71

Re: Elsene: 10 mei 1982

Bi wrote:

Het blijft fascinerend hoe snel sommige zekerheden hier worden uitgesproken, zeker in een dossier waar zelfs de betrokken diensten destijds al niet wisten wie precies wat had gezien, gehoord of begrepen.

Omdat ik 100% zeker weet wie het wel is.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

72

Ok Ben. It's now or never.

Na zorgvuldig wikken en weken, heb ik beslist om op deze post zeer duidelijk te reageren.

@Ben, je bent niet beter dan ex-forumleden die je in het verleden toegang ontzegd hebt.
Je bent ook niet beter dan tal van personen die in het verleden het onderzoek de verkeerde richting uitgestuurd hebben.
Of je spreekt duidelijk of je zegt niets. Ook zal ik jou de reply alvast weerhouden, ja het is jouw forum - nee zonder de gebruikers ben je niets - nee wij willen niet beginnen te raden. Grow up!

74

Als je denkt dat ik zomaar namen ga plaatsen van mensen die ooit eens vernoemd zijn geweest in dit dossier, dan denk je verkeerd. De naam is nooit genoemd en de man is officieel geen verdachte. Ik ga zijn naam dus niet zomaar te grabbel gooien.

Dat is een afweging die ik iedere keer maak. Is dat gemakkelijk? Nee, absoluut niet. Maar we hebben het hier nog steeds over mensen die een job, familie, vrienden, ... hebben.

Het enige dat ik over die initialen wil zeggen, is dat het niet Claude Delperdagne of Claude Dubois is. Zoals gezegd, de naam is nooit genoemd en dat gaat momenteel ook zo blijven.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

Hier hebben deze twee gangsters terug veel geluk gehad dat ze met die oude brol van een Austin van Elsene tot in Lembeek zijn geraakt. De Bende van Nijvel heeft DIKWIJLS heel veel geluk gehad.

76

Insp. Witse wrote:

Na zorgvuldig wikken en weken, heb ik beslist om op deze post zeer duidelijk te reageren.

@Ben, je bent niet beter dan ex-forumleden die je in het verleden toegang ontzegd hebt.
Je bent ook niet beter dan tal van personen die in het verleden het onderzoek de verkeerde richting uitgestuurd hebben.
Of je spreekt duidelijk of je zegt niets. Ook zal ik jou de reply alvast weerhouden, ja het is jouw forum - nee zonder de gebruikers ben je niets - nee wij willen niet beginnen te raden. Grow up!

Dag Insp. Witse. Ik begrijp je frustratie; maar namen noemen op een forum kan ernstige gevolgen hebben. Ben is normaal de eerste om initialen voluit te schrijven. Herinner je de discussie daarover toen er jaren geleden ooit een post vol AB en BC en NN stond.

Deze naam is duidelijk geen gekende naam die voluit kan geschreven worden. Ben is ook geen aandachtstrekker zoals bepaalde vroegere figuren die graag cryptische posts deden.

Maar bepaalde namen kan je hier niet noemen zonder klachten te krijgen. Bepaalde account namen van gebruikers verwijzen zelfs duidelijk naar wie er meekijkt.