111

Re: Getuigenis frituuruitbater

Betreffende de lengte: ok, dat had ik tot op heden niet helemaal begrepen. Bely en Fipilip, dank voor de verduidelijking. Het lijkt me nu ook aannemelijk dat Bely effectief naar Toumaniantz verwijst (hoewel ik de gelaatstrekken niet in de robotfoto zie, maar anderzijds zijn er van Toumaniantz weinig foto's beschikbaar waar we kunnen op terugvallen).

Maar ik begrijp nog steeds niet wat het "knoeien" en "vervalsen" nu inhield. Laat staan wie er geknoeid heeft en op welke manier. Kan nochtans belangrijk zijn, lijkt me.

112

Re: Getuigenis frituuruitbater

Misschien kan Bely dat uitleggen?

113

Re: Getuigenis frituuruitbater

bely wrote:

Droeg legerboots met broek in de laarzen.

Dus al gene paco.

114

Re: Getuigenis frituuruitbater

En zowat het onhandigste wat je kan doen als je beweegbaar wil zijn. Het is gewoon hinderlijk je broek in legerboots steken. De broek schuurt je onderbeen stuk bij aangetrokken veters. Trek je de broek er na termijn uit zitten je boots te los. Volgens mij niet professioneel, ook niet om gaan te graven. roll

115

Re: Getuigenis frituuruitbater

Het omplooien van de zomen met elastieken is natuurlijk ook een oplossing, en dan lijkt het of de broekspijpen in de bottinekes zitten. big_smile

116

Re: Getuigenis frituuruitbater

Ja Werner, onwetenden deden het door hun broek in hun schoen te steken. Heb in den tijd nog van die groene elastiekjes gekocht met haakjes. Ging al even goed met elastieken uit den Aldi. Wederom nostalgie. Maar waar ik wel blij om ben is dat de getuigen nogal snel concluderen dat het om bepaalde soldaten ging, maar dat steeds meer argumenten erop wijzen dat het gewoon paljassen waren die de pacos imiteerden.

117

Re: Getuigenis frituuruitbater

Inderdaad, en als ze het doorhadden dat ze het met elastieken moesten doen, dan lieten ze die nog instikken ook. Met nieuwe broeken en na 10 wasbeurten hing de onderkant van hun broekspijpen 10cm hoger dan de rand van hun bottinen. lol Als het Belgen waren is de kans groot dat zij ook legerdienst vervuld hebben, maar dan is men nog geen militair wat 'soldiering' betreft.

Re: Getuigenis frituuruitbater

Opgelet, zijn we hier zeker dat de broek letterlijk in de laarzen zat? Wat voor broek was het? Een legerbroek of een jeans of zo? Misschien hadden ze dat enkel maar gedaan om te vermijden dat er modder op hun jeans kwam?

Ik ben ook ex-militair, en heb sinds dan ook nog laarzen gedragen bij bepaalde gelegenheden, nooit heb ik nog elastiekjes gebruikt. Er zijn andere manieren en redenen om je broek te laten 'bloezen' over de laars.

Servo per Amikeco

119

Re: Getuigenis frituuruitbater

geronimo wrote:

Ging al even goed met elastieken uit den Aldi. Wederom nostalgie. Maar waar ik wel blij om ben is dat de getuigen nogal snel concluderen dat het om bepaalde soldaten ging, maar dat steeds meer argumenten erop wijzen dat het gewoon paljassen waren die de pacos imiteerden.


Ik weet van geen getuigen die concluderen dat het om bepaalde soldaten ging. Ongeveer de helft van de forumbezoekers denkt dat het om gewone gangsters ging, geen soldaten. De mensen die geloven in een complot denken daarom ook niet automatisch aan soldaten.

En de discussie over het feit of de legerbroek ofwel in de bottinekes zat ofwel er met een elastiek gewerkt werd om eenzelfde effect te simuleren is nutteloos. Die discussie neemt enkel de aandacht weg van een belangrijk getuigenis van een van de weinige mensen die de Bende van Nijvel misschien gezien hebben en tegelijkertijd deelnemen aan het Vlaamse Bendeforum.

120

Re: Getuigenis frituuruitbater

fipilip wrote:

Ik weet van geen getuigen die concluderen dat het om bepaalde soldaten ging.

Heb hier toch al andere dingen gelezen. Het gaat erom dat sommige getuigen rap zeggen dat het om soldaten gaat omdat ze ofwel een smoke vest, legerboots, andere militaire kledij dragen.