Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Ik denk dat Noorderling daar een schat begraven heeft. wink

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Ben wrote:

Eddy Vos heeft blijkbaar (in Frankrijk hebben ze geen Humo, dus ik heb het nog niet kunnen lezen) gezegd dat de daders daar gezien zijn voor de overval. Hoe kan je dan zeggen dat het huis er niets mee te maken heeft? Dan heeft het er net alles mee te maken. Misschien kan het dan wel interessant zijn om het steen per steen af te breken, alle bomen om hakken en alles met een bulldozer om te ploegen.

Excuus voor mijn cynische toon. Mijn gevoel zegt gewoon dat Eddy dan allang tot dit idee had kunnen komen, gewoon zonder aankondiging, zonder pers daar gaan graven. Wellicht is dit ook gebeurd. Als dat nu weer over 3 maand gaat gebeuren met de camera's van de pers en rood-witte linten van de politie, zal er weer niks gevonden worden.

Vanwege het simpele feit, dat als daar iets zou liggen, de bende genoeg jaren heeft gehad deze te verwijderen. Mijn voorstel zou zijn samen met het Franstalige forum een graaf- en hakdag te organiseren, alles te verzamelen en deze te koop aanbieden aan Eddy vos. Als dit huis wel belangrijk is, en Eddy heeft daar niet op geanticipeerd, dan is dat wederom een bewijs dat hij niet de juiste leidinggevende is in dit dossier. Geef hem een baas, en hij zal het sportief opvatten.

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Weet er iemand het juiste adres van deze woning?

54 (edited by CleverTrevor 27-08-2010 15:42)

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Biggus Dickus wrote:

"Toen we hier zes jaar geleden waren voor de opgravingen naar het lijk van de Killer, kwamen buurtbewoners mij haastig toefluisteren: 'Meneer, ik heb u niks gezegd, maar u zou op die plek eens moeten gaan kijken...' En dan zetten ze het op een lopen. Men wees ons midden in het bos een ruïne aan, die hier 'het spookhuis' wordt genoemd. Een huis met een mysterieuze geschiedenis, uitgebrand. We hebben de vroegere bewoners nagetrokken, maar dat leverde niks op, en zoekacties bij de ruïne al evenmin. Maar het was wel aan de oprit van dat spookhuis dat een getuige een paar uur voor de overval op de Delhaize in Aalst de daders had opgemerkt terwijl ze zich 'klaarmaakten'. Dus konden we het moeilijk negeren."

Er zijn mensen in deze discussie die zich afvragen waarom er niet gezocht wordt bij het zogenaamde spookhuis, maar als ik het citaat uit Humo lees (zie boven), dan staat er toch heel duidelijk dat dit allang gebeurd is en dat het niks opleverde. Waarom moet dan alles opnieuw gebeuren? Omdat de daders "aan de oprit van dat spookhuis" stonden? De oprit van dat huis lijkt me nogal lang als het gebouw zo moeilijk te vinden is.

Nu, ik heb zelf ooit in een huis in een bos gewoond, een huis met oprit van enkele honderden meters. Als iemand aan het begin van de oprit stond bij de doorgaande weg, konden we hem echt niet zien of horen. Het was zelfs goed mogelijk dat als iemand er stond, deze niet wist dat het een oprit was maar dacht dat het een zijweg was. "Aan de oprit staan" moet dus niet verdacht zijn.

Het is toch duidelijk wat Eddy Vos zegt. Er is gezocht maar niks gevonden.

55

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Het is maar de vraag hoe goed er gezocht is. In de vroegere tuin staan nu bomen van 20 jaar oud, indien men deze wil onderzoeken zullen de bomen moeten wijken. Persoonlijk vind ik dat Vos zich er nogal makkelijk vanaf maakt.

56

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Het is inderdaad belangrijk om te weten hoe lang die oprit was, waar de wagen stond (getuigen hebben hem zien staan) en of het huis toen nog bewoond was. Kon het misschien een vakantieverblijf zijn? Wist de Bende dat ze op een oprit stonden? Misschien wel, ze kenden het bos goed, maar dan zou het dom zijn om je klaar te maken voor een overval op de oprit van een huis. Als ze het niet wisten, dan hebben ze zonder het te weten nog een dwaalspoor toegevoegd aan het dossier.

Ik betwijfel of de Bende dit huis heeft gebruikt. Het is zoals hierboven reeds werd gezegd : Als dat hun schuilplaats was, dan hadden ze nooit hun bewijsmateriaal achtergelaten in het bos van Houssière.

