41

Re: Elsene

Inderdaad, interessante lijst. Ik heb wel nog een paar opmerkingen:

  • Marc Dutroux mag je van mij uit de lijst halen, niet echt relevant voor dit dossier.

  • De woonplaats van Fourez-Dewit was in Ukkel, dit mag je er dus ook uithalen.

  • Het verhaal van de nummerplaat van Albert van Den Abiel klopt niet helemaal.

Daarnaast zou het handig zijn als je de instellingen van het document zou wijzigen zodat iedereen aanpassen kan doen?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

42

Re: Elsene

Hierbij de aangepaste lijst » docs.google.com

De lijst zou nu voor iedereen open staan en kunnen gekopieerd worden. Zou leuk zijn mochten de ontbrekende data aangevuld kunnen worden.

Oostvl - Belgi

43 (edited by K& 03-09-2012 20:31)

Re: Elsene

Prima, ik ga mijn doc eens nakijken om dit aan te vullen. Probleem 1: veld huisnummers aanmaken aub, belangrijk. Want de ingang waar een logementshuis waar de Santana is gezien net op de hoek en net daar in die straat woonde (of had kantoor) de gewonde advocaat. Het is precies dat ze hem al eens ontmoet hadden bij de bakker op de hoek!

Probleem 2: soms zijn er meerdere gegevens. Bv. Colette Dumont woonde in de rue du cocinneles (Le Soir) maar een ander lid heeft gevonden: rue de l'hospice (telefoonboek 1983). Maar daar was ook garage Gondry en ook de moeder van Mendez en ook kort Mendez vroeger. Dus alles daarin op meerdere lijnen want mensen verhuizen wel eens.

Er zijn ook de garages van Haemers en Bouhouche, ...

Ik zou me niet beperken tot de gemeente Elsene alleen want net over de grenzen van de gemeente is Watermael Bosvoorde vind je ook gegevens: diefstal peugeot, Toyota Hiace, Tumilidreef en bv. een cirkel omsluiten van 3 km rond de rijkswachtkazerne. Ik laat dit aan de initiatiefnemer over. Ben zal niet content zijn want het is niet Elsene. Maar het is absurd dit te willen splitsen. Drie voorbeelden:

Santana gezien » Google Maps
Zie ook Pigot » Google Maps
Drève des Tumuli, Watermael-Boitsfort » Google Maps

44 (edited by frank 03-09-2012 20:37)

Re: Elsene

K&, file is aangepast met huisnummer. Indien onzekerheid: er kan een dubbele rij gemaakt worden (insert/copy) met hetzelfde feit. Eventueel een kolom bijmaken "zekerheid". De Excel-tabel laat toe om ook "Watermaal" toe te voegen, we hoeven ons niet te beperken tot "Elsene". Als de lijst op punt staat kunnen we inderdaad op Google Maps gaan prikken.

Oostvl - Belgi

45

Re: Elsene

Het lukt niet, ik zal hier wel schrijven. Alles Haquin & Mottard (tueries du brabant, 1990).

  • Austin Allegro, 10 mei '82 om 22u20, Monsieur N.L. ixelles av italie 32 (pag. 159)  gestolen om naar Lembeek te rijden en de Santana te stelen (slechts 358 geïmporteerd). N.L. herkent de dief in fotoboek maar niet met zekerheid (pag. 168).

  • Santana vu souvent enstationnement Chaussée de Boondael 595 tussen 20 september '82 en 10 oktober '82 (immeuble apprt meublé au coin, pag 160).

  • Santana plaque immatr = Avenue Huysmans 225, niet ver van plaats waar de Austin is gestolen (pagina 161).

Dus ze vertrekken aldaar met de Austin en keren later terug aldaar met de Santana!

