Re: Overijse: 27 September 1985

JML wrote:

Ik bestuur geen helikopter, dus ik ken de nachtvluchten niet.

Maar in Aalst, aangezien de moordenaars werden verwacht. Aangezien de moordenaars lang zijn gebleven. zou het mogelijk zijn geweest dat een helikopter ingreep? Zou het mogelijk zijn geweest dat hij een Golf kon volgen die met volle licht op een verlichte snelweg reed? Is dat mogelijk?

Waren de moordenaars verwacht in Aalst? Heb jij daar een bevesteging van?

De inzet van een helikopter vereist administratieve procedures die niet op de daders gericht hadden kunnen zijn.

862

Gloacoster wrote:

Waren de moordenaars verwacht in Aalst? Heb jij daar een bevesteging van?

Waarom, en uit angst voor wie werden de supermarkten in Aalst door de gendarmes in de gaten gehouden? Zeg het me.

Ik heb dezelfde vraag gesteld op "Aalst": "Weten we waarom de Delhaize-winkel in Aalst door de autoriteiten werd bewaakt? De bende was nooit in deze regio actief geweest. Hoe ver reikte deze beveiliging? Gent? Kortrijk? Oostende?"

864

Als aanvulling op de reconstructie van de feiten in Overijse plaats ik hieronder nog de omschrijving van de drie daders.

Net zoals in Braine-l'Alleud is de dader met de plastieken zak degene die naar het bureau gaat.

Dader 1:

Deze dader is naar het bureau gegaan.

• 40 jaar

• 1m90, misschien nog groter

• Volgens sommige getuigen een normale lichaamsbouw, atletische lichaamsbouw volgens andere.

• Droeg een lang en donker kledingstuk, dat tot aan de knieën kwam, kaki of zwarte kleur. Het was een mackintosh of parka die hem te groot lijkt

• Twee lichtblauwe strepen gekruist over de borst

• Donkere broek

• Droeg een carnavalmasker dat Jacques Chirac of een gerimpelde oude man voorstelde

• Sprak Frans

• Was in het bezit van een grijze plastiek vuilzak

Dader 2:

Deze dader is de moordenaar van Stefaan Notté.

• 1m75-1m80

• Normale lichaamsbouw

• Donkere broek

• Droeg een lange, donkere jas, zwart of marineblauw

• Militaire schoenen

• Droeg een carnavalmasker dat Jacques Chirac of een gerimpelde oude man voorstelde

• Donkere bivakmuts, met grove openingen ter hoogte van de ogen

• Droeg een zwarte hoed of muts

• Sprak Frans

• Hij had een wiegende, golvende tred en stond licht voorovergebogen

Dader 3:

Deze dader bleef aan de ingang staan.

• 1m70-1m80

• Normale lichaamsbouw

• Donkere kleding

• Droeg een masker

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

865

'Kaki of zwarte kleur'
Dat is nogal een verschil, naar mijn mening.

866

Da's wat er gebeurt bij getuigenverklaringen van mensen die perfect te goeder trouw zijn en willen helpen maar onder massieve stress gestaan hebben bij feiten.

Het meebrengen van een eigen (vuil)zak lijkt wel hun ding te zijn in 1985. Gezien de dumping in Ronquières zullen er best een aantal hebben gelegen op hun schuilplaats.

868

Maar niet in Aalst toch? Daar was het een postzak. Of daar ook nog plastiek?

Daarom dat ik vuil ook tussen haken zet. Het meenemen van een eigen zak vind ik hoe dan ook opvallend.

870

Dat is niet echt abnormaal. Iedere crimineel die een warenhuis, bank, postkantoor, ... overvalt, neemt een zak mee om het geld in te steken. Daarom dat de man met de zak ook naar het kantoor gaat, om het geld dat in de brandkast zit in te steken.

Breda72 wrote:

Maar niet in Aalst toch? Daar was het een postzak. Of daar ook nog plastiek?

Nee, geen postzak. De dader had een grijze plastic vuilniszak vast.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube