Topic: Undercoveractie Peter R. de Vries

Komende zondag 30 oktober komt er in de aflevering van Peter R. de Vries een undercoveractie aan de orde, waarbij een bankmedewerker wordt ontmaskerd als wapenhandelaar. Uit deze actie zou blijken dat, deze man zijn wapens illegaal zou verkrijgen via oud medewerkers van de FN wapenfabriek .

Ik zou zeggen allemaal kijken wie weet komen er nog namen naar voren welke gelinkt kunnen worden naar periode 80/90. Ook het AD heeft al aandacht hieraan besteed zie link » www.ad.n

2

Re: Undercoveractie Peter R. de Vries

Bedankt voor de tip, maar het zal vooral interessant zijn voor onze Noorderburen omdat het wordt uitgezonden op de commerciële zender SB6 en die kunnen wij hier (via de kabel) niet ontvangen.

"De spannende start van een nieuw seizoen van Peter R. de Vries misdaadverslaggever is zondag 30 oktober om 21.30 uur te zien bij SBS 6."

Meer » www.peterrdevries.nl

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Undercoveractie Peter R. de Vries

Ik heb gisteren de uitzending bekeken. Wat wellicht een interessante link is naar de Bende van Nijvel is dat de opgepakte wapenhandelaar inderdaad deels zijn wapens kreeg via oud-medewerkers van FN. De wapenhandelaar vertelde dat er 'na 5en' gewoon even door werd gewerkt en een medewerker zo een kist vol met wapens in zijn auto in kon laden. De wapens waren niet genummerd of geregistreerd.

Het programma meldde ook dat er al huiszoekingen in Belgie gedaan waren, maar mochten in belang van het onderzoek verder niets vertellen. Wordt vervolgd?

4

Re: Undercoveractie Peter R. de Vries

Ik heb de reportage niet gezien maar is er een link met dit nieuwsbericht van 28 oktober » Gerechtelijke politie van Brussel legt wapenhandel bloot?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Undercoveractie Peter R. de Vries

Het is een interessant artikel Ben! Het zou kunnen dat er een link is, maar ik zie een aantal keren in het artikel staan dat de Belgische justitie alles zelf heeft gedaan ('eigenhandig ontmanteld' en 'onze cel wapenhandel is de handel zelf op het spoor gekomen') . België kwam gisteren in de uitzending aan bod met de FN fabriek en een adres waar de wapenhandelaar de wapens haalde, in de buurt van Antwerpen. Deze acties zijn in Brussel. Wellicht een link, maar het wachten is op meer informatie denk ik, over beide acties.

Re: Undercoveractie Peter R. de Vries

De uitzending is hier te zien » peterrdevries.nl

Wel snel kijken want Peter R. haalt vaak na een week zijn programma's volledig van internet.