1

In het boek over de X-dossiers wordt een aardig aantal pagina's aan deze persoon gewijd. Fransman, dubbelganger en goede kennis van Nihoul. Nooit een echte veroordeling gehad in België, spilfiguur in de handel van Roemeense tienermeisjes voor prostitutie naar Duitsland en Frankrijk. Zeer veel verkrachtingen op zijn conto.

Iemand enig idee of de initialen L.V. letterlijk te volgen zijn en zijn ware identiteit weet?

2

Lucien Vial is zijn naam, als ik me niet vergis.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

3

Bedankt, Ben!

4

Overleden in 2014.

5

Weten we ook op welke manier? In dit dossier steken de figuranten vaak op vreemde manier de Styx over...

6

dim: via Google vind ik enkel een rouwbericht waarin vermeld wordt dat hij stierf op 79-jarige leeftijd. Geen enkele verwijzing naar zijn doodsoorzaak.

In 2007 (8 jaar! na het verschijnen van het boek van Douglas De Coninck die een apart hoofdstuk aan deze persoon wijdde) heeft deze lieverd eindelijk zijn 1e effectieve celstraf gekregen van 5 jaar. Hij liep de straf op voor zijn handel in minderjarige Roemeense meisjes die hij de prostitutie induwde en ook zelf verkrachtte. Wat op zich een wonder is als je weet hoe lang hij met werkelijk alles weggekomen is.

7

dank raven, voor deze nuttige info