Het huis, de omgeving en de bewoners zijn onderzocht, zonder resultaat. Dan moet je misschien denken dat het toeval is dat het huis daar staat en dat er zoveel zaken zijn gebeurd die aan de bende gelinkt kunnen worden. Het is een zeer vage aantijging, maar in een dossier dat is opgebouwd op vage aantijgingen kan het wel belangrijk zijn. Ze zijn nu toch half België aan het omspitten, misschien kunnen ze daar nog eens proberen. (En als ze het niet doen, kunnen we nog altijd onze eigen zoekdag organiseren, eigen boterhammen en schup meenemen. De Winnaar krijgt een mooie prijs t.w.v. 250.000 euro.)

Raf wrote:

Toegangsweg vanaf de straat is geblokkeerd. Dan heb je nog een versperring met "prive" erop.

Is dat een recent bord? Moet ik er dan van uit gaan dat het domein waarop het huis staat, nog steeds privé-domein is?

CleverTrevor wrote:

Is er een kans dat iemand dit interview (bijvoorbeeld in JPG of PDF-formaat) beschikbaar stelt aan anderen of hier als download aanbiedt?

Ik zal het binnenkort op de website zetten.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

57

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Het bord is zeker niet recent. De woning word al jaren niet meer onderhouden. Het is ook zeer moeilijk te vinden, vandaar dat het grotendeels van vandalen en pottekijkers bespaard gebleven is. Ik zal binnenkort nog eens naar het Bois gaan, en jullie de juiste GPS coördinaten geven, heb dit tot nu toe niet gedaan omdat ik persoonlijk vond dat er nogal de spot gedreven werd met deze woning, en slechts weinigen het aux serieux namen.

58 (edited by Columbo 31-08-2010 17:28)

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Ik heb mijn auto onlangs op de driesprong nabij het spookhuis geparkeerd. Op de plek waar men 'tegengehouden' werd. En een zak of een lijk zag en daar 20 jaar later mee afkwam. Het is daar nogal druk. Aan de linkerkant mocht ik niet komen omdat het jachtseizoen open was. Dat stond op bordjes. Ik hoorde de hele tijd knallen. Langs de rechterkant loopt er een pad. Ik heb dat pad wat gevolgd en toen werd het donker en begon het te stortregenen.

Het was wat eng. Maar er was constant verkeer. Het is de Highway van La Houssière. Nu zou ik daar graag eens op een zaterdagavond omstreeks 23 uur de auto's gaan willen tellen. Ik bedoel maar: er zijn daar rustiger plaatsen. Eigenlijk moet je echt gaan zoeken naar een drukkere plaats in dat bos.

Volgens mij kenden die gasten dat bos helemaal niet. Het was een van die plaatsen waar ze hun spullen dumpten. Ze leven wellicht vér daar vandaan. Ietwat Noordelijker van de Rue du Pire staat een echt spookhuis. In Hollywood vinden ze zoiets niet uit. Met het dossier zal dat spookhuis wellicht niks te maken hebben. Too Spooky.

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

De Rue du Pire (straat van erger) is recent heraangelegd. Je zou op véél plaatsen een auto kunnen opbranden. Waarom in de Straat van Erger? Tenminste gaan de flikken in paniek geraken zo moeten ze gedacht hebben. Zelfs de Vlamingen verstaan pire. En als de flikken in paniek raken doen ze heel rare dingen. Nog erger dan Aalst? Wat gaat de bevolking daar van vinden? Shoot them in the heart.

Daarna werd het stil. De eerste 48 uren waren rap voorbij. Dat buitenverblijf van Ruth in Zuid-Frankrijk, of waar die daar zoal uithing, was dat veraf van waar Bouhouche onder die boom viel?

60

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Columbo wrote:

Het was wat eng. Maar er was constant verkeer. Het is de Highway van La Houssière. Nu zou ik daar graag eens op een zaterdagavond omstreeks 23 uur de auto's gaan willen tellen. Ik bedoel maar : er zijn daar rustiger plaatsen. Eigenlijk moet je echt gaan zoeken naar een drukkere plaats in dat bos.

Volgens mij kenden die gasten dat bos helemaal niet. Het was een van die plaatsen waar ze hun spullen dumpten. Ze leven wellicht vér daar vandaan.

Je zou kunnen veronderstellen dat ze er wachtten op hun kompanen. Die kerels kenden de weg niet goed in het bos, dus spraken ze ergens op de hoofdweg af. In een bos heb je geen straanaambordjes. Toen er een auto langskwam, dachten de wachtenden dat het hun kompanen waren en gebaarden ze naar die auto. Vermits ze 's nachts tegen het felle licht van de koplampen inkeken, zagen ze niet meteen dat het een andere auto was.