131

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

Dag HIPA, wat vond je indertijd van ''Le bal masqué''?

Ik kijk er wel al naar uit om de film te zien!

132

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

HIPA wrote:

En die psycholochische hoogvlieger was ik!

Wel HIPA, ik wou het zo bruusk niet stellen maar het is inderdaad een merkwaardige vaststelling dat iemand de idee krijgt om over zijn eigen grote leed een film te maken voor een breed publiek.

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

Ik zie het probleem niet Zeno. En is het niet aan slachtoffers om dit te beslissen. Op deze manier zullen de volgende generaties ook nog weten waar het over ging.

Vraag me af waarom je hem telkens weer moet aanvallen en schofferen. Vreemd als je dan toch zo met leed van slachtoffers te doen hebt. Het lijkt me eerder dat sommigen hun best doen om hem hier van forum weg te jagen.

134

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

Inderdaad Club, Zeno profileert zich meer en meer als negatieve nihilist om bepaalde topics te ondermijnen. Constructieve commentaar is niet aan hem besteed!

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

Ik betreur het ten zeerste dat bepaalde individuen op dit forum niet het minste respect vertonen ten aanzien van David Van de Steen. In welke maatschappij leven wij thans ? Die film moet er komen, hij zal uiterst goed gemaakt zijn en hij zal het volk wakker schudden wat voor een misdaden hier in België zijn kunnen gebeuren. Vooral de jongere generatie moet met die feiten geconfronteerd worden.

136

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

zeno wrote:

Wat een dom idee om over Aalst een film te gaan maken. De tragedie, de vele emoties, het spektakel nog eens boosten … Voor wie? Voor wat? Een diep reëel menselijk drama met een hypothetisch einde ... Weet niet wie er is afgekomen met dit idee maar een psychologische hoogvlieger zal het vast niet zijn. Voor geld danst de duivel.

Iemand heeft het hier al eerder gezegd, maar ik zal het je nog eens duidelijk maken: Je zou best de N in je username veranderen in een 'R'. Ben je bang dat er uiteindelijk misschien toch nog eens wat gevonden zou worden als het topic onder de aandacht blijft? Heb je er belang bij dat er niets meer uitkomt? Want daar begint het op te lijken!

137

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

Ach ... pfff ... Als het u niet aanstaat, niemand verplicht u te kijken. Iedereen doet wat hij wil, zowel jij zeno als ik. Maar ik heb misschien een vermoeden wie je bent. En dan zou ik u reactie misschien nog begrijpen! Of ik zit er totaal naast.

138

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

HIPA, ik ben maar een simpele ziel hoor. Goede of slechte film maakt niet uit. Mijn insteek om het een dom idee te noemen; je wilt toch iets weergeven dat aanleunt bij een waargebeurd feit. Hoe kan dat als we nog steeds niets met zekerheid kunnen aantonen. Wat speelde er juist? Met wie hebben we juist te maken? Er zijn al zovele suggesties geweest ... Eigenlijk probeer ik niets anders dan te begrijpen vanwaar de idee/motivatie bij jou komt.  Zelf zou ik nooit een film maken over mijn miserie. wink Historische documentatie voor jongere generaties lees ik hier? Euh, hallo?

139

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

Het is een verhaal van mensen die ondanks tegenwerking van de Belgische staat en het gerecht er alles aan doen om de waarheid te achterhalen. Het is een herinnering voor de jonge generaties dat wetgevende machten een gerechtelijk onderzoek begraven hebben. Een schandvlek in de Belgische geschiedenis . zeno, ik vraag me af wat jouw motiveert om dergelijke denigrerende opmerkingen te plaatsen.

140

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

HIPA, nu al proficiat met de film en met de manier waarop jij je leven leeft ondanks alles. Ik bewonder jou. Respect.

zeno wrote:

Eigenlijk probeer ik niets anders dan te begrijpen vanwaar de idee/motivatie bij jou komt.

Ik citeer jou en raad jou ten zeerste aan in de spiegel te kijken en bovenstaande zin tegen je spiegelbeeld te zeggen. Misschien helpt het jou jezelf te leren begrijpen want wij begrijpen niet waarom je al jaren niet anders doet dan mensen schofferen.