Re: G9

Goed. Een composietfoto dan.

Re: G9

Etienne1420 wrote:

Ik vraag me af wat deze persoon deed om als medeplichtige te worden beschouwd.

G9 kan met een aan waarheid grenzende waarschijnlijkheid beschouwd worden als Martial Lekeu. Zoals Etienne1420 zich al afvroeg; Welke handelingen stelde Martial Lekeu om als mogelijke medeplichtige re worden beschouwd?

Re: G9

Hij was zeker een verdachte. De subvraag: was hij een opgebouwd verdachte?

Re: G9

Dat is nu net de reden waarom moet onderzocht worden; Welke handelingen stelde Martial Lekeu om als mogelijke medeplichtige te worden beschouwd?

65

Re: G9

Dat zal anno 2023 geen evidente opdracht meer zijn. Ik neem aan dat de speurders ook die piste onderzocht hebben. Misschien kan Hipa hierover meer vertellen ... en tout cas: de pistes die in het verleden (heden?) afgeblokt werden, zijn m.i. de meest interessante. En dat zijn er nogal wat ...

66

Re: G9

Ik ken iemand - wiens naam ik niet wens te vernoemen - die eenzelfde komplilatie zoals reeds gepost (zie » Forum) per aangetekend schrijven heeft overgemaakt aan Charleroi.

67

Re: G9

Ben wrote:

Misschien zit het antwoord op die vraag wel in de omschrijving van de tekening: het gaat hier om een niet gemaskerde man die eventueel een vierde dader geweest zou kunnen zijn. Het staat dus helemaal niet vast dat hij betrokken was bij de feiten. Wie weet hebben ze die man zelfs kunnen identificeren en kunnen ontdekken dat hij gewoon aan het winkelen was.

Geachte mede-forumleden,

Gezien de treffende gelijkenis kan men hier stellen dat de persoon op de robotfoto wel degelijk Martial Lekeu is. Buiten het feit dat Martial Lekeu blijkbaar verdachte handelingen stelde kan men zich ook afvragen waarom Martial Lekeu daar aanwezig was. Daarom de volgende vraag; Waar was Martial lekeu woonachtig ten tijde van de overval op de delhaize Beersel op 7 oktober 19983?

De OnderzoeksRaad. (OR.)

68

Re: G9

Ga in dit dossier nooit uit van zekerheden. Ga er dus ook niet zomaar van uit dat deze robotfoto Martial Lekeu zou voorstellen.

En om op je vraag te antwoorden:

Martial Lekeu diende in de brigade van Tenneville van 1979 tot 1983, nadien werd hij overgeplaatst naar de brigade van Vaux-sur-Sûre. In 1984 heeft hij de rijkswacht verlaten.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

69

Re: G9

Ik zal het anders formuleren. Een blinde kan zien dat de persoon voorgesteld op de robotfoto G9 met een aan waarheid grenzende waarschijnlijkheid Martial Lekeu is. Zie » Forum

En in elk geval genoeg gelijkenissen om onder meer het tijdsgebruik van Martial Lekeu na te trekken en hem eens op het rooster te leggen. Ik vermoed dat men dat niet gedaan heeft of althans toch niet grondig genoeg.

Martial Lekeu diende in de brigade van Tenneville en Vaux-sur-Sûre maar de vraag was waar zijn woonplaats was?

Re: G9

De naam van Martial Leukeu werd genoemd in 2 van de dossiers, Temse en Nivelles. Terwijl de robotfoto G9 van een persoon is tijdens Beersel.

» www.lesoir.be

De getuigenissen bij de BOB van Halle liggen waarschijnlijk niet aan de basis van de verdenkingen tegen Martial Lekeu. Beersel is later dan de 2 feiten waarvoor zijn naam werd genoemd.