Veel weet ik niet over deze zaak maar zou die geen verband houden met Christine van hees?

2 (edited by Merovinger 15-04-2011 00:34)

Ik ken deze zaak niet en heb hierover wat zitten googlen en kwam uit op » www.polfed-fedpol.be

Ik moet zeggen dat de foto van Van De Veire mij toch wel onmiddellijk aan robotfoto 7 deed denken. Toch wel wat gelijkenissen tussen beide.

http://static3.hln.be/static/photo/2009/18/0/9/media_l_908769.jpg

http://www.bendevannijvel.com/gfx/7.jpg

3

Hehe jongens, kalmte, er is in de verste verten geen verband te bespeuren met Van Hees of de Bende. Een beetje voorzichtigheid en rigeur, a.u.b.

4 (edited by usabelg 17-04-2011 20:21)

Oh, kan u mij uitleggen waarom u daar zo zeker van bent Dim? Volgens de x1 herkende zij Madani ik quoteer:

''Op 30 november 1996 herkende X1 tussen veertig foto's van rijkswachters, waarvan de meeste niets te maken hadden met deze zaak, die van Bouhouche, Beijer, Mayerus en Amory''.

Hoewel ik ook betwijfel dat vandeveire iets te maken heeft met de bende, maar misschien wel met de X-dossiers en Dutroux.

5

Omdat er geen enkel bewijsmateriaal, laat staan vermoeden, is dat er een verband zou zijn tussen:

• Van Hees en Vandeveire;

• de Bende en Vanderveire;

Zelfs niet in de verste verten. Wat X1 met Vandeveire te maken zou hebben (en Bouhouche, Beijer, Mayerus en Amory voor mijn part) is me eveneens een raadsel?

Vandeveire kan een toeval zijn zoals men zegt. Maar Lieve De Smet, deze moord is nooit opgelost en is toch rond de tijd van Christine Van Hees niet?

Als ik dat hier allemaal lees kan je alle onopgeloste moordzaken van de jaren tachtig in de schoenen schuiven van de bende. Het zou mij sterk verbazen dat een bende uit Wallonië speciaal naar Dentergem zou komen om een kind te vermoorden.

Hallo, dit staat onder de zaak-Dutroux niet onder de Bende van Nijvel posts, zomfg. Dutroux was in die jaren actief  en ging meisje halen uit alle uithoeken van België. Ik snap niet waarom jullie denken dat dit met de Bende van Nijvel te maken heeft. Ik post duidelijk hierboven de naam Christine van Hees, niet Bende van Nijvel?

9

Als je meer wil weten over de moord op Lieve Desmet, moet je het boek Onopgeloste moorden in België lezen. Daarin staat een heel hoofdstuk over deze zaak.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

10

En ook deze zaak blijft na bijna dertig jaar onderzoek onopgelost:

De moord op de 13-jarige Lieve Desmet uit Dentergem zal na 30 jaar onopgelost blijven. Begin mei verjaart de zaak en de onderzoeksrechter in Kortrijk heeft het dossier afgesloten. Dat meldt de redactie van Focus & WTV donderdagavond.

Lieve Desmet verdween in 1984 na schooltijd. Het meisje werd later vermoord teruggevonden op een veld. Ze bleek gewurgd te zijn met een touw. Ondanks intensief speurwerk werd de dader nooit gevonden. Vijf jaar geleden liet de politie nog een verouderingsfoto maken van de hoofdverdachte: een zonderlinge cafébaas uit Tielt die kort na de moord verdween. Indien de dader na de verjaring de feiten toch nog zou bekennen, kan hij wel worden verhoord maar niet meer voor de rechter worden gedaagd.

De moord op Lieve Desmet zorgde destijds in de streek voor een ware angstpsychose. In en rond Dentergem leeft de zaak nog steeds. Procureur Frits Verhaeghe was vanaf dag één nauw betrokken bij de zaak. 'Ik wilde de ouders graag zeggen dat we de moordenaar van hun kind hebben opgepakt en dat hij zal veroordeeld worden', vertelt de man aan Focus & WTV. 'Dat is nu niet het geval. Ze hadden daarmee hun dochter niet terug gehad maar het zou hen wel morele genoegdoening hebben gegeven.'

Bron: De Standaard

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube