Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

LEO wrote:

Een safehouse dient niet uitsluitend om bijvoorbeeld daders te huisvesten na een misdaad . Het kan ook een ' deadletter box ' zijn , een opslagplaats of een oriëntatiepunt .

Oriëntatiepunt ga ik volledig akkoord mee!

162

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Ik ben een paar jaar geleden ook eens in en rond dat spookhuis gaan zoeken en ik heb toen een bankkaart gevonden van Bancontact uit de jaren 80 van een zekere Francine Luyxcks. Ik heb deze bezorgd bij de CWB maar zou er niets mee te maken hebben

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Wat deed die politiepatrouille of rijkswachtpatrouille aan café Torrine? Hoe lang stonden zij daar al? Ze hebben blijkbaar de bendeleden laten doorrijden, of niet? Het zouden dus nep-politiemannen kunnen geweest zijn, medeplichtigen dus.

164

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Die parking was een gekende plek waar politiecontroles op alcohol doorgingen. Of die specifieke aanwezigheid kaderde in zo'n controle weet ik niet. Sommigen beweren dat er verzameld werd na een controle die nacht maar ik heb dat nergens echt bevestigd gezien.

Het is niet zeker dat de bendeleden (indien ze er op dat moment passeerden, andere kwestie) daarlangs gereden zijn. Er zijn verschillende wegen die door dat bos gaan en alles hangt ervan af van waar je komt en hoe goed je de omgeving kent. De parking voor Torine was zoals gezegd een gekende controleplek. Eén zaak is wel zeker: je moet daar verduiveld goed je weg kennen om te kunnen doen wat zij gedaan hebben. Er was geen GPS, er is geen verlichting langs die wegen en een paar kleinere wegen kan je met een gewone wagen enkel zonder veel risico nemen als het weer meezit. Tenmminste: tegenwoordig, ik vermoed dat het in 1985 zeker niet beter zal geweest zijn.