11

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

Inderdaad, steeds verschillende informatie, en info afkomstig van:

  • getuige - slachtoffer

  • reconstructie ism CWB/Eddy Vos

Normaal gezien zouden deze toch gelijk moeten zijn, Vos zal toch wel bij de reconstructie zich gebaseerd hebben op wat de getuigen hebben verteld, of is het verhaal van David in de loop der jaren wat veranderd? In zijn boek spreekt hij wel over twee wapens van de reus, en in het gesprek gisteren heeft hij het maar over één wapen.

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

Nieuws » David Van de Steen overleefde de Bende van Nijvel en schreef een boek

13

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

Jongens, niet vergeten: CWB houdt misschien wel bewust onduidelijkheid over der gelijke zaken. En vanuit hun perspectief is dat ook normaal. Als iemand zich als getuige aandient, kunnen ze met dergelijke kwesties immers uitmaken of getuige er al dan niet bij was, of zijn getuigenis waardevol is en wat de waarde ervan is. Volgens mij hebben ze het niet simpel om al die fantasten eruit te halen. Naart schijnt krijgt Vos ook telefoontjes van mediums en allemaal zotten die hun theorietje willen voorleggen, haha, dus ik begrijp wel ergens dat ze ook bij mensen die zich als getuige voordoen de nodige scepsis aan de dag moeten leggen.

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

Net mail gekregen, boek wordt deze week geleverd.

15 (edited by Merovinger 07-10-2010 21:10)

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

Persvoorstelling van het boek in aanwezigheid van Stefaan Declerck en de burgemeester van Aalst.

YouTube » David Van de Steen stelt "Niet schieten, dit is mijn Papa" voor

16

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

Vos is aanwezig bij elke persvoorstelling van een boek dat over de bende gaat. Meestal zit hij ergens in een hoekje en luistert. Ik kan hem persoonlijk geen ongelijk geven als hij beweert dat er veel fantasten tussen de tipgevers zitten. Lees dit forum eens na, dan kom je er een hele hoop tegen. En vergeet niet : Der feind hört mit

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

Heeft iemand het boek al uitgelezen, ik heb gisteren de laatste pagina's gelezen.

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

stoffel wrote:

Heeft iemand het boek al uitgelezen, ik heb gisteren de laatste pagina's gelezen.

Ik ben er mee bezig

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

Raf wrote:

En vergeet niet : Der feind hört mit

Vos was anders wel zo dom om zijn zoekactie(s) in het kanaal van Ronquières ruimtijds op voorhand aan te kondigen.

20

Re: Boek: Niet schieten, dat is mijn papa!

JOS wrote:

Normaal gezien zouden deze toch gelijk moeten zijn, Vos zal toch wel bij de reconstructie zich gebaseerd hebben op wat de getuigen hebben verteld, of is het verhaal van David in de loop der jaren wat veranderd?

Ik denk dat we op de echte details niet echt kunnen voort gaan in de reconstructie; er zijn ook voorbeelden van tegenstrijdigheden, bv van het aantal daders in de winkel. David zegt dat hij er 4 zag en anderen houden het op 3. Ook heel belangrijk want dan zou het inderdaad kunnen dat dader 4 langs de andere kant vluchtte of langs het Osbroekpad. De speurders kwamen toch ook terug op vorige info, de bende zou mogelijk bestaan uit 6 personen ipv 3.