91

Re: Getuigenis frituuruitbater

Ok, hartelijk dank! Je verhaal is alleszins bijzonder interessant. Als je zo vriendelijk wil zijn bekijk je ook even mijn vraag hier juist boven (over n°10)?

92

Re: Getuigenis frituuruitbater

Hé dim, jij bent blijkbaar een doorzetter. Toen ik de atlethische persoon (nr. 10) beschreef, gaven de speurders meermaals de indruk alsof zij goed weten wie nr. 10 is. De vragen die zij stelden over deze persoon kan ik op het forum linken aan één van de mogelijke daders (reus) die op het forum uitvoerig wordt besproken.

De foto van een weliswaar mogelijk jonge reus op het forum toont grote gelijkenissen met de atlethische persoon die ik live heb gezien. De vragen + de forumfoto + de persoon live... ja. De naam van deze persoon heb ik aan een forumbezoeker in vertrouwen bekend gemaakt. Ikzelf vind het ongepast indien ik deze naam op het forum zou uitsprekenen. Ik ben zeker dat zijn naam een publiek geheim is in speurderskringen maar blijkbaar is hij in rook opgegaan.

Re: Getuigenis frituuruitbater

Zo bely, die komt binnen! Zeer interessante informatie, zeer heet en interessant spoor!

94

Re: Getuigenis frituuruitbater

bely wrote:

De naam van deze persoon heb ik aan een forumbezoeker in vertrouwen bekend gemaakt. Ikzelf vind het ongepast indien ik deze naam op het forum zou uitspreken. Ik ben zeker dat zijn naam een publiek geheim is in speurderskringen maar blijkbaar is hij in rook opgegaan.

bely, je moet begrijpen dat als je zo'n uitspraken doet, de nieuwsgierigheid van de gemiddelde forumbezoeker geprikkeld wordt. smile

Ik wil je helemaal niet verplichten om iets te doen wat je niet wilt doen, maar op minder dan 2 jaar van de verjaring maakt het misschien niet zoveel meer uit als die naam bekend wordt. Kijk bv. naar getuige Philippe Clerbois die ook zegt dat hij Patrick Haemers heeft gezien in het Bois de la Houssière (of David Van De Steen die ook Patrick Haemers noemt).

Het blijft natuurlijk uw beslissing en ik zal die ook respecteren, maar misschien moet je er nog eens over nadenken.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Getuigenis frituuruitbater

Ben, ik denk dat ondanks dat de naam niet genoemd wordt, we het zelf wel in kunnen vullen. bely geeft geen naam maar wel hints. 1+1=2 lijkt mij.

Re: Getuigenis frituuruitbater

Wie zoekt, die vindt » Forum

fipilip wrote:

zelfs Toumianantz (van wie Bely denkt dat hij in zijn frituur was als ik me niet vergis).

97

Re: Getuigenis frituuruitbater

Is inderdaad wat ik vermoedde... Bely, leek 'em hierop:

http://users.skynet.be/dosscrim/heinrichtoumania/heinri10.jpg

Meer info over de kerel » Daders

98

Re: Getuigenis frituuruitbater

bely wrote:

Zijn echte naam bleek Philippe de Staerke. Drie van de vijf zijn duidelijk te herkennen op robotfoto's. Ze leken zeer bedrukt en gaven een gespannen indruk. Hun modderige legerboots kunnen erop wijzen dat zij ergens gegraven hadden. De hamvraag is wat De Staerke in gezelschap van zijn trawanten die dag uitspookte.


bely wrote:

Wat betreft de gezichten kan ik zeker naast Philippe De Staerke, Leon de Staerke aanwijzen en een struise man van middelbare leeftijd met een volle haardos en breed geschouderd. Hij was de bestuurder. De andere twee kan ik niet linken aan de robotfoto's en er was geen blonde kerel bij. Wel een kerel met bakkebaarden en tamelijk groot van gestalte. Zeker geen Salesse.


De kans dat een doorgewinterde crimineel namen gaat noemen van de andere personen die daar waren is gering. Het is vaak het woord van het ene ten op zichte van de andere. Hij kan zoals veel ervaren criminelen zich beroepen op het zwijgrecht. Of zeggen van ik kan het me niet herinneren, ik weet nergens van. Daar sta je dan als rechercheur bij en je kan er niet veel tegen doen. Je kan hooguit bepaalde druk uitoefenen, maar deze lui die zijn daar vaak wel bestendig tegen. Al met al hoop ik dat indien het echt tot een aanhouding komt, hij volledig medewerking verleent, dat kan je nooit uitsluiten. Maar ga er vanuit dat dit niet van een leien dakje plaats zal vinden.

bely wrote:

Hun modderige legerboots kunnen erop wijzen dat zij ergens gegraven hadden. De hamvraag is wat De Staerke in gezelschap van zijn trawanten die dag uitspookte.


Diverse getuigen geven (zie video) aan dat de daders legerboots aan hadden. Echter dit zijn geen unieke laarzen vermoed ik. Ik weet niet hoeveel van die exemplaren in Belgie destijds werden gedragen en verkocht. Hoe minder ervan zijn hoe hoger de bewijswaarde. Hoe meer er van zijn des te lager. Het mooiste zou zijn als er schoensporen zijn op de plaats delict en vind plaatsen, maar ik denk dat die laarzen niet meer in de kast van de daders terug te vinden zijn. Maar goed je weet natuurlijk nooit.

