1 (edited by De Fries 19-02-2011 10:27)

Topic: Christian Smets

Via Google Afbeeldingen vond ik een foto waarop een zekere Christian Smets staat afgebeeld. Hij voldoet aan de omschrijving die Guy Bouten in zijn boek gebruikt om deze persoon te beschrijven, maar ik heb geen referentie kader. Fotolink: de link is verwijderd omdat het niet de juiste persoon is.

Het is opvallend dat van sommige personen geen afbeeldingen te vinden zijn terwijl er ontzettend veel over hun beschreven is, lijkt wel of ze zich bewust lowprofile houden omdat ze dingen te verbergen hebben.

Kumbaya, it never hurts to help !

Re: Christian Smets

Nee.

3

Re: Christian Smets

Nope, dat is hem niet. Je vindt hem op Feezboek, als je zijn foto wil zien. Er staat nogal wat schoon volk op Feezboek, trouwens.

Re: Christian Smets

Blijkbaar is het niet de persoon die je zoekt, verwijder dan misschien ook de link. Het is meermaals gebleken dat het niet leuk is voor mensen om onterecht geassocieerd te worden met Bende van Nijvel.

Re: Christian Smets

Dit is Christian Smets. Een foto uit een uitzending van Au Nom de la Loi (2001 of 2002) naar aanleiding van de zaak De Bonvoisin.

http://i209.photobucket.com/albums/bb161/RufNachtergaele/bende%20van%20nijvel/ChristianSmets.jpg

Re: Christian Smets

luckyiron wrote:

Blijkbaar is het niet de persoon die je zoekt, verwijder dan misschien ook de link. Het is meermaals gebleken dat het niet leuk is voor mensen om onterecht geassocieerd te worden met de Bende van Nijvel.

Dank voor de tip, heb het weggehaald. En dank voor alle bijdragen! Ik kende het YouTube nog niet, toch iets gemist dus. Ik ga gelijk kijken.

Kumbaya, it never hurts to help !

7

Re: Christian Smets

Christian Smets, bijnaam Canard, was commissaris bij de Staatsveiligheid, zeer intelligent, wordt belast met het opstellen van een dossier tegen baron de Bonvoisin en het bespioneren van majoor Bougerol in Charleroi. Infiltreert in WNP en leert de leden schaduwen en bommen maken; is van allerlei dossiers op de hoogte, zoals de diefstal van ultrageheime NAVO-telexen en codes en de dubbele moord in de Pastorale, maar laat na politie en gerecht te informeren. Vriend van Calmette en protégé van minister van Justitie Jean Gol en Albert Raes, richt begin 1983 de speciale cel SS 'P' op en zou met Bouhouche en Beijer hebben samengewerkt maar ontkent dit.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

8

Re: Christian Smets

In 1973 krijgt Christian Smets bij de Staatsveiligheid de taak om mogelijke Palestijnse terroristen in ons land te detecteren. Dit is echter het speelterrein van de Mossad. Toen zijn infiltratie bij WNP bekend raakte, kreeg hij de onvoorwaardelijke steun van Raes en minister Gol.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

9

Re: Christian Smets

Ben wrote:

Toen zijn infiltratie bij WNP bekend raakte, kreeg hij de onvoorwaardelijke steun van Raes en minister Gol.

Dat verbaasd me niets, Raes en Gol waren zijn bazen.

10

Re: Christian Smets

Ik heb me al vaak afgevraagd of Smets niet gewoon voor de Mossad reed (gezien de bescherming door Gol, maar ook gezien de bewering van Ostrovsky dat WNP "overgenomen" werd door de Mossad om de Bende-aanslagen uit te voeren). Ik wist wel niet dat hij nog op de PLO gewerkt had, waardoor hij zeker in aanraking moet zijn gekomen met de Israëlische diensten. Maar wat zou er dan voor hem persoonlijk in gezeten kunnen hebben? Lijkt me nu niet iemand die er stinkend rijk van geworden is of voor de Joodse zaak streed (ik denk niet dat hij joodse roots heeft).