51

Re: Getuigenis frituuruitbater

Inderdaad, pagina 318 om correct te zijn:

Om het schieten niet te verleren ging hij [Philippe De Staerke] vaak met Salesse oefenen in een steengroeve in Humbeek. Daarbij werden ook riot-guns gebruikt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

52

Re: Getuigenis frituuruitbater

Nog even ter samenvatting zag Bely:

  • Johnny De Staerke

  • Léon De Staerke

  • Robotfoto 4/10, 1m80 met bruinachtig, gebekt haar en opvallende bakkebaarden

  • Een smalle, jonge, Algerijns-aandoende kerel

  • Robotfoto 7: de chauffeur, zo'n 50 jaar oud en Grieks of Spaans type

Maar geen reus?

Re: Getuigenis frituuruitbater

Dat hele reus-gedoe is mogelijk een eigen leven gaan leiden? Misschien was de 'reus' slechts 1m80 en had hij brede schouders. Hoe vaak en bij welke overvallen spreken getuigen nou echt van een reus?

54

Re: Getuigenis frituuruitbater

dim, robotfoto nr. 10 die ik zag was zeker groter dan 1m80. Eerder een goeie 1m90, brede schouders . Type" Action Man".

Re: Getuigenis frituuruitbater

Misschien heb je het al eens meegedeeld Bely, maar welke taal spraken ze eigenlijk in de frituur? Probeerde men Nederlands te praten met je?

56

Re: Getuigenis frituuruitbater

Er werd enkel frans gesproken. Johnny De Staerke nam voortdurend het woord en betaalde ook de rekening.

Re: Getuigenis frituuruitbater

Bely, misschien heb je dit al ergens geschreven, dus verontschuldig mijn onwetendheid als dat het geval is.
Maar hoe zou je de onderlinge relatie tussen deze bezoekers op het moment dat ze bij je waren, beschrijven? Voor zover dat natuurlijk mogelijk is.

Als vrienden, collega's of onbekenden die éénmalig samen uit zijn, of mensen die elkaar wel kennen maar daarom niet elkaar echt mogen? Zou je bijvoorbeeld kunnen zeggen of er een onderling respect aanwezig was, of eerder wantrouwen? En op welke basis is deze ontmoeting jou in het bijzonder bijgebleven? Hun uiterlijk of hun gedrag? Voelde je iets tijdens hun bezoek, of was het een routinebezoek zoals je er tientallen per week had?

Servo per Amikeco

Re: Getuigenis frituuruitbater

Ik heb gelezen dat je merkte dat hun houding gespannen was. Waarvoor denk je dat ze bang waren? Voor politie? Of zou het kunnen dat de spanning tussen hen hing, iets tussen de bendeleden dat fout zat?

Servo per Amikeco

59

Re: Getuigenis frituuruitbater

Door het raam zag ik 5 personen uit een rode BMW 5-reeks komen. Hun kledij paste totaal niet bij elkaar. De killer (nr. 10) en de kerel met Noord-Afrikaanse look droegen beiden een lange donkere mantel met legerboots. Johnny in trainingspak, Leon in jeansbroek, met cowboylaarzen en leren blouson. De chauffeur in jeansjas en jeansbroek met Doksides. Bij het betreden van de aangebouwde veranda ging Johnny voorop. Hij keek meteen hoe de schuifdeur openging. Daarna ging iedereen strategisch verspreid zitten. De killer zijn blik was gefocust op het verkeer (bewegingen) dat uit richting Brussel kwam. Leon de Staerke deed het zelfde richting Mechelen.

De chauffeur stond buiten met de aandacht gericht op het marktplein. Er werd niets gezegd alsof ieder vooraf zijn taak kende. Het leek een kleine belegering. Er heerste een akelige sfeer. Moeilijk te verwoorden. Toen er een knappe jongedame binnen kwam trad Johnny, onder aanvoering van Leon, in actie. Hij ging ongepast tegen haar aanleunen en begon onnozel te doen. Ik voelde mij er ongemakkelijk bij en was bevreesd voor een vechtpartij met haar vriend, die in de auto zat te wachten

Toen ik oogcontact maakte met Leon met de mimmiek van; "jij houdt die jonge gast wel in toom" ben ik geschrokken. Hij keek mij koel aan met een blik van "pas maar op of ...". De anderen bleven passief en keken geconcentreerd naar buiten. De killer en de Noord-Afrikaan fluisterden wat onder elkaar.

Re: Getuigenis frituuruitbater

Hoe komt het dat je al die details nog weet? Heb je die dezelfde dag nog opgeschreven?

Waarom noem je 1 persoon 'de killer' zonder aanhalingstekens? Zo lijkt het alsof u bevooroordeeld bent.