61

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Hestur wrote:

In een bos heb je geen straatnaambordjes.

In dat bos wel:

http://i32.servimg.com/u/f32/11/22/12/24/rue_de10.jpg

Ik weet natuurlijk niet of er in 1985 al een straatnaambordje was, maar de wegen die door het bos lopen zijn echte straten, dus het lijkt me vrij logisch dat er bordjes zijn (dit is trouwens de plaats waar de Golf na de overval werd gezien). Deze straat zou ik ook niet echt omschrijven als een 'hoofdweg' of een drukke baan. Toen ik daar was, zijn er misschien 10 wagens gepasseerd aan die tweesprong (en we hebben onze bokes daar op gegeten).

Raf wrote:

Ik zal binnenkort nog eens naar het Bois gaan, en jullie de juiste GPS coördinaten geven, heb dit totnutoe niet gedaan omdat ik persoonlijk vond dat er nogal de spot gedreven werd met deze woning, en slechts weinigen het aux serieux namen.

Ik heb nog altijd mijn vragen of dit huis iets met de Bende te maken heeft - er zullen wel verdachte zaken gebeurd zijn - maar dat betekent niet dat ik niet wil weten waar het ligt. Zou je aan de hand van Google Maps niet ongeveer kunnen bepalen waar het ligt?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

62

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Hestur wrote:

Toen er een auto langskwam, dachten de wachtenden dat het hun kompanen waren en gebaarden ze naar die auto. Vermits ze 's nachts tegen het felle licht van de koplampen inkeken, zagen ze niet meteen dat het een andere auto was.

Dat is ook mogelijk.

63 (edited by Raf 01-09-2010 13:54)

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Vergeet niet dat het bos tot begin jaren 80 helemaal privé gebied was, en je er dus niet mocht komen. Ik geloof dat het pas in de jaren 82-83 openbaar werd. Het verkeer van bijna 30 jaar geleden valt ook niet te vergelijken met nu. Het klopt dat de  Rue du Pire recentelijk heraangelegd werd, momenteel word de Dreve du long jour ook opgebroken en opnieuw aangelegd, hierdoor is er een omleiding in het bos.

In en rond het bos wonen ook enkele zeer rijke mensen, die er hun riante villa hebben, inclusief manege. Kijk een naar het domein genaamd "pavillion de Houssiere", gelegen op de Rue du pire. De bewoners zijn hoegenaamd geen sukkelaars.

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Ligt het huis 200 m van de Rue du Pire of moet je vanaf deze straat nog een andere straat volgen. Heb zondag gaan zoeken in het bos aan de hand van de beschrijvingen op het Waalse forum, maar we hebben het huis niet gevonden. Wel een verkeersbord waar er met een kaliber 12 op geschoten is. Als iemand de exacte coördinaten heeft wil ik wel nog is teruggaan om foto's te nemen. Kunnen eventueel nog 2 personen meerijden.

65

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Dat verkeersbord heb ook ik opgemerkt, het is nog met reclame onderaan. Deze borden zijn reeds 20-30 jaar niet meer gemaakt. Ik ga nu hier niet beweren dat de gaten van de bende afkomstig zijn. Het valt me ook op dat het jachtseizoen in het bos wel erg lang duurt, van 1 juni tot 1 november. De weinige bewoners zijn dan ook gewoon aan geweerschoten en mannen met wapens.

66

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

geronimo wrote:

Wel een verkeersbord waar er met een kaliber 12 op geschoten is. Als iemand de exacte coördinaten heeft wil ik wel nog is teruggaan om foto's te nemen. Kunnen eventueel nog 2 personen meerijden.

Als het effectief een gat van kaliber 12 is dan is dat niet van jagers, jagers schieten met hagel = verschillende kleine gaatjes. Als het één gat is, dan is er geschoten met brennekes = één groot gat. Wordt enkel op schietstand gebruikt en... door de bende.

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Jaja, de bende van nijvel die op verkeersborden schiet. Ik zie het al voor me.

68

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Ik zeg niet dat het gat van de bende is hé, maar van jagers evenmin.

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Het is wel geen oud verkeersbord.

http://lh6.ggpht.com/_U3ZRR_t9GFU/TH5fe1IcvNI/AAAAAAAAAFI/w6tuEunAN88/s720/DSC_0076.JPG

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

JOS wrote:

Als het effectief een gat van kaliber 12 is dan is dat niet van jagers, jagers schieten met hagel = verschillende kleine gaatjes. Als het één gat is, dan is er geschoten met brennekes = één groot gat, wordt enkel op schietstand gebruikt, en... door de bende.

Net zoals ze te Aalst naar een wapperend reclamebord schoten.