Ik denk dat ze moet proberen met deze concrete getuigenis en ik meen dat er nog een ander iemand was die onafhankelijk Philippe De Staerke heeft herkend een gerechtelijke procedure te starten. Wat kunnen ze verliezen, er is nog maar een jaar en 11 maanden te gaan. Voor de rest hebben ze waarschijnlijk niks. De burgelijke partij moet dit gewoon keihard eisen met hun advocaten en hier werk van maken. Want justitie slaapt. Die gevangenisdirecteur moet ook worden meegenomen, hij is door een jogger herkend in de buurt van de p.d. En indien het niet voldoende is, dan hebben ze het toch geprobeerd.

Want het enige wat ze kunnen is proberen toch druk uit te oefenen op een acceptabel niveau, anders krijg je mogelijk het fenomeen valse bekentenissen. Ik verwacht niet dat ze bij een huiszoeking een uitgebreide administratie gaan vinden met plannen, gegevens van de leden en andere documenten over de opzet van de Bende van Nijvel. Je weet natuurlijk nooit. Kans is gering. Verhoor is het waarschijnlijk het enige pressiemiddel in combinatie met voorlopige hechtenis. Als ze hierdoor heen komen, en er is niks anders, dan zijn ze vrij.

Tenzij ze alsnog wat vinden, maar dat betwijfel ik. Ze kunnen ook een truc opzetten. Met undercover agenten die in de cel of tijdens het luchten als een soort maatje gaan voordoen. In de hoop dat er op die manier wordt bekend. En dit kan dan doorslaggevend zijn. Er zijn ook andere trucjes. Iemand eerst laten schikken door een huiszoeking te doen, maar niet aan te houden. En intussen die persoon observeren en de tetelefoon af te tappen. Het komt voor dat mensen dan gekke sprongen maken. Ze gaan bellen met medeplichtigen of ze gaan er naar toe etc. Dus men kan zeker nog wel wat proberen. Als iemand contact kan zoeken met de advocaat van de burgelijk partij heel graag.

Re: Getuigenis frituuruitbater

Dat laatste valt onder de BOM wetgeving en dat is niet zo heel simpel toe te passen. Ik denk ook niet dat een bekentenis aan een undercover agent veel waarde heeft in ons land. Ik denk zelfs dat die techniek van een maatje in de bak niet mag worden gebruikt. Trouwens een gangster die al jaren zwijgt over iets als de Bende van Nijvel gaat niet plots aan een vreemde bij hem in de cel zijn grootste geheim vertellen.

Servo per Amikeco

Re: Getuigenis frituuruitbater

Wat kwamen ze daar doen in die frituur of vanwaar kwamen ze? Zoals ik al eerder gemeld heb kan ik moeilijk geloven dat ze van het Bos van Houssière of van Pepingen kwamen. Ik zie wel twee andere mogelijkheden:

1. Ze kwamen van het viaduct van Vilvoorde:

DeadLetterBox wrote:

Hebben de bezoekers van Bely de opdracht gekregen om in Vilvoorde iets te gaan verbergen? In opdracht van Bouhouche misschien, die Vilvoorde goed lijkt te kennen?


Als je dat op de kaart zet krijg je dit:

http://nsm08.casimages.com/img/2014/01/06/14010612171714738711874833.jpg

Punt A is het viaduct van Vilvoorde waar o.a. wapens van het SIE, een bivakmuts en onderdelen van een Golf werden gevonden.
Punt B is de frituur van bely. Misschien is het toeval maar als ze de N1 verder noordelijk zijn doorgereden dan kwamen ze in ... Hofstade.

2. Ze observeerden de Colruyt:

bely wrote:

Hé Ben, nu kom je wel heel dicht in de buurt van mijn frituur die gelegen was op de hoek van de Rooseveltlaan en de Hendrick 1 Lei (destijds schuin tegenover Colruyt, nu Dreamland geworden). Dan was hun passage aan de Noordrand van Brussel in Vilvoorde mogelijk niet zo toevallig als op het eerste zicht lijkt.

Na het verschijnen van mijn getuigenis in Humo opperden sommigen het idee dat De Staerke & co mogelijk het Colruyt-warenhuis observeerden dat ook twee uitritten had net zoals de Delhaize in Aalst. Ter info; de broer van de gerant in Vilvoorde werd vermoord door de Bende van Nijvel in de Colruyt van Halle. Maar laat ons ter zake blijven en onthouden dat de Bende van Nijvel mogelijk actief was in de streek rond Vilvoorde.


Dat ze de Colruyt wilden bekijken is een plausibele situatie alleen was het toen wel een feestdag en vielen er geen bewegingen te observeren vanuit de frituur. Ik heb de situatie op een luchtfoto uit de jaren '80 gemarkeerd. Bely kan je de ligging van je frituur en de ingangen naar de Colruyt bevestigen?

http://nsm08.casimages.com/img/2014/01/06/14010612171814738711874834.jpg