31

Re: Wollen mantel

Nogmaals, ze vinden DNA op een speldekop en hier hebben ze jassen en vesten. Daar zit toch DNA in overvloed op. Zoals heel velen versta ik het niet meer als je alle middelen ter beschikking krijgt voor een bende laffe moordenaars op te sporen die onschuldige vrouwen mannen en kinderen hebben kapot geschoten, gezinnen hebben verwoest door hun toedoen zijn er ook kinderen opgegroeid in pleeggezinnen, ... Als er een of andere zieke geest bv. een anonieme dreigbrief stuurt naar een of andere prominente kerel dan staat gans de polietiemacht in rep en roer en is die persoon binnen de korste keren gelokaliseerd en aangehouden!

32

Re: Wollen mantel

Merovinger, vermoedelijk is het een Franse patch » www.etsy.com

Merkwaardig dat de knopen geen embleem vertonen indien de jas een uniform is.

Re: Wollen mantel

Bedankt Werner, het lijkt inderdaad een Franse militaire patch. Zou het dan ook om een Franse militaire mantel kunnen gaan? Zie ook » www.macollectionpascher.com | www.befr.ebay.be

http://www.macollectionpascher.com/images/IMGP7904-1.jpg

34

Re: Wollen mantel

Even opgezocht, en inderdaad het Frans leger beschikte over wollen jassen met zowel zilver- als goudkleurige knopen zonder embleem » histoire-collection.com (helemaal onderaan de pagina)

35

Re: Wollen mantel

De jas vertoont ook gelijkenissen met deze mantel:

http://www.militaria4you.com/img/artikelen/4855_4KA502_zwarte_marine_mantel_4429812.jpg

Het is een zwarte marine mantel uit Engeland. Meer foto's vind je op deze site: www.militaria4you.com

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

36

Re: Wollen mantel

Stock Americain als mogelijke herkomst, is interessant. Stock Americain is nl. in België geïntroduceerd door de ouders van ... Buslik.

37

Re: Wollen mantel

En in zo'n Stock licht nog veel meer van het gerief. smile

Re: Wollen mantel

Wat mij vreemd lijkt is het feit dat van alles wat gevonden werd in de zakken die ter hoogte van de zwaaikom uit het werden opgevist mocht of beter gezegd moest geweten worden waar het vandaan kwam, behalve dan van de wollen jas. Ik zou zeggen; steek de wollen jas er dan gewoon niet in.

De grote Manitou ziet alles

Re: Wollen mantel

Terechte opmerking, er zat wel nog meer in de zakken waar geen verklaring voor is, maar de jas is opvallend. De  jachtkarabijn .22 is in die context samen met eendenroer misschien wel belangrijk. Ik heb altijd gevonden dat de jas er voor een stuk uitzag als een jagers ruiters of bikers jas, de brede flappen boven en onderaan is hij ook heel ruim. In Aalst had 1 van de daders bikers/cowboy botten aan, en ze stonken en waren vuil de daders. De 3 items hebben iets met jagen te maken.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

40

Re: Wollen mantel

Iemand fotos van de botten? Of aanwijzingen? Want heb al mijn gedachte wat het kan zijn.