21

Re: Verband Vanden Eynde en Angelou

Ik dacht dat de grieken uit de omgeving van de Staerke eerder bij het zuidstation woonden en niet bij het Flagey. Daar woonden wel anderen.

22

Re: Verband Vanden Eynde en Angelou

Papadopoulos = Place Bara = Zuidstation.

23 (edited by K& 15-03-2011 22:05)

Re: Verband Vanden Eynde en Angelou

Inderdaad, niet aan de andere kant, Merodestraat of Engelandstraat, alhoewel daar veel Griekse restaurants en Libanese handelaars woonden. Is daar iemand thuis in die buurt? Er zou daar ook een café moeten zijn geweest van een gewezen eerste klasse speler van Anderlecht ten tijde van Jurion en cie. Misschien kan die ons vertellen waar ooit het cafe was, supportersclub van Club Brugge waar ook Vanden Eynde kwam kaartspelen. Deze Vanden Eynde was misschien afkomstig van Brugge? Misschien ex-Verdinaso?

Aanhanger van de Bruggeling van Severen. Hij kende Degrelle van de unief maar de Verdinaso hebben in de 18 daagse veldtocht wel gevochten tegen de duitsers alhoewel ze voor de inval een nabije ideologie aanhingen. Van Severen zelf, Degrelle en ander rechtse en linkse activisten werden aangehouden en naar Frankrijk afgevoerd. Sommigen zoals Van Severen werden door de Franse militairen gefusilleerd in Abbeville. Degrelle werd na in Zuid-Frankrijk te zijn overgebracht aldaar vrijgelaten en is korte tijd later terug in bezet Belgie opgedoken.

24

Re: Verband Vanden Eynde en Angelou

Ik zoek geen politieke activiteiten in 60-80 maar in zijn studententijd en in de pre-Spaanse burgeroorlog dus 30-40, speciaal rond 36. Belgische vrijwilligers die de zijde van Franco kozen werden soms ingelijfd in gemengde italiaans fac. groepen.

25 (edited by spafles 30-03-2011 13:45)

Re: Verband Vanden Eynde en Angelou

Hallo allemaal, ik vond dat we bij dit onderwerp goed bezig waren maar moeten ons alleen maar spitsen op het verband. Overeenkomst van beide personen is het taxibedrijf van 1978 tot 1980 genaamd "Sociètè de Taxis indèpendance" van Brussel. Hebben mensen een idee wat voor zware misdrijven er gebeurd zouden zijn tss januari 1978 en januari 1981?

Ik zou er niet van verschieten dat VDE en Angelou getuige waren van iets diep waar wij geen link naar leggen omdat het niet met de bende te maken zou kunnen hebben, maar mss onrechtstreeks wel. Weten we iets meer over dat taxibedrijf? Is er dat nog? Failliet gegaan?

26

Re: Verband Vanden Eynde en Angelou

In een nota van Guy Wezel van februari 1984 wordt een overzicht gegeven van de feiten die op dat moment aan de bende gelinkt worden. Daarin staat dat zowel Angelou als Van Den Eynde rond 2 uur 's nachts vermoord zijn.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Verband Vanden Eynde en Angelou

Tussen 1 en 5 's nachts zijn er de minste getuigen. En dit zijn de uren waarop inbrekers actief zijn. Dat ze omstreeks op het zelfde tijd vermoord zijn, is natuurlijk vele malen minder opvallend en interessant dan het feit dat ze met het zelfde wapen vermoord zijn. Het wapen dat gebruikt is, is absoluut geen goed killers wapen. Mede daarom denk ik nog steeds aan toevallige moorden en geen liquidaties.

28

Re: Verband Vanden Eynde en Angelou

noorderling wrote:

tussen 1 en 5 's nachts zijn er de minste getuigen. En dit zijn de uren waarop inbrekers actief zijn.

Correctie: meeste inbraken gebeuren overdag. De kans is dan overigens groter dat er niemand in huis is.

Re: Verband Vanden Eynde en Angelou

Noorderling wrote:

Het wapen dat gebruikt is, is absoluut geen goed killers wapen. Mede daarom denk ik nog steeds aan toevallige moorden en geen liquidaties.

Sorry Noorderling, maar als je het hebt over de .22, dan ben ik het niet met je eens. In de juiste handen is dit het ultieme wapen. De beretta model 70 & 71 in .22 zijn wapens dat door de Mossad verkozen werden om mensen te liquideren. Verder niets dan lof over uw theorie.

Re: Verband Vanden Eynde en Angelou

geronimo wrote:

Sorry Noorderling, maar als je het hebt over de .22, dan ben ik het niet met je eens. In de juiste handen is dit het ultieme wapen. De beretta model 70 & 71 in .22 zijn wapens dat door de Mossad verkozen werden om mensen te liquideren.Verder niets dan lof over uw theorie.

Dank voor de aanvulling. In het topic over Beersel is deze discussie al eens gevoerd, en wel in 2008 » Forum. Ik meende te herinneren dat daarin de .22 een simpel wapen werd genoemd. Maar nu ik het weer heb teruggelezen, beweren de nodige forumleden hetzelfde als Geronimo. Concluderen aan de hand van de .22 kogels dat het geen liquidatie is geweest, was dus idd te kort door de bocht van mij. Mijn excuus. PS: Geronimo bent u soms ook Reckie's Son in 2008, die schreef nl precies het zelfde?

Overigens erg opvallend blijft wel dat van zowel Vanden Eynde als Angelou de portemonnee werd meegenomen. Dit gebeurd doorgaans bij een liquidatie nooit.

Hestur wrote:

Correctie: meeste inbraken gebeuren overdag. De kans is dan overigens groter dat er niemand in huis is.

De inbraken bij de Auberge waar de zoon van Vanden Eynde het over had, waren telkens in de nacht. Vanden Eynde sliep er doorheen. En iets interessants heb ik van de website van de Nederlandse politie:

"Werkwijze inbrekers: De inbreker van nu heeft andere werktijden in vergelijking tot 1989. Inbraken vinden tegenwoordig vooral overdag plaats. In 2002 vond het grootste aantal inbraken overdag plaats, tussen 06.00 en 18.00 uur. In 1989 werd vooral 's nachts tussen 18.00 uur en 06.00 uur ingebroken. Een duidelijke verschuiving van nacht naar dag."

Dus Hestur, hebben we allebei een beetje gelijk. wink