Re: Jachtgeweer kaliber 10

the end wrote:

De dader die op David schoot had volgens David een tweeloop plus riotgun vast.

Het kan aan mijn gebrekkige kennis liggen maar waar haalt U de informatie vandaan dat de gangster volgens David een 2loop plus riotgun zou vast gehad hebben? Dat zou belangrijke informatie kunnen zijn en ik denk wel dat de meeste forumleden hierin interesse zullen betonen. Mag ik U daarom vriendelijk verzoeken dit gegeven te verduidelijken.

De grote Manitou ziet alles

Re: Jachtgeweer kaliber 10

Komt uit Niet schieten, dat is mijn papa! het boek van David, dat is echt een must om te lezen als je het nog niet zou gedaan hebben.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Jachtgeweer kaliber 10

Dat klopt. Maar hoe kan David zo zeker zijn dat het om de FAUL ging en geen ander dubbelloops jachtgeweer? Vast staat in elk geval dat men om een riotgun te bedienen beide handen nodig heeft. Weet iemand of de gangster in de Delhaize binnen ook met beide geweren heeft staan te zwaaien?

De grote Manitou ziet alles

Re: Jachtgeweer kaliber 10

David wist niet dat het een FAUL was, hij heeft wel een tweeloop gezien, in 86 vind men de zakken met FAUL erin.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Jachtgeweer kaliber 10

In het boek staat ook dat de grote dader de riotgun vuurde met 1 hand alsof het speelgoedwapens waren, en alvorens te vuren op David zet de dader een jute postzak neer.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Jachtgeweer kaliber 10

In de "laatste 30 uren" zegt David; "hij neemt de 2loop met heel krom afgezaagde loop...", maar op het filmpje wordt er wel duidelijk geschoten met een riotgun. Ik denk toch dat het filmpje gemaakt is met medewerking / toestemming van David. Waarom klopt dat verhaal dan niet? Ik ben geen wapenkenner maar ik denk niet dat een 2loops riotgun bestaat of vergis ik mij?

De grote Manitou ziet alles

Re: Jachtgeweer kaliber 10

Vergeet de laatste 30 uren-reportage. Trouwen er is een anekdote over de Faul en "De laatste 30 uren". Vos gelooft David niet, David meldt "bekijk mijn getuigenis van vlak na de feiten" waarin David melding maakt van de tweeloop, Vos stelt vast dat dit klopt, maar de Faul wordt niet gebruikt. Heel veel klopt niet in "De laatste 30 uren" (ik ken trouwens mensen van de crew), je kan het meer zien als de visie van .... Vos en anderen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Jachtgeweer kaliber 10

Als David dat van de tweeloop met heel schuin afgezaagde loop heeft getuigt vlak na de feiten dan geloof ik hem want zoiets kan een kind niet uit zijn duim zuigen. Misschien werd David niet vermoord opdat hij zou kunnen getuigen over het jachtgeweer (Faul?) met schuin afgezaagde loop. Hoe verliep deze getuigenis (ondervraging)? Werden er subjectieve vragen gesteld?

Ik blijf er wel bij dat een jachtgeweer (Faul?) niet geschikt is om dergelijke overval (terreuractie) te ondernemen, zelfs niet als tweede wapen. Een tweede riotgun of een automatisch pistool zou mij veel logischer lijken.

De grote Manitou ziet alles

Re: Jachtgeweer kaliber 10

Niet Simpel wrote:

Vast staat in elk geval dat men om een riotgun te bedienen beide handen nodig heeft.

Neen, met een riotgun Franchi Spas met armhaak kan je met één hand vuren: zie deze topic. En zo bestaan er blijkbaar nog andere riotgun modellen.

Re: Jachtgeweer kaliber 10

the end wrote:

In het boek staat ook dat de grote dader de riotgun vuurde met 1 hand alsof het speelgoedwapens waren, en alvorens te vuren op David zet de dader een jute postzak neer.

Die jute postzak lijkt mij interessant. Zaten hier de drank en sigaretten in? Hebben de gangsters een jute postzak meegebracht of kwam deze van binnenuit.

De grote Manitou ziet alles