Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Het zegt inderdaad niets en weet niet of we het al dan niet moeten geloven. Feit is dat zowel bende De Staerke en die moordenaar (gelinkt aan spookhuis) beiden in het antiekwereldje (oplichterij, diefstal, ...) thuis waren. Ze beiden gewelddadig en bruut tekeer gaan.

En het zijn allemaal "kleine wereldjes" waar je steeds dezelfden tegenkomt. Als er wereldschokkende dingen lagen zullen ze nu al lang weg zijn of in vlammen opgegaan zijn. Maar het is dan toch weer "serieus toeval" dat het net op die plaats is hé, vlakbij het bos en vlakbij het kanaal.

42

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

noorderling wrote:

Een bewijs zal men niet eens gaan zoeken. Niemand gaat daar zoeken alleen op het forum elkaar gek maken.

In dit onderzoek moet je als gewone burgen opletten met dingen te gaan zoeken om een andere zijn eigendom, voor ge het weet heb je een pv aan u been. Ik ben zelf ook voorstander om hier en daar te gaan kijken en zoeken maar ik heb een paar voorbeelden van personen die zo een pv aan hun been kregen, typisch.

club_le-happy-few wrote:

Het is niet aan ons om te gaan zoeken. Met het blote oog ga je er niks vinden.

Het huis is in ieder geval toch het onderzoeken waard, of in de buurt. Toch als men linken kan leggen met de bende. Stel u voor dat je er een zak vol goud of geld vind? Ze zouden in bank ook raar opkijken, een paar miljoen in briefkes van 5000... smile Anders moet iemand in naam van ons allen morgen op de Stip gaan staan en zeggen dat we gravers zoeken voor het bos van Houssière om te spitten, hahaha.

Vraagje: Is er een afgesloten tuin aan? Zijn er foto's van de voorkant en achterkant.

club_le-happy-few wrote:

Het milieu is maar een klein wereldje hoor?

Das wel waar, maar de echte opdrachtgevers zitten niet in het milieu. Er zijn linken met de gangsters van toen maar het leverde niets op, dankzij de macht van de opdrachtgevers? Of zijn de linken vals opgezette sporen?

43

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Van een tuin is al lang geen sprake meer, wel een wildernis. De woning werd gebouwd op een serieus perceel grond. Toegangsweg vanaf de straat is geblokkeerd. Dan heb je nog een versperring met "prive" erop. Begrijp ook niet dat er na het vinden van de papieren en uitgebrande golf geen grote zoekactie werd gehouden in het bos. Dan zouden ze op dit huis gestoten zijn, te tijde dat er misschien nog iets te vinden was, nu zijn we 25 jaar verder.

44 (edited by CleverTrevor 25-08-2010 09:52)

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Raf wrote:

Ik kan niet begrijpen dat Eddy Vos in de humo zegt "we hebben de eigenaars nagetrokken, zonder resultaat".


Deze zin van Eddy Vos kan op twee manieren worden opgevat. "Zonder resultaat" moet niet betekenen dat Vos er niet in is geslaagd de identiteit van de eigenaars te achterhalen. Dat zou al te kras zijn. Het is voor een speurder standaardprocedure om de eigenaar van een verdachte woning te achterhalen.

Het kan dus (en zal vermoedelijk) betekenen dat Eddy Vos niets heeft gevonden dat de eigenaars in verband brengt met de Bende van Nijvel, dus dat het onderzoek "zonder resultaat" is gebleven. In dat geval is dit ook geen genegeerd spoor, maar gewoon een dood spoor - zoals helaas zoveel sporen in dit onderzoek. Ik geef toe, het spreekt wel tot de verbeelding dat er schijnbaar een zware jongen in het huis heeft gewoond.

Raf wrote:

Het is toch van de zotte dat hier niet eerder gezocht is!


Eddy Vos zegt dat er wel is gezocht. Alleen leverden die zoekacties niets op.

club_le-happy-few wrote:

De Staerke is er gezien


Dat is maar een gerucht dat gemeld is op het Franstalige forum.

club_le-happy-few wrote:

Dominique Salesse heeft lange tijd in de buurt gewoond (misschien nu nog), maar er zouden nog "minder bekende" maar even beruchte personen wonen.


Salesse woonde niet in Braine toen de Bende van Nijvel actief was. Hij is er pas veel later naartoe verhuisd, zie het boek van Guy Bouten.

Los van dit alles, vraag ik me af of het niet erg dom zou zijn van de Bende van Nijvel om al het bewijsmateriaal (de VW Golf, de restanten van de buit) in brand te steken op een boogscheut van hun eigen schuilplaats. Ik denk dat ze slimmer waren. Het bos was hun ontmoetingsplaats, dat is wel zeker, maar ik waag te betwijfelen of ze er ook "woonden" want dan hadden ze hun bewijsmateriaal wel elders gedumpt.

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Misschien was het hun laatste opdracht, en zouden ze elkaar nadien daar nooit meer ontmoeten? Na het werk nog even het geld verdelen, bewijzen doen verdwijnen en ieder zijn eigen weg.

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Mensen, hou a.u.b. op over dit huis. Dadelijk wordt nog beweerd dat de bende hier sliep na een overval. Er is geen enkele aanwijzing dat het huis er iets mee te maken heeft. Einde verhaal, maar kennelijk begin fantasie. Dat is nou juist het probleem van het bende onderzoek, de grens is altijd vaag.

47

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

CleverTrevor wrote:

Salesse woonde niet in Braine toen de Bende van Nijvel actief was.


Is zijn huis ook niet in brand gestoken? Of was dat van iemand anders?

48

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Elk forumlid zal voor zich moeten uitmaken of het einde verhaal is of niet met dit huis. Als je geen verband wil zien zal je er ook nooit een vinden.

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Al meer bekend over de brand? Als er serieuze aanwijzingen zijn dat dit huis in verband staat met de bende dan is er toch allang onderzoek naar gedaan? Lijkt me heel vreemd als dit huis met de bende te maken heeft. Dan hadden de speuders wel hele grote oogkleppen op!

50

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Biggus Dickus wrote:

"Maar het was wel aan de oprit van dat spookhuis dat een getuige een paar uur voor de overval op de Delhaize in Aalst de daders had opgemerkt terwijl ze zich 'klaarmaakten'. Dus konden we het moeilijk negeren."

Dat detail zijn ze dan blijkbaar ook vergeten in hun laatste 30 uren van de Bende.

Hestur wrote:

Ben, kan je de exacte locatie van dit huis op de kaart toevoegen?

Ik zou wel willen, maar ik ken de exacte locatie niet. Raf, jij bent er geweest, zou jij de plaats kunnen aanduiden op een kaart of eventueel de coördinaten doorgeven?

noorderling wrote:

er is geen enkele aanwijzing dat het huis er iets mee te maken heeft.

Eddy Vos heeft blijkbaar (in Frankrijk hebben ze geen Humo, dus ik heb het nog niet kunnen lezen) gezegd dat de daders daar gezien zijn voor de overval. Hoe kan je dan zeggen dat het huis er niets mee te maken heeft? Dan heeft het er net alles mee te maken. Misschien kan het dan wel interessant zijn om het steen per steen af te breken, alle bomen om hakken en alles met een bulldozer om te ploegen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube