151

Re: Getuigenis frituuruitbater

Als intimidatie. Anders ga je dat nooit in de frituur gaan doen. Tenzij het om een flauwe plezante gaat, maar dan zou bely deze moeten kennen.

Re: Getuigenis frituuruitbater

Er is nog een reden Geronimo, omdat als die vent het vanuit de frituur doet, dan werd hetzelfde toestel gebruikt zodat het spoor naar bely kan leiden. Ik hoop dat bely de vragen van Merovinger zal antwoorden want er zitten inderdaad enkele hiaten in het verhaal die ik graag opgehelderd zou zien.

bely, je had toch ook kunnen denken dat een 'anonieme' getuigenis met de telefoon van je frituur, maar half zo anoniem is... Belangrijke vraag van Merovinger dus: welk nummer heb je gebeld om te getuigen? Het noodnummer voor Politie?

Servo per Amikeco

153

Re: Getuigenis frituuruitbater

Ik heb een paar vragen voor bely:

  1. Komt de duur van uw getuigenis overeen met de duur van de tweede getuigenis. Ik ga er nml vanuit dat er ook u ook vragen werden gesteld mbt uw getuigenis door degene die uw getuigenis afnam.

  2. Komt de duur van het tweede telefoontje overeen met de duur van de geluidsopname van de tweede getuigenis (uw telefoon had een tikker wie weet weet u daar de stand nog van te herinneren zodat de lengte van het gesprek kan worden gereconstrueerd).

  3. Uw heeft beide getuigenissen gehoord (vastgesteld 2 stemmen), maar hoe verhielden de getuigenissen zich mbt de achtergrond (hoe klonk de tweede getuigenis, als een opgelezen verhaal of zat er ook emotie in en dan bedoel ik momenten van stilte (nadenken) andere stemhoogte om iets te benadrukken).

Mijn vermoedden is namelijk dat men enkel uw telefoon nodig had als alibi dat er vandaaruit gebeld was, maar dat het verhaal al van te voren was ingesproken en met behulp van plakken, knippen en mixen aan uw telefoonnummer is gekoppeld. Door het noemen van diverse bende gerelateerde woorden is uw getracht daarmee angst aan te jagen en ongeloofwaardig te maken.

Re: Getuigenis frituuruitbater

bely, ik wil je zeker wel geloven hoor maar je begrijpt dat er daarvoor een aantal antwoorden of bijkomende info nodig zijn. Want als je hele verhaal klopt zit hier mogelijk een sleutel naar de ontrafeling van het Bendemysterie. In de eerste plaats en het allerbelangrijkste is te weten naar welk nummer je gebeld hebt. Als je het niet openbaar wil of kunt maken kan je altijd mailen.

Ik ben ook nog even naar de eerste pagina van deze topic gaan kijken om je eerste posts van 22.12.2010 te herlezen. Die dag schreef je

bely wrote:

Drie van de vijf zijn duidelijk te herkennen op robotfoto's.


Op de vraag van Boemerang

Boemerang wrote:

Dag bely, zou je ons eens kunnen vertellen op welke robotfoto's deze lui leken


antwoordde je het volgende

bely wrote:

Wat betreft de gezichten kan ik zeker naast Philippe De Staerke, Leon de Staerke aanwijzen en een struise man van middelbare leeftijd met een volle haardos en breed geschouderd. Hij was de bestuurder.
De andere twee kan ik niet linken aan de robotfoto's en er was geen blonde kerel bij. Wel een kerel met bakkebaarden en tamelijk groot van gestalte. Zeker geen Salesse.


Wou je daarmee zeggen dat Philippe De Staerke, Leon De Staerke en de struise man van middelbare leeftijd de drie personen zijn die je herkend op de robotofoto's? Of zijn het de drie metgezellen van de broers De Staerke die je op de robotfoto's herkend hebt?

Ik kom graag ook nog even terug op dat tweede telefoontje door die nette heer. Als het om manipulatie van je getuigenis of het onderzoek gaat is het onderstaande misschien een piste.

