1 (edited by Boemerang 25-11-2011 16:58)

Topic: Joris Demmink

Openbaar Ministerie zegt 'onmachtig' te zijn onderzoek naar Demmink te openen.

Het Openbaar Ministerie (Nederland) is van mening dat de aangiften van de twee Turkse mannen, die topman mr.J.Demmink van het ministerie van justitie beschuldigen van verkrachting en seksueel misbruik ‘onvoldoende’ zijn.

» bs-foundation.nl

Re: Joris Demmink

Wat wil je hiermee zeggen?

3

Re: Joris Demmink

Om het met een oer-Nederlands gezegde te formuleren: Wat baten kaars en bril, als den uil niet zienen wil?

Re: Joris Demmink

Een van de turkse mannen is geen gewone burger, naar een politieman. Maar zijn getuigenis heeft geen enkel waarde, volgens de nederlandse autoriteiten. Rounduit schandalig.

5

Re: Joris Demmink

Wat hij hiermee wil zeggen? Dat er bij onze ollandse vrienden ook gerechtelijke beerputten zijn die men boven de moerdijk liever gesloten houd. en het dus wijs is niet steeds smalend naar de zuiderburen te kijken.

L'union fait la force! (Sorry, dit is in de Franse taal)

6 (edited by noorderling 28-11-2011 21:57)

Re: Joris Demmink

Ik kom van onder de moerdijk. En volgens mij is deze beerput al heel erg lang open. Sinds heel veel jaren wordt Demmink in de pers van veel zaken beschuldigd. Ook op het internet kan je alle vrij goed onderbouwde verhalen lezen waarvan hij beschuldigd wordt. Het is dan ook een zeer omstreden figuur.

De getuigenissen op video van de mogelijke slachtoffers kan je hier zien » www.bs-foundation.n (deze link was ook al door Boemerang gegeven)

Demmink is secretaris-generaal van het ministerie van Veiligheid en Justitie, en dus feitelijk de hoogste ambtenaar van alles wat met vervolging te maken heeft. Het heeft er alle schijn van dat het Openbaar Ministerie zich niet uitslooft om Demmink daadwerkelijk voor de rechter te krijgen. Ook nu weer blijken er verdrag-technisch allerlei haken en ogen te zitten aan de mogelijkheid om de getuigenissen zelf te onderzoeken in Turkije. Van dit manco heeft het Openbaar Ministerie gebruik gemaakt. Mogelijk krijgt dit verhaal nog een staartje. Het onderzoek loopt formeel nog steeds door.

Uiteraard kan men zich afvragen of Demmink nog wel op zijn post kan blijven zitten als hij toch behoorlijk onder vuur ligt en met vele beschuldigingen aan zijn adres  met betrekking tot zijn bizarre sexuele gedrag. Echter zolang er geen strafrechterlijke feiten zijn begaan, valt dit allemaal onder het privee leven, en kan hij niet zomaar ontslagen worden. De beerput waar Raf het over heeft ligt dus gewoon open.

Als Noord-Brabander kijk ik zeker niet smalend naar de situatie in België. Ik hou van de Vlaamse steden en ik hou van de Waalse Ardennen. Men kan een goed land runnen met meerdere talen, zie bv Zwitserland. Men kan ook een land prima runnen met meerdere culturen, zie bv Duitsland en Nederland. Maar een land met zowel verschillende talen als culturen, dat gaat in mijn beleving niet samen. In Tsjechoslowakije durfden ze het wel. De splitsing werd uitgebreid gevierd in Slowakije, in Tsjechië waren er geen feestelijkheden.

Ik weet al wat Ben nu denkt: geen politieke discussies. Dus terug naar Demmink. Hij gaat bijna met pensioen.

Re: Joris Demmink

De internationale druk op Demmink wordt nu groter. Kijken hoe lang of  dit nog stand houd » arrestdemmink.com

Re: Joris Demmink

En steeds groter. Zeer slecht voor de reputatie van Demmink en van Nederland » YouTube

Re: Joris Demmink

Nu ie bijna met pensioen gaat, lijkt het wel of de media in een keer wel over hem "durft" te berichten » www.powned.tv

Re: Joris Demmink

Ja, eindelijk! Na zoveel jaren! Met ik denk niet dat het in verband is met zijn pensioen, maar liever dank aan de Amerikanen. De Helsinki Commission (deel van de overheid van de VS) is niet niks. En momenteel tonen zij bijzonder veel interesse voor Joris Demmink.