21

Re: Elsene

Niet terkamerenbos loopt tot in Brussel maar de avenue louize, een "onbebost" stuk dus. Het feit dat het neutraal terrein is zou te maken hebben met een verbindingsweg voor de koning tot in het bos, al dan niet te paard, zonder dat hij daarbij van gemeente moest veranderen, maar ik weet niet of dit verhaal klopt. Terkamerenbos begint helemaal onderaan de avenue, nog een heel eind af van Brussel stad.

Re: Elsene

Correct Dim, net nog even zitten kijken op G-maps. Toch zit je aan het eind van de Av.Louize/Terkamerenbos op nog maar een kilometertje van het Flageyplein. Als onbekende met Brussel heb ik verder geen goed zicht op de precieze afstanden of situaties.

23

Re: Elsene

Boemerang wrote:

Het stel zou hebben samengewoond in een appartement (van Dewit) aan de Mercuriuslaan XX in Ukkel.

Ha, dat moet ik thuis dan nog eens controleren. Bedankt voor de correctie.

Felix Przedborski bezat als cover een kledingszaak in Elsene en was bevriend met Rali Weinbaum. Dit blijkt uit dossier 75.99.510/87.

Bron: De Bende van Nijvel de CIA, Guy Bouten

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

24 (edited by Boemerang 18-11-2011 14:51)

Re: Elsene

Ben wrote:

De VW Golf die Bende meenam na hun 'overval' in Ohain kreeg ook valse nummerplaten. Die combinatie behoorde toe aan iemand die in de rue du Mail in Elsene woonde.

In de Rue du Mail/ Maliestraat 50 ligt ook een Audi/VW D'Ieteren garage! Ik vraag me af of dat soms die "bewoner" is.

25 (edited by Boemerang 30-12-2011 13:21)

Re: Elsene

Ben wrote:

Op 16 september 1981 wordt een grijze Mazda 626 voor het kantoor van Air Zaïre op de Louizalaan in Elsene gestolen. De wagen wordt gebruikt om de aanslag op Vernaillen te plegen.

De garage van Andre Dehaut was gelegen aan de Welgelegenstraat in Elsene. (Andre Dehaut en Faez All Ajjaz probeerden met de gestolen Mazda 626 van Ajjaz de verzekering op te lichten.)

Och zo toevallig, in de Welgelegenstraat was ook een garagecomplex waar Bouhouche en Beijer verschillende garageboxen hadden gehuurd.

Het SIE (de naam Diane is uit de jaren 70 en dus veroudert) was gelegerd in kazerne Kwartier de Witte de Haelen, Generaal Jacqueslaan in Elsene.

26

Re: Elsene

In het rapport van mevrouw Zucker is er sprake van een verdachte die in Elsene zou wonen:

De leider van de bende is de bovenvermelde 40 jarige man die van een goed leven houdt (mooie vrouwen, sportieve auto’s, alcohol, drugs, ...), die gekend moet zijn bij de politie voor andere feiten (huishoudelijk geweld, car-jacking, overvallen en vermoedelijk zelfs moord), die een tijdje in de gevangenis zou hebben gezeten en die in Elsene woont of woonde (ze geeft zelfs een straal van 2,5 km rond een bepaald adres in Elsene!). De man heeft een psychopatisch profiel en kickt op het doden van zijn slachtoffers met kogels in het hoofd, meer bepaald achter de oren. Hij zou o.a. Broeders, Morue, Van Camp en Vermaelen vermoord hebben.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

27

Re: Elsene

De door de Bende in Genval beschoten en in Waterloo gestolen Audi 100, werd nadien teruggevonden in de Lesbroussartstraat in Elsene tegenover het gebouw nummer 52.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

28

Re: Elsene

Claude Dubois bezat in 1983 in en rond Elsene negen panden die hij verhuurde.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

29

Re: Elsene

Ik ben nieuw op dit forum (hoewel ik dit al een paar maand als gast volg), en ik ben onder meer overdonderd door de weelde aan gegevens, data, ... naast ook de professionaliteit van de deelnemers en de inspanningen van de leden van dit forum. Ik hoop van harte dat onze inspanningen wat uithalen!

Tussen de enormiteit van alle data verbanden zien en conclusies trekken of pistes onderzoeken is een hele opgave. Ook hebben we maar een klien percentage van alle gegevens beschikbaar, lees ik. Ik kwam op dit onderwerp "Elsene" terecht en stelde mezelf de vraag of dit forum een zoekfunctie heeft. Dit blijkt inderdaad het geval. "Elsene" geeft meer dan 150 treffers, met telkens verwijzing (link) naar de onderwerpen. Boeiende lectuur! Ne mens is er een tijdje zoet mee.

Evenwel stel ik me de vraag of het niet mogelijk is deze info te bundelen in een soort database of excel bestand zodat het overzicht iets compacter blijft. Een lijst met naam, straat, gegeven of voorval, datum, ... zou bv. tot bepaalde inzichten kunnen leiden. Ik geef "Elsene" als voorbeeld. Wishful thinking?

Oostvl - Belgi

30

Re: Elsene

Voor diegenen die geïnteresseerd zijn: ik ben alvast begonnen met een Excel-lijst van de hierboven vermelde feiten die met "Elsene" gelinkt zijn. Dit duurt niet zo lang. De meeste data komen van de bijdragen van Ben en Boemerang.

Uit deze bovenstaande posts blijkt dat er reeds 35 feiten met Elsene te maken hebben. Vraag voor Ben: kan/mag een Excel-lijst of een andere lijst gepost worden?

Oostvl - Belgi