Re: Getuigenis frituuruitbater

Ik snap waar je naar toe wil. Ik geloof Bely dat hij dat zo heeft waargenomen. Dat betekent niet dat het ook echt de killer was. Het blijft, met alle respect, allemaal heel speculatief. En zoals ik het lees is Bely de enige die de killer heeft gezien in gezelschap van de Staerkes. Het zou wat mij betreft al een ander verhaal zijn als er meer getuigen waren die het zelfde zeggen.

Re: Getuigenis frituuruitbater

Jammer genoeg noorderling, is dit verre van een perfecte wereld en zal je hier nooit 5 onafhankelijke getuigen vinden die elkaars versie naadloos bevestigen en die alle 5 een onbesproken blad zijn. Dit is de echte wereld waar je conclusies moet trekken. En als speurder wil dat zeggen dat 1+1 soms 3 kan zijn. Soms moet je de derde waarde gewoon zelf invullen.

Het punt is dat als je van dergelijke zienswijze uitgaat noorderling, je nooit ergens zal geraken in een onderzoek. Niet als je uit dergelijke getuigenis niet meer kan concluderen.

Persoonlijk vind ik het wel erg vreemd dat deze bende zich zo bloot stelt kort na Aalst. Ze waren misschien niet allemaal betrokken bij Aalst, maar in elk geval toch sommigen van hen? Als er nu op die dag bepaalde zware feiten zich hebben voorgedaan in de buurt, dan kan dit een extra aanwijzing zijn.

Servo per Amikeco

Re: Getuigenis frituuruitbater

DeadLetterBox wrote:

Persoonlijk vind ik het wel erg vreemd dat deze bende zich zo bloot stelt kort na Aalst. Ze waren misschien niet allemaal betrokken bij Aalst, maar in elk geval toch sommigen van hen? Als er nu op die dag bepaalde zware feiten zich hebben voorgedaan in de buurt, dan kan dit een extra aanwijzing zijn.


Je kan het ook omdraaien. Als De Staerke niet tot de Bende van Nijvel behoort, hoe vreemd is het niet om zich als voortvluchtige zo kort na Aalst met vier zware jongens zo opvallend te gedragen... De ordediensten waren paraat, de burgers waren oplettend en angstig. Je moet nogal durven om in zo'n stijl een frituur binnen te gaan, rijdend met een BMW die misschien gestolen is.

74

Re: Getuigenis frituuruitbater

Een verhelderende beschrijving, Bely. Bedankt voor de moeite! Vooral dat over de cowboylaarzen van Leon De Staerke is interessant. Hij was dus 1van de 3 in Aalst (zie beschrijving David van de Steen. De politie zal wel weten wie wie is, maar wie vertrouwt de politie hier in dit land he, na alles wat we al gehoord hebben over oa Vos.

Re: Getuigenis frituuruitbater

In die tijd droeg 60% van de mannen cowboylaarzen. Cowboylaarzen, combat shoes, docksides, het enige wat nog mankeert zijn mocassins. De Staerke is een sterke kandidaat, maar zonder echte bewijzen?

Re: Getuigenis frituuruitbater

fipilip, het was hun stijl, het verbaast mij niks. Sommige criminelen hebben echt schijt aan alles. Het wil niet zeggen dat het ook de Bende van Nijvel was maar ik zou er niet van opkijken. Want wat Bely beschrijft klink geloofwaardig in mijn opinie en het bevestigt een aantal punten uit mijn gedachtegang. Het zou zomaar kunnen kloppen. Dan is de oplossing vrij simpel, maar dat terzijde.

Re: Getuigenis frituuruitbater

Het lijkt wel heel erg straf dat ze twee dagen na de feiten in bijna dezelfde kledij in Aalst gaan rondhangen. Hoe groot is de kans wel niet dat ze werden opgemerkt. Of waren ze misschien opnieuw op een confrontatie uit?

Het lijkt wel iets uit een spaghetti western, nog enkel een zwerfstruik voor de frituur langs waait...

Servo per Amikeco

Re: Getuigenis frituuruitbater

In elk geval als hun opzet in de frituur niet echt iets met de overval van twee dagen eerder te maken heeft, dan vind ik het wel een enorm domme zet en ga ik heel mijn mening moeten herzien...

Servo per Amikeco

Re: Getuigenis frituuruitbater

DeadLetterBox wrote:

In elk geval als hun opzet in de frituur niet echt iets met de overval van twee dagen eerder te maken heeft, dan vind ik het wel een enorm domme zet en ga ik heel mijn mening moeten herzien...


Ja, maar je kan dat dus ook omdraaien. Is het geen domme zet van de voortvluchtige Philippe De Staerke om binnen de 48 uur na een aanslag als die in Aalst, met alle burgers en politiemensen op hun hoede, zo opvallend en uitdagend op frituurbezoek te gaan? Je kan als ontsnapte crimineel op zo'n dag maar beter in je schuilplaats blijven.

De Staerke was in 1983 al eens verdacht geweest en ondervraagd over de moord op Van Camp. Hij bij uitstek zou zich op 11 november niet mogen tonen in bijna dezelfde kledij met vier andere zware jongens. Tenzij je gewoon maar wil zeggen dat je het getuigenis van Bely niet gelooft. Het past nochtans bij de Bende van Nijvel, dat soort gedrag. Wat deden ze in Aalst zelf? Dat was toch ook vragen om een confrontatie?

Re: Getuigenis frituuruitbater

Als het de bende was, past het in hun doen en laten. Ze hadden overal lak aan, we moeten niet vergeten dat ze in de frituur niet echt in paniek waren. Gewoon heel erg oplettend, normaal gedrag voor deze lieden.