1

Topic: Zuuraanval Delhaize Antwerpen

Vandaag werd een klant van de Delhaize Antwerpen aan de winkel met zuur overgoten. De dader heeft de aanslag opgeeist, en perst de winkelketen nu af. Belga en Delhaize hebben in December dreigbrieven ontvangen, die ze aan het Federaal parket doorspeelden. Parket vroeg Belga geen ruchtbaarheid aan de zaak te geven. Gezien de info van David van de steen is dit wel interessant

2

Re: Zuuraanval Delhaize Antwerpen

In de hypothese van de afpersing Delhaize zou de bende gestopt zijn na de aanslag in Aalst in 1985. 't zou straf zijn moest de afpersing die nu aan de gang is hiermee verband houden. Op een of andere manier denk ik wel dat hier meerdere personen bij betrokken zijn, en is de dader misschien een gebrainwashte idioot die tegen een hoge betaling de uitvoering doet. Ze zullen hem snel arresteren vermoed ik. De opsporingsmethodes zijn veel beter dan in de jaren tachtig. Maar dit gebeuren is toch de benodigde aandacht waard!

3

Re: Zuuraanval Delhaize Antwerpen

Ik beweer helemaal niet dat dit iets te maken heeft met de bende, maar het is weer iets totaal gestoord, weer de Delhaize. Meer niet.

4

Re: Zuuraanval Delhaize Antwerpen

Gewoon terug een heel tries gebeuren! Een of andere zieke persoon dat niet op de normale manier wil geld verdienen. Een ding is zeker, hij heeft een paar mails naar Delhaize gestuurd waar hij zogezegd wartaal in spreekt voor het geval hij moest gevat worden dat hij zonder proces een tijdje in een luxe psychiatrie mag gaan zitten. Maar langs de andere kant is hij wel verstandig en intelligent genoeg om onvindbaar te blijven en een dwaalspoor op te zetten. En het ergste is dat om het dwaze gedachtengoed van deze persoon of personen er terug iemand onschuldig zijn leven is verwoest!

5

Re: Zuuraanval Delhaize Antwerpen

kenza wrote:

Een ding is zeker, hij heeft een paar mails naar Delhaize gestuurd waar hij zogezegd wartaal in spreekt voor het geval hij moest gevat worden dat hij zonder proces een tijdje in een luxe psychiatrie mag gaan zitten.

Zo werkt het systeem van internering niet. En ik zou eens wat opzoeken over de situatie van internering in België, dan zou je dit zeker niet omschrijven als "luxe psychiatrie".

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

6

Re: Zuuraanval Delhaize Antwerpen

De koude oorlog lijkt weer terug met Poetin, de Delhaizes worden bewaakt na een aanslag. Het lijkt tegenwoordig wel een reis terug in de tijd.

7

Re: Zuuraanval Delhaize Antwerpen

Als de schoudervullingen, cherry coke en Culture Club maar niet terugkomen...

8

Re: Zuuraanval Delhaize Antwerpen

Ik volg de zaak eigenlijk niet maar dit nieuwsbericht vond ik wel interessant:

Zuurgooier werd betaald door Delhaize

Delhaize heeft de man die de winkelketen probeerde af te persen, wel degelijk betaald. Dat deed de keten op aanraden van de speurders. De afperser gooide op 20 februari een bijtend zuur over poetsvrouw Marian Tijssen aan de supermarkt op het Antwerpse Zuid.

De 'zuurgooier', een Nederlander van veertig jaar, zit sinds vrijdag in een cel in Frankrijk. Bij een verkeerscontrole werd hij door een alerte agente gearresteerd. Bij zijn arrestatie werd een dozijn kredietkaarten gevonden. Geen toeval, zo blijkt.

De man probeerde Delhaize af te persen door te eisen dat de limiet op die kaarten zou verhoogd worden. Op vraag van de speurders ging Delhaize in op die eis van de afperser. Die hoopten zo de man te ontmaskeren.

Maar dat lukte niet. Want in tegenstelling tot in ons land, kan je die prepaidkaarten in Frankrijk gemakkelijk kopen via internet of in de krantenwinkel. Aangezien daar geen identiteitspapieren voor moeten getoond worden, was het kinderspel om een valse naam te gebruiken.

Bron: De Standaard | 9 maart 2015

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Zuuraanval Delhaize Antwerpen

Hier kan je wel zien dat er vrij snel geld komt als je het vraagt aan Delhaize, al is het maar in een poging om een extra kans te hebben om de dader te pakken! Ik vraag me wel af hoe de dader aan de kaarten komt zonder dan al gepakt te worden? Mogelijk houden ze hem al een tijd in het oog, om te kijken of hij alleen handelt! Denk wel dat er effectief rekening gehouden moet worden met het feit dat Delhaize in de Bende-tijd ook geld heeft betaald!

Re: Zuuraanval Delhaize Antwerpen

Er werd enkel geld gestort in opdracht van de Politie, met de bedoeling de dader te kunnen identificeren. Het ging maar om een paar duizend Euro. Vandaar het beeldmateriaal van de dader in een bank. Eénmaal ze een gezicht hebben is het een kwestie van tijd dankzij herkenningstechnologie op cctv.

Servo per Amikeco