re: Zoekactie Ronquières: 2010

Beste Noorderling,

Zelf ben ik heel cynisch tegenover de nieuwe dregwerken, zoals ik en dat beken ik, dat vaak ben als er nieuwe onderzoeken worden aangekondigd zoals in Elouges een tijdje terug. Laat het duidelijk zijn, ik zou bijzonder graag hebben dat deze zaak ten gronde word uitgeklaard, maar geloof niet echt dat dat na al die tijd alsnog zou gebeuren.

Dat er dezelfde duikers bij betrokken zijn dan de eerste keer (3 van de 7 duikers in eerste instantie, nu word deze ploeg aangevuld met vier extra duikers, dus komt het op 3 van de 11) vind ik op zich niet zo een probleem. Dat diegenen die er destijds bij waren zich cynisch opstellen, kan ik eerlijk gezegd best begrijpen vanuit hun standpunt.  Ik geloof hen best als ze zeggen dat ze destijds hun job goed hebben gedaan, en denk dat je bij hen de fout niet hoeft te zoeken.  Zoals de duikers beweren kamden ze destijds het hele gebied uit, en dit GRONDIG, dat gaf ie duidelijk aan, en alles wat er toen lag, is eruit gekomen volgens hem, komt er nu iets aan het licht, dan geven ze aan dat die nadien moet zijn bijgeworpen, een redenering die ik eigenlijk best kan volgen vanuit het standpunt van de duikers.

Dat ze zich dan eerder cynisch uitlaten, omdat ze ineens na 25 jaar opeens op dezelfde stek naar quasi dezelfde sporen moeten gaan zoeken, kan ik ook best begrijpen. Zoals de duiker aangeeft, zijn er wel nieuwe middelen hier en daar, maar vaak pas inzetbaar, nadat een verdacht iets word gevoeld op de bodem dat om meer onderzoek vraagt. Ergens was ik natuurlijk wel verwonderd dat de duikers niet echt een blad voor de mond namen, en assertief hun mening gaven over de zaak in de media, maar ik kan hun cynisme toch wel ergens begrijpen moet ik bekennen.

Hopelijk word me spoedig het tegendeel bewezen, en word de zaak met een enorme doorbraak opgelost, maar ik reken er eerlijk gezegd helemaal niet op.