Re: Wegenkaarten

Dag Merovinger, goed gezien en Min staat voor de Moulin of molen.

Re: Wegenkaarten

En ja, op deze kaart maar dan onderaan staat er ook een watermolen. Het zonnetje staat op deze kaarten voor molen.

https://lh4.googleusercontent.com/_U3ZRR_t9GFU/TYIRN7AKB1I/AAAAAAAAAbE/hSP-RDKWPIQ/s512/kaart%20001.jpg

43

Re: Wegenkaarten

Ik zal mijn vraag iets beter stellen: heb je coördinaten van de plaats waar je dit bent tegengekomen in de buurt van Anthée. Want ik ben zelf geen enkel gebouw of perceel tegengekomen dat ondoorzichtig is gemaakt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

44

Re: Wegenkaarten

Merovinger, in België is niets ondoorzichtig gemaakt. Militaire vliegvelden, oefenterreinen, munitiedepots, kerncentrales, SHAPE, NATO, Sabca, Zeebrugge, alles is openlijk te bezoeken via Google Earth. De terreinen naast de Rue d'Anthée (N951) zijn landbouwpercelen, vermoedelijk voor tarweteelt. Met alle respect, maar we dwalen af van de essentie .

Re: Wegenkaarten

Anthée, Flavion, Ermeton-Sur-Biert, Wanfercee-Baulet,Boignee-St-Martin, Ligny, Tongrinne, Nijvel (Genepiën), Hougoumont, Plancenoit, ...

Het enige gemeenschappelijke gegeven tussen deze plaatsnamen is dat deze plaatsen iets te maken hebben met Napoleon Bonaparte (de gevechten, slaap/verblijfplaats van Napoleon, huidige verenigingen, ...). Misschien waren de eigenaars van de gevonden wegenkaart 'volgeling' van Napoleon of diens gedachtengang, lid van dergelijke vereniging, ...

46 (edited by Merovinger 16-08-2012 22:16)

Re: Wegenkaarten

De parkeerkaart blijkt een kaart te zijn van Esso. De gevonden landkaart kan dan misschien ook een Esso landkaart zijn zoals deze:

http://images-00.delcampe-static.net/img_large/auction/000/180/698/345_001.jpg

http://images-00.delcampe-static.net/img_large/auction/000/176/133/776_001.jpg

47

Re: Wegenkaarten

Goed idee om in die richting te denken. Maar pas op, Merovinger. Op jouw kaart staat de E411 nog niet helemaal op, net als de E40, de E19 en nog een resem andere wegen en snelwegen. Van wanneer dateert de jouwe? Op de gevonden landkaart zie ik bv. de E411 wel.

48

Re: Wegenkaarten

Op de gevonden kaart zie je een streep onder de plaatsnamen. Dat zie je op deze ESSO-kaart niet.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

49 (edited by Merovinger 20-08-2012 22:29)

Re: Wegenkaarten

Ik zeg niet dat de Esso-wegenkaarten die ik gepost heb overeenkomen met de kaart die gevonden werd. Ik vermoed dat de Esso-kaarten die momenteel op Delcampe te koop staan dateren van in de jaren '50 of '60. Maar alle brandstofverdelers brengen regelmatig wegenkaarten uit. Ik heb er bijvoorbeeld zo eentje liggen van Shell uit 2008. Ik sluit gewoon niet uit dat het een Esso wegenkaart kan geweest zijn omdat de parkeerkaart ook blijkbaar een Esso-kaart zou geweest zijn. De CWB weet zelf niet van welk merk de wegenkaart is: "Het zou kunnen gaan om een kaart van Michelin, De Rouck of Giraud Gilbert." Dit is nog steeds dezelfde tekst als in 2001 of 2003. Ik concludeer daaruit dat de speurders het vandaag dus nog altijd niet weten. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om dit te achterhalen bij deze bedrijven denk ik.

Nu dat het een wegenkaart is van merk X, Y of Z dat zal de zaak niet oplossen. Maar als zowel de parkeerkaart als de wegenkaart een Esso-kaart blijken te zijn dan kan dit mogelijks wel een belangrijke aanwijzing worden. Wie van de daders garagisten had bv een Esso-garage?

50 (edited by Hestur 22-08-2012 22:30)

Re: Wegenkaarten

Op de Bende-Wegenkaart staan wegvakken van de Ring die pas rond 1976 voltooid werden » wegen-routes.be

Dat betekent dat de kaart toen hooguit enkele jaren oud was toen de Bende toesloeg. Wat me opvalt is dat de E411 als E40 aangeduid staat. Iemand een verklaring?