Re: Christiaan Bonkoffsky

Wim wrote:

Vleermuisje, dat is de tweede keer op zeer korte tijd dat jij heel vreemde conclusies trekt uit wat ik zeg. Hebben wij een probleem? In een vorige post haalde ik al aan, dat operatie 'beschadig Bonkoffsky' op volle toeren is aan het draaien. De uitspraak van Python sluit daar bij aan ... Misschien is het beter dat wij maar beter niet langer op elkaar reageren. Mijn voornaamste doel is bij te dragen om tot een opening te komen in dit dossier dat al te lang aansleept. Ik mag van jou hopen, dat dat ook zo is?

Wim, allereerst stel ik u bijdrage zeer op prijs, dus een probleem zeker niet. Echter staan wij er wat anders in, dit mag en moet kunnen. Het merendeel van de informatie waar we mee te maken hebben komt van de (on)betrouwbare pers, daar zit het probleem. En voor overige zijn onze doelstellingen voor dit dossier hopelijk het zelfde. Afsluitende zeker geen probleem.

402

Re: Christiaan Bonkoffsky

Gerben wrote:

Je schrijft: Ik herinner me gehoord te hebben. Waar heb je dat gehoord of gelezen? Graag een bron!

Gelezen ... » Nieuws

Echter heb ik nergens (lijkt me ook niet evident) om hoeveel geld het gaat. Concluderen dat hij dus arm was, of weinig liquide middelen had, (op basis van zijn levensstijl) lijkt me gewoon heel voorbarig. Zoals ik immers zei, wil ik zij die je op basis van hoe ze eruit zien/leven, maar wel ergens een paar ton hebben staan op een rekening, niet de kost geven.

vleermuisje1971 wrote:

Wim, allereerst stel ik u bijdrage zeer op prijs, dus een probleem zeker niet. Echter staan wij er wat anders in, dit mag en moet kunnen. Het merendeel van de informatie waar we mee te maken hebben komt van de (on)betrouwbare pers, daar zit het probleem. En voor overige zijn onze doelstellingen voor dit dossier hopelijk het zelfde. Afsluitende zeker geen probleem.

Net daarom ... Her en der in de pers (zowel de geschreven pers, als in actualiteitsprogramma's zoals Terzake en/of De Afspraak en consoorten), laat men m.i. geen kans onbenut om toch maar weer in de verf te zetten dat Bonkoffsky een alcoholprobleem had; en dat mensen met dat probleem wel vaker onzin uitkramen.

Wat ik nog niet gehoord heb in de pers, is zijn doodsoorzaak. Hoe zeker zijn we dat het een natuurlijke dood was? Ik heb er gewoon een onbehagen gevoel bij, dat men steeds weer stuurt op alcoholprobleem en zo indirect suggereert dat hij wel eens alles kan verzonnen hebben.

403

Re: Christiaan Bonkoffsky

Best grappig, Van Cauwelaert gebruikte net dezelfde strategie toen zijn familie in verband werd gebracht met de diefstal van een bekend stuk schilderij, toen zei hij ook dat het de drank was die sprak. Belgisch surrealisme ten top: in alle mythische dossiers waar de waarheid komt gluren lijkt drank de enige line of defense.

Vande Lanotte dan weer schoot in een dusdanige lach op het moment dat de presentator VDB suggereerde als mogelijke spin in het web, dat ik meteen dacht: VDB is niet de spin in het web, maar wel de blote kont op een partouzetape, waar in Nijvel een koppel is voor vermoord.

Zinzen, Callewaert, Vande Lanotte, wellicht samen een IQ van 450 dus de inhoud hun discours ga je moeilijk doorprikken, je moet dus wel voortgaan op body language en de totems en taboes.

Weet er ondertussen iemand iets meer over het adres in Dendermonde waar de energiefacturen van Bonkoffsky arriveerden. Noordlaan 89 bus? Sociale woning?