46 (edited by K& 04-09-2012 07:51)

Re: Elsene

Ik heb Ben een oud kaartje Google/powerpoint 2009 gestuurd met wat data en fouten. Moet allemaal eens opnieuw bekeken moeten worden daar je dan ook de dossiers Haemers en Bouhouche moet nalezen. Laat dit de blues maar doen. Ik ben er tweemaal gepasseerd, te voet en ken de straten zowat. Moeilijk er besluiten uit te trekken als je de sfeer van toen in de cafés en buurten niet kent.

Als je het dossier kent, dan kan je nadenken over de nabijheid van Sapinière en Beernaert. Beernaert is een zeer speciale straat maar ik ken het huisnummer  niet van Dewee. Beernaert brengt u via de Pigot tot op 200 meter van Aux Trois Canards 6 maanden voor Van Camp's dood.

47

Re: Elsene

K& wrote:

Ik zou me niet beperken tot de gemeente Elsene alleen want net over de grenzen van de gemeente is Watermael Bosvoorde vind je ook gegevens: diefstal peugeot, Toyota Hiace, Tumilidreef en bv. een cirkel omsluiten van 3 km rond de rijkswachtkazerne. Ik laat dit aan de initiatiefnemer over. Ben zal niet content zijn want het is niet Elsene. Maar het is absurd dit te willen splitsen.

Maak dan een topic aan over Watermaal Bosvoorde? Ik heb er één aangemaakt over Elsene omdat er veel feiten gelinkt kunnen worden aan die gemeente. Als er iemand wat feiten over Watermaal wil verzamelen: graag! Kunnen we ze nadien op een kaartje zetten. Maar je moet eerst gegevens verzamelen voor je ze kan visualiseren.

De titel van dit topic is Elsene, dus beperken we ons hier tot Elsene. Als ik het hier ook over Watermaal had willen hebben, dan had ik het wel Elsene/Watermaal genoemd.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

48

Re: Elsene

Je doet ermee wat je wilt Ben, het is jouw site, maar ik vind dat K een punt heeft. Gemeentegrenzen zijn arbitrair, enkel lijntjes op een kaart, terwijl bendes opereren in zones. Elsene, Watermaal-Bosvoorde en Oudergem gaan in elkaar over en vormen een min of meer homogeen terrein aan de rand van het Zoniënwoud (en eigenlijk is Ukkel ook vlakbij).

Dat is net zo voor bv. Waterloo en Eigenbrakel. Ze als apart beschouwen zou wel eens een onderzoeksbias kunnen opleveren zodat je verbanden over het hoofd gaat zien. Maar je hebt gelijk, een Google Maps zal wellicht verduidelijking brengen en dan zien we verder.

49

Re: Elsene

Als het zo'n belangrijke plaatsen zijn (wat ook zo is), dan stel ik voor dat er iemand dringend een topic begint over één van deze plaatsen. Iedereen is vrij om zelf topics te beginnen, maar plaats geen info in een fout topic, dat maakt het alleen maar moeilijk om iets te vinden.

Als er iemand tips heeft hoe je een dossier dat meer dan 3 miljoen pagina's telt, op een gestructureerde manier aan mensen kan aanbieden, dan hoor ik het graag.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Elsene

Ik heb mijn hoofd ook al aan het breken geweest, om een manier te vinden om het allemaal eens wat makkelijker voor te stellen. Heb het al met Excel-files, en mind mapping diagrams geprobeerd, maar je komt dan snel tot de conclusie dat het gigantisch is en snel onoverzichtelijk wordt.   

Een eerste aspect dat los van locatie, namen en hun onderlinge relaties werkt is het aspect tijd. Je moet je schema in functie van de tijd opstellen, dat is een medium waarin onvolkomenheden, en onjuistheden op kunnen vallen.

Eigenlijk moet je werken met een gegeven  Event, en dat event kan je linken aan een persoon of personen een object en of een locatie. Dan kan je weer gaan doorlinken op locaties, of personen, ... Eigenlijk zou je alles in een relationele database moeten gaan kappen.