Re: Marianne Vaatstra

Het was overigens naïef van me om te denken dat de Plotters excuses zouden gaan aanbieden. Er zijn in de zaak 3 DNA sporen gevonden, sperma, haar en en huid, die allemaal naar de man wijzen die nu gepakt is, een keurige gelovige boer, echtgenoot en vader die volledig was geintergreerd in het dorp waar hij leefde. Hij is gepakt doordat er een groot DNA onderzoek is gehouden binnen een straal van 5 km van het plaats delict. Dit was de eerste keer dat zoiets plaats vond. Ruim 80% van de doelgroep gaf gehoor aan de oproep. Het grote voordeel is met de nieuwste technologie dat een familielid al voldoende is om de dader te vinden. Echter heeft de verdachte zelf ook meegedaan en heeft wangslijm afgestaan, niet heel slim, maar zo liep hij tegen de lamp.

Maar de plotters gaan vrolijk verder. De man zou zijn geslachtofferd en zijn DNA gestolen. Uiteraard allemaal geregeld door Demmink. Justitie is rot tot op het bot.

Zo kom ik wel aan een goede definitie van wat ik een complotdenker vind. Dat is iemand die alleen maar uit is op zijn eigen gelijk. Respect heb ik wel voor mensen die kritisch zijn en niet alles voor lief nemen, die zelf op onderzoek uit gaan, en ook niet-voor-de-hand-liggende pistes voorleggen om te bediscussieren. Maar zodra iemand zegt, het is zo gegaan en dat is de enige waarheid, zonder echte bewijzen, alleen gebaseerd op onbekende getuigen, aannames, dan krijg ik last van kortsluiting.

Voor deze extreme plotters heb ik geen respect. Voor alle andere wel. Want soms is er ook een complot en kritisch denken dat is de essentie van een democratie.

Re: Marianne Vaatstra

Volledige bekentenis. Plotters hebben zoveel mensen afgelopen jaren door het slijk gehaald, te walgelijk voor woorden. Maar ik neem een pintje vanavond. No-nonsens