404

Re: Christiaan Bonkoffsky

Namen heb ik niet, helaas. En ik zal deze denk ik ook niet krijgen ... Wel heb ik een vermoeden. Dat vermoeden heb ik op basis van een foto, genomen vanop het terras van de broer van. Die foto zelf, vind ik dan weer terug via diens Facebookprofiel. Immers, als je in Google Maps dan dat adres ingeeft, en even rondom draait, dan lijkt dat wel te kloppen.

405

Re: Christiaan Bonkoffsky

LEO wrote:

Om nog even terug te komen op de buit van de overvallen of de verdeling ervan. Aangezien er bij Bonkoffsky geen sprake is van verdoken rijkdom sluit ik uit dat de daders de buit zouden verdeelt hebben of ervoor betaalt geweest zijn. Zou het kunnen dat er chantage werd gepleegd op de daders om de overvallen uit te voeren?

De denkpiste die LEO hier aanhaalt, hou ik al geruime tijd als mogelijkheid.

Stel dat Bonkoffsky betrokken was in verschillende feiten waar hij noodgedwongen moest aan meedoen onder dwang of chantage, wat is dan een manier voor Bonkoffsky om er toch "onderuit" te raken dat hij niet kon meedoen? Een "toevallige" blessure oplopen aan bijvoorbeeld uw voet, waardoor je niet in staat bent om mee te doen en ze een vervanger voor u moeten zoeken.

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Christiaan Bonkoffsky

Bij criminelen moet je met geen doktersbriefje afkomen hé.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Wim wrote:

Her en der in de pers (zowel de geschreven pers, als in actualiteitsprogramma's zoals Terzake en/of De Afspraak en consoorten), laat men m.i. geen kans onbenut om toch maar weer in de verf te zetten dat Bonkoffsky een alcoholprobleem had; en dat mensen met dat probleem wel vaker onzin uitkramen.

Wat ik nog niet gehoord heb in de pers, is zijn doodsoorzaak. Hoe zeker zijn we dat het een natuurlijke dood was? Ik heb er gewoon een onbehagen gevoel bij, dat men steeds weer stuurt op alcoholprobleem en zo indirect suggereert dat hij wel eens alles kan verzonnen hebben.

Ik denk niet meer dat het verzonnen is. In het begin sceptisch, nu niet meer. Alles klopt. Wapenfreak. Getraind. Kennis Bouhouche. Gesanctioneerd in 1981 bij Dyane. Verlof. Afwezigheid rijkswachtfeest dag overval. Kwetsuur voet. Vrijgezel tijdens overvallen. Bril. Vissershoed Ardeche. Caravan in Cerfontaine (Dinant, Maubeuge, Anderlues, Lobbes,...). Getuigenis broer was al lang in het water gevallen indien niet correct.

408

Re: Christiaan Bonkoffsky

Met alle respect Charlie Hedo maar iedereen die zich maar een beetje in dit dossier verdiept kan hier een dergelijk ongefundeerd verhaaltje komen neerschrijven. Quasi de helft van de cafébezoekers in het land lijken deze week iets over Bonkoffsky te werten, u begrijpt dus wel dat onze scepsis tegenover deze cowboyverhalen groot is.

409

Re: Christiaan Bonkoffsky

Alle respect ook daarvoor.

Mijn secepsis is echter eerder gericht op het beeld dat ons wat wordt (jawel) opgedrongen, van een "zuipende sukkelaar" en daarbij ook indirect het suggereren, dat hij (Bonkoffsky) wel eens alles kon hebben verzonnen. Als het al zo zou zijn, dat als hij gedronken heeft, hij al eens rare zaken zegt, of puur onwaarheden, dan moet dat zijn broer toch ook al opgevallen zijn trouwens.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Die caravan heeft hij pas jaren later gekregen van vriendin ... en kan dus niets met getuigenissen uit regio Thudinie of Maubeuge te maken hebben.

Ik denk dat je verwart met klusjesman José die in zijn brandende caravan is omgekomen nabij een meer in fosses-la-ville. De ex van Alberta A. Maar niemand heeft tot nog toe aangedurfd haar te contacteren. Hij was klusjesman in louche Brusselse bars en bordelen en kleine crimineel. Een marginaal die waarschijnlijk ook iets teveel gehoord had. In een caravan leven tussen de wapens doe je niet uit vrije wil.