Op 14.01.2014 schreef je

bely wrote:

Thuis gekomenen zette ik alles op een rijtje, en daar waar ik eerst overtuigd was van gesjoemel of vergissing bij het beluisteren van de bandjes door de speurders, schoot mij het voorval te binnen waarbij een persoon belde in mijn frituur over de Bende van Nijvel.

Conclusie; een corrupt iemand die toegang had tot het onderzoek (en de Bende van Nijvel wou beschermen) wist van mijn telefonische getuigenis, zag er gevaar in en heeft ze alle kracht ontnomen door dat 2e belachelijke telefoontjevanuit mijn frituur.


In de discussie die daarop volgde vroeg patrick111:

patrick111 wrote:

Wie was er tussen de herfst van 1996 en februari 1997 op de hoogte van bely's telefonische getuigenis? Voor zover we weten: Bely zelf en de onderzoekers die zijn getuigenis ontvangen hebben. Hijzelf verdenkt nog een zekere Vilvoordenaar, maar hoe kan die weten dat bely getuigd heeft?


Daarop formuleerde je het volgende:

bely wrote:

Toen ik mijn getuigenis doorbelde (namiddag) was ik alleen in de frituur. Mijn vrouw wist hierover niets, zij interesseert zich daar ook niet in. Zij was wat verbaasd toen Humo voor de deur stond. Toen ik in discussie ging met de speurders over het 2de telefoontje begonnen zij onder elkaar te praten en lieten zij 1 of 2 namen vallen die volgens hen de bandjes beluisterden of ...? Zij weten zeer goed dat er gesjoemeld werd!


En dan nu misschien een piste, want na je eerste bijdrage aan het forum vroeg dim je op 22.12.2010 het volgende:

dim wrote:

Beste Bely, heb je deze info aan de onderzoekers doorgegeven?


Daarop formuleerde je toen het volgende antwoord:

bely wrote:

Ja, ik heb dit gemeld aan de rijkswacht enkele jaren nadien. Maar deze waren zeer terughoudend en eigenlijk gaven ze mij met weinig woorden de stille wenk om hierover niet te veel te kraaien. Deze gasten waren eigenlijk door de jaren goeie kameraden geworden en bedoelden het zeker goed.


Begrijp ik het goed dat je je verhaal aan bevriende rijkswachters hebt verteld? Wanneer?

155

Re: Getuigenis frituuruitbater

Hallo beste forumleden, voor alle duidelijkheid, ik wil absoluut niet tot interessantste Vlaming 2014 gekroond worden! Ik begrijp dat jullie met vele vragen en ook twijfels zitten. De meeste vragen kan ik ook van antwoord dienen maar ik vrees dat elk antwoord op zijn beurt weer nieuwe vragen bij jullie oproept.

Mijn voorstel: een persoonlijke ontmoeting met believers georganiseerd via forumbeheerder Ben.

156

Re: Getuigenis frituuruitbater

Misschien best in een frituur, zitten we direkt in het juiste kader en kunnen we dadelijk een fritje steken! smile

157

Re: Getuigenis frituuruitbater

Volgens het humo artikel, zou Bely naar het anonieme nummer op de gele affiche gebeld hebben.

158

Re: Getuigenis frituuruitbater

Voila, Bely heeft zijn zet gezet. Ik wil alvast is luisteren Bely. Het is inderdaad een raar verhaal, maar hier op het forum staat het vol van de rare verhalen.

Re: Getuigenis frituuruitbater

Goed voorstel.

160

Re: Getuigenis frituuruitbater

bely wrote:

Mijn voorstel: een persoonlijke ontmoeting met believers georganiseerd via forumbeheerder Ben.

bely, ik vind het een goed voorstel en zal zelf ook mijn uiterste best doen om aanwezig te zijn, maar ik heb momenteel absoluut geen tijd om zoiets in elkaar te steken. Zie je het niet zitten om dit zelf te doen? (Of zijn er andere kandidaten?